Red Bull prezentuje svou zbraň pro letošní sezónu, v níž by rád pravidelně porážel Ferrari i Mercedesy a po šesti letech opět dosáhl na mistrovský titul.
Vůz RB15, jenž už testuje v Silverstone, je po rozchodu s Renaultem poprvé poháněn Hondou a britský tým se se svým japonským partnerem netají mistrovskými ambicemi. Změnu podtrhl také svým zbarvením - to je nyní více osvěženo červenou, po testech se ale změní.
U jeho kormidla letos bude Max Verstappen a po jeho boku se bude objevovat Pierre Gasly, jenž vystřídá Daniela Ricciarda. Tým je se zimním vývojem spokojený, pokroky hlásí také Honda, která se chce dostat na úroveň současné špičky.
Zajímavé je vyústění S-kanálu na horní straně monokoku s poměrně velkým otvorem. Vstupní otvory do bočnic jsou podobné, zdají se však být více podseknuté. U velkých bočnicových panelů je zajímavá spousta detailů a křidélek. Vzadu se vůz zužuje typicky, jak jsme u děl Neweyho zvyklí, ke konci je zúžení extrémní.
Unleashing the #RB15 for the very first time! 🙌🔈 pic.twitter.com/YVJKbNxvUo
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 13, 2019Video: První výjezd nového vozu RB15
Fotogalerie:George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.