Renault bude mít již brzy k dispozici novou testovací stolici pro vývoj výkonných motorů ve snaze dotáhnout se na špičkové týmy v podobě Ferrari a Mercedesu.
Novou testovací stolici bude francouzský tým využívat od února. Umožní mu lépe ověřovat spolehlivost svých dílů a identifikovat problémy, které by jinak odhalil až na trati. Lze ji přizpůsobit pro vývoj atmosférických, přeplňovaných či elektrických motorů. Je dostatečně velká, aby se na ni vlezl celý monopost.
"Záměrem je dosáhnout dalšího pokroku v ověřování u co největšího množství dílů, které se dostanou na trať, a to těsně před tím, než k tomu ve skutečnosti dojde. Finální fáze validace umožní se lépe připravit na první test, to je ten skutečný potenciál," přibližuje šéf vývoje testovacího vybavení Laurent de Bailleul.
"V případě co největšího množství prvků bude reprezentativnější. Představuje pokrok ve srovnání s tím, jak teď startujeme motor v továrně, abychom zajistili, že auto vyjede a zvládne několik kol," pokračuje inženýr Renaultu.
"Momentálně se o problémech motoru a šasi dozvídáme až na trati. Teď je ve Viry-Chatillon rozpoznáme o několik týdnů dříve, proto budeme lépe připraveni na první testy, kde se očekává, že dokážeme kroužit a sbírat kilometry spíše než narážet na problémy. Někdy jde o základní problémy, jejich řešení na dráze ale trvá a obírá nás o čas pro ježdění, jelikož testovací hodiny a počet testovacích dní během roku jsou omezeny," vysvětluje Bailleul.
Renault tedy rozšiřuje svou továrnu ve Viry rozkládající se na ploše 19000 čtverečních metrů o další 4000 metrů. Nová testovací stolice dokládá ambice Renaultu, jenž se chce dostat na špici F1, zejména po velkých změnách pravidel v roce 2021.
"Očekáváme, že naše vybavení zestárne, protože životnost testovací stolice se pohybuje kolem 10 let, a v případě té současné se blíží ke konci. Šlo o dobrou příležitost zahájit tento projekt. Rovněž očekáváme změnu pravidel v roce 2021. Tato stolice bude výkonnější a umožní nám testovat silnější motory v souladu s potenciálními pravidly pro rok 2021 - říkám potenciálními, protože zatím nebyla potvrzena," dodává šéf vývoje testovacího vybavení Renaultu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.