Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola hájí nová pravidla s tím, že by mohla ukázat správnou cestu k lepšímu závodění. Měkčí pneumatiky by podle něj byly zbytečné.
Zatímco někteří, jako například šéf Red Bullu Christian Horner, nová pravidla kritizují, tak jiní je považují za správný krok. Podle Maria Isoly by mohla pomoci k většímu předjíždění a ukázat směr k lepší závodní podívané.
"Při rozhovorech s týmy se ukazuje, že podle nich budou mít změny v pravidlech různý dopad. Cílem je snížit přítlak, pokusit se zvýšit počet předjetí na dráze, což je důležitou součástí show - spíše než počet zastávek," říká šéf Pirelli.
"Snad se tedy ubíráme správným směrem. Nejde o obrovský krok ve srovnání s rokem 2018, je ale velmi užitečné poznat, zda se ubíráme správným směrem, protože pokud to před rokem 2020 potvrdíme, tak by mohlo dojít k dalšímu kroku, a potom před rokem 2021 k velkým změnám," pokračuje pro Racefans Isola.
Také potvrzuje odklon od snahy neustále změkčovat pneumatiky kvůli umělému zvyšování počtu zastávek: "Loni se většina závodů jela na jednu zastávku. Týmy mají různý přístup, snaží se zvolnit své závodní tempo, spíše než aby na to tlačily a zvyšovali počet zastávek, protože se propadají do provozu a těžko předjíždějí. To je náročnější, proto volí jiný přístup."
"V tomto okamžiku a po rozhovorech s jezdci jsme si řekli, že kdybychom neustále změkčovali směsi, tak by výsledkem bylo ještě pomalejší tempo. To je k ničemu, musíme najít jiný způsob," uznává šéf italského dodavatele pneumatik.
"Pro rok 2019 je lepší vybrat směsi, které jsou o něco konsistentnější, řekněme lehce tvrdší než loni, aby se sice jelo zase na jednu zastávku, ale aby na to piloti mohli více tlačit. Letos bude také k dispozici o pět kilo paliva více. To znamená, že v závodech, kde byli loni omezeni palivem, na to budou moci tlačit, budou moci zvolit jiné závodní tempo," těší Isolu.
Letos dojde také k zjednodušení ve značení směsí - Pirelli připravilo pouze 5 místo sedmi stupňů tvrdosti pneumatik, ty ale značí od C1 (nejtvrdší) po C5 (nejměkčí). V závodě se budeme setkávat jen s třemi barvami - s červenou, žlutou a bílou. Pro ty budou nominovány různé pneumatiky z uvedené škály C1 - C5.
Jak je rozpoznáme během testů v sezóně 2019, to ukazuje následující obrázek:
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.