McLaren ve Wokingu představil nový monopost MCL34, se kterým se chce odlepit ode dna a s novými mladými jezdci se po odchodu Fernanda Alonsa vrátit na přední pozice startovního roštu. Akci se na Valentýna (překrouceného na McLarentýna) nesl slogan "Beze strachu vpřed" (Fearlessly Forward).
McLaren poprvé po 12 letech kompletně obměnil své jezdecké složení. Sainz začne svou pátou sezónu v F1, zatímco 19letý Norris je nováčkem. Koncept vozu MCL34 poháněný motorem Renault E-Tech 19 se soustředí na efektivní vývoj v průběhu sezóny.
Zbarvení obsahuje ikonickou papajovou oranžovou, která má připomínat vstup zakladatele Bruce McLarena do první velké ceny v roce 1966. Letos obsahuje dodatečnou modrou, která má zdůraznit bohatou závodní minulost.
Tým během zimy posílil o několik sponzorů, jejich portfolio čítá již 30 značek. McLaren MCL34 se poprvé objeví na dráze příští pondělí v Barceloně, za jeho volantem se tam během čtyř dní budou střídat Sainz s Norrisem.
"Opravdu se těším na testy a už se nemůžu dočkat, až budu v barvách McLarenu závodit. Vím, že všichni v továrně přes zimu velmi tvrdě pracovali, abychom se připravili na tento rok, a tým podle mě odvedl se zbarvením MCL34 fantastickou práci," říká Sainz.
"MCL34 je výsledkem ohromného množství tvrdé práce a odhodlání celého našeho týmu. Jsme motivováni a spojeni v naší ambicí navrátit McLaren ke konkurenceschopnosti, a MCL34 je pouze začátek tohoto procesu," slibuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Máme novou jezdeckou sestavu, která představuje novou generaci talentů Formule 1 a je součástí týmu a našich kolektivních snah posunout McLaren vpřed. Rodina McLarenu není jen o našich lidech a jezdcích, ale také o skvělých partnerech a báječných fanoušcích.
Máme silnou komunitu partnerů, kteří přispívají k růstu, a neuvěřitelnou základu fanoušků, kteří zůstali loajální a podporovali nás v dobách dobrých i zlých. Rád bych jim před sezónou 2019 poděkoval. A jako vždy, jdeme beze strachu vpřed!" dodává Brown.
Technické specifikace McLarenu MCL34: zde.
Video z představení nového McLarenu
Fotogalerie:Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.