McLaren ve Wokingu představil nový monopost MCL34, se kterým se chce odlepit ode dna a s novými mladými jezdci se po odchodu Fernanda Alonsa vrátit na přední pozice startovního roštu. Akci se na Valentýna (překrouceného na McLarentýna) nesl slogan "Beze strachu vpřed" (Fearlessly Forward).
McLaren poprvé po 12 letech kompletně obměnil své jezdecké složení. Sainz začne svou pátou sezónu v F1, zatímco 19letý Norris je nováčkem. Koncept vozu MCL34 poháněný motorem Renault E-Tech 19 se soustředí na efektivní vývoj v průběhu sezóny.
Zbarvení obsahuje ikonickou papajovou oranžovou, která má připomínat vstup zakladatele Bruce McLarena do první velké ceny v roce 1966. Letos obsahuje dodatečnou modrou, která má zdůraznit bohatou závodní minulost.
Tým během zimy posílil o několik sponzorů, jejich portfolio čítá již 30 značek. McLaren MCL34 se poprvé objeví na dráze příští pondělí v Barceloně, za jeho volantem se tam během čtyř dní budou střídat Sainz s Norrisem.
"Opravdu se těším na testy a už se nemůžu dočkat, až budu v barvách McLarenu závodit. Vím, že všichni v továrně přes zimu velmi tvrdě pracovali, abychom se připravili na tento rok, a tým podle mě odvedl se zbarvením MCL34 fantastickou práci," říká Sainz.
"MCL34 je výsledkem ohromného množství tvrdé práce a odhodlání celého našeho týmu. Jsme motivováni a spojeni v naší ambicí navrátit McLaren ke konkurenceschopnosti, a MCL34 je pouze začátek tohoto procesu," slibuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Máme novou jezdeckou sestavu, která představuje novou generaci talentů Formule 1 a je součástí týmu a našich kolektivních snah posunout McLaren vpřed. Rodina McLarenu není jen o našich lidech a jezdcích, ale také o skvělých partnerech a báječných fanoušcích.
Máme silnou komunitu partnerů, kteří přispívají k růstu, a neuvěřitelnou základu fanoušků, kteří zůstali loajální a podporovali nás v dobách dobrých i zlých. Rád bych jim před sezónou 2019 poděkoval. A jako vždy, jdeme beze strachu vpřed!" dodává Brown.
Technické specifikace McLarenu MCL34: zde.
Video z představení nového McLarenu
Fotogalerie:Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.