Renault bude mít již brzy k dispozici novou testovací stolici pro vývoj výkonných motorů ve snaze dotáhnout se na špičkové týmy v podobě Ferrari a Mercedesu.
Novou testovací stolici bude francouzský tým využívat od února. Umožní mu lépe ověřovat spolehlivost svých dílů a identifikovat problémy, které by jinak odhalil až na trati. Lze ji přizpůsobit pro vývoj atmosférických, přeplňovaných či elektrických motorů. Je dostatečně velká, aby se na ni vlezl celý monopost.
"Záměrem je dosáhnout dalšího pokroku v ověřování u co největšího množství dílů, které se dostanou na trať, a to těsně před tím, než k tomu ve skutečnosti dojde. Finální fáze validace umožní se lépe připravit na první test, to je ten skutečný potenciál," přibližuje šéf vývoje testovacího vybavení Laurent de Bailleul.
"V případě co největšího množství prvků bude reprezentativnější. Představuje pokrok ve srovnání s tím, jak teď startujeme motor v továrně, abychom zajistili, že auto vyjede a zvládne několik kol," pokračuje inženýr Renaultu.
"Momentálně se o problémech motoru a šasi dozvídáme až na trati. Teď je ve Viry-Chatillon rozpoznáme o několik týdnů dříve, proto budeme lépe připraveni na první testy, kde se očekává, že dokážeme kroužit a sbírat kilometry spíše než narážet na problémy. Někdy jde o základní problémy, jejich řešení na dráze ale trvá a obírá nás o čas pro ježdění, jelikož testovací hodiny a počet testovacích dní během roku jsou omezeny," vysvětluje Bailleul.
Renault tedy rozšiřuje svou továrnu ve Viry rozkládající se na ploše 19000 čtverečních metrů o další 4000 metrů. Nová testovací stolice dokládá ambice Renaultu, jenž se chce dostat na špici F1, zejména po velkých změnách pravidel v roce 2021.
"Očekáváme, že naše vybavení zestárne, protože životnost testovací stolice se pohybuje kolem 10 let, a v případě té současné se blíží ke konci. Šlo o dobrou příležitost zahájit tento projekt. Rovněž očekáváme změnu pravidel v roce 2021. Tato stolice bude výkonnější a umožní nám testovat silnější motory v souladu s potenciálními pravidly pro rok 2021 - říkám potenciálními, protože zatím nebyla potvrzena," dodává šéf vývoje testovacího vybavení Renaultu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.