McLaren ve Wokingu představil nový monopost MCL34, se kterým se chce odlepit ode dna a s novými mladými jezdci se po odchodu Fernanda Alonsa vrátit na přední pozice startovního roštu. Akci se na Valentýna (překrouceného na McLarentýna) nesl slogan "Beze strachu vpřed" (Fearlessly Forward).
McLaren poprvé po 12 letech kompletně obměnil své jezdecké složení. Sainz začne svou pátou sezónu v F1, zatímco 19letý Norris je nováčkem. Koncept vozu MCL34 poháněný motorem Renault E-Tech 19 se soustředí na efektivní vývoj v průběhu sezóny.
Zbarvení obsahuje ikonickou papajovou oranžovou, která má připomínat vstup zakladatele Bruce McLarena do první velké ceny v roce 1966. Letos obsahuje dodatečnou modrou, která má zdůraznit bohatou závodní minulost.
Tým během zimy posílil o několik sponzorů, jejich portfolio čítá již 30 značek. McLaren MCL34 se poprvé objeví na dráze příští pondělí v Barceloně, za jeho volantem se tam během čtyř dní budou střídat Sainz s Norrisem.
"Opravdu se těším na testy a už se nemůžu dočkat, až budu v barvách McLarenu závodit. Vím, že všichni v továrně přes zimu velmi tvrdě pracovali, abychom se připravili na tento rok, a tým podle mě odvedl se zbarvením MCL34 fantastickou práci," říká Sainz.
"MCL34 je výsledkem ohromného množství tvrdé práce a odhodlání celého našeho týmu. Jsme motivováni a spojeni v naší ambicí navrátit McLaren ke konkurenceschopnosti, a MCL34 je pouze začátek tohoto procesu," slibuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Máme novou jezdeckou sestavu, která představuje novou generaci talentů Formule 1 a je součástí týmu a našich kolektivních snah posunout McLaren vpřed. Rodina McLarenu není jen o našich lidech a jezdcích, ale také o skvělých partnerech a báječných fanoušcích.
Máme silnou komunitu partnerů, kteří přispívají k růstu, a neuvěřitelnou základu fanoušků, kteří zůstali loajální a podporovali nás v dobách dobrých i zlých. Rád bych jim před sezónou 2019 poděkoval. A jako vždy, jdeme beze strachu vpřed!" dodává Brown.
Technické specifikace McLarenu MCL34: zde.
Video z představení nového McLarenu
Fotogalerie:Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.