Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola hájí nová pravidla s tím, že by mohla ukázat správnou cestu k lepšímu závodění. Měkčí pneumatiky by podle něj byly zbytečné.
Zatímco někteří, jako například šéf Red Bullu Christian Horner, nová pravidla kritizují, tak jiní je považují za správný krok. Podle Maria Isoly by mohla pomoci k většímu předjíždění a ukázat směr k lepší závodní podívané.
"Při rozhovorech s týmy se ukazuje, že podle nich budou mít změny v pravidlech různý dopad. Cílem je snížit přítlak, pokusit se zvýšit počet předjetí na dráze, což je důležitou součástí show - spíše než počet zastávek," říká šéf Pirelli.
"Snad se tedy ubíráme správným směrem. Nejde o obrovský krok ve srovnání s rokem 2018, je ale velmi užitečné poznat, zda se ubíráme správným směrem, protože pokud to před rokem 2020 potvrdíme, tak by mohlo dojít k dalšímu kroku, a potom před rokem 2021 k velkým změnám," pokračuje pro Racefans Isola.
Také potvrzuje odklon od snahy neustále změkčovat pneumatiky kvůli umělému zvyšování počtu zastávek: "Loni se většina závodů jela na jednu zastávku. Týmy mají různý přístup, snaží se zvolnit své závodní tempo, spíše než aby na to tlačily a zvyšovali počet zastávek, protože se propadají do provozu a těžko předjíždějí. To je náročnější, proto volí jiný přístup."
"V tomto okamžiku a po rozhovorech s jezdci jsme si řekli, že kdybychom neustále změkčovali směsi, tak by výsledkem bylo ještě pomalejší tempo. To je k ničemu, musíme najít jiný způsob," uznává šéf italského dodavatele pneumatik.
"Pro rok 2019 je lepší vybrat směsi, které jsou o něco konsistentnější, řekněme lehce tvrdší než loni, aby se sice jelo zase na jednu zastávku, ale aby na to piloti mohli více tlačit. Letos bude také k dispozici o pět kilo paliva více. To znamená, že v závodech, kde byli loni omezeni palivem, na to budou moci tlačit, budou moci zvolit jiné závodní tempo," těší Isolu.
Letos dojde také k zjednodušení ve značení směsí - Pirelli připravilo pouze 5 místo sedmi stupňů tvrdosti pneumatik, ty ale značí od C1 (nejtvrdší) po C5 (nejměkčí). V závodě se budeme setkávat jen s třemi barvami - s červenou, žlutou a bílou. Pro ty budou nominovány různé pneumatiky z uvedené škály C1 - C5.
Jak je rozpoznáme během testů v sezóně 2019, to ukazuje následující obrázek:
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.