Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola hájí nová pravidla s tím, že by mohla ukázat správnou cestu k lepšímu závodění. Měkčí pneumatiky by podle něj byly zbytečné.
Zatímco někteří, jako například šéf Red Bullu Christian Horner, nová pravidla kritizují, tak jiní je považují za správný krok. Podle Maria Isoly by mohla pomoci k většímu předjíždění a ukázat směr k lepší závodní podívané.
"Při rozhovorech s týmy se ukazuje, že podle nich budou mít změny v pravidlech různý dopad. Cílem je snížit přítlak, pokusit se zvýšit počet předjetí na dráze, což je důležitou součástí show - spíše než počet zastávek," říká šéf Pirelli.
"Snad se tedy ubíráme správným směrem. Nejde o obrovský krok ve srovnání s rokem 2018, je ale velmi užitečné poznat, zda se ubíráme správným směrem, protože pokud to před rokem 2020 potvrdíme, tak by mohlo dojít k dalšímu kroku, a potom před rokem 2021 k velkým změnám," pokračuje pro Racefans Isola.
Také potvrzuje odklon od snahy neustále změkčovat pneumatiky kvůli umělému zvyšování počtu zastávek: "Loni se většina závodů jela na jednu zastávku. Týmy mají různý přístup, snaží se zvolnit své závodní tempo, spíše než aby na to tlačily a zvyšovali počet zastávek, protože se propadají do provozu a těžko předjíždějí. To je náročnější, proto volí jiný přístup."
"V tomto okamžiku a po rozhovorech s jezdci jsme si řekli, že kdybychom neustále změkčovali směsi, tak by výsledkem bylo ještě pomalejší tempo. To je k ničemu, musíme najít jiný způsob," uznává šéf italského dodavatele pneumatik.
"Pro rok 2019 je lepší vybrat směsi, které jsou o něco konsistentnější, řekněme lehce tvrdší než loni, aby se sice jelo zase na jednu zastávku, ale aby na to piloti mohli více tlačit. Letos bude také k dispozici o pět kilo paliva více. To znamená, že v závodech, kde byli loni omezeni palivem, na to budou moci tlačit, budou moci zvolit jiné závodní tempo," těší Isolu.
Letos dojde také k zjednodušení ve značení směsí - Pirelli připravilo pouze 5 místo sedmi stupňů tvrdosti pneumatik, ty ale značí od C1 (nejtvrdší) po C5 (nejměkčí). V závodě se budeme setkávat jen s třemi barvami - s červenou, žlutou a bílou. Pro ty budou nominovány různé pneumatiky z uvedené škály C1 - C5.
Jak je rozpoznáme během testů v sezóně 2019, to ukazuje následující obrázek:
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.