Dle názoru Rosse Brawna předvádí Lewis Hamilton výkony jako z jiné dimenze a tento stav přirovnává tomu, co zažíval s Michaelem Schumacherem nebo tomu, jak deklasoval soupeře ve své době Ayrton Senna.
Lewis Hamilton se ziskem pátého mistrovského titulu zařadil na druhé místo v historických statistikách, které sdílí s legendárním Juanem Manuelem Fangiem a před ním již figuruje pouze Michael Schumacher. Brit prožil fantastickou sezónu, kdy vyhrál víc jak polovinu závodů (11 z 21). To, co Ross Brawn na něm ale oceňuje především je to, jakým způsobem dokáže ze sebe vymáčknout až nemožné ve chvílích, kdy to nikdo nečeká.
„Občas narazíte na jezdce, který nalezne výkon, jenž neočekáváte,“ říká Brawn pro Autosport. „Existuje pár okamžiků, zejména v kvalifikaci, kdy to Lewis dokáže. Lidem se z něj až tají dech. To jsou věci, na které hledíte a nedovedete pochopit, odkud se ta výkonnost bere. Všichni si myslí, že vědí, kde je laťka a jezdec náhle udělá něco, čím ji posune."
"Měl jsem to štěstí, že jsem to párkrát viděl u Michaela Schumachera," říká jako člen úspěšné sestavy u Ferrari z počátku milénia. "Viděli jsme to u pilotů jako byl [Ayrton] Senna. A myslím, že jsme to letos při několika příležitostech mohli vidět u Lewise. Jsou to věci, které si pamatujete, protože jako inženýr stěží přijdete na to, odkud to přichází. Je to jako úroveň z jiné dimenze, které dosáhli a když to u jezdce vidíte, je to vždy velmi výjimečné.“
Takový okamžik, o kterém bývalý technický ředitel Ferrari působící v současné době v úzkém vedení Formule 1 mluví, přišel letos během kvalifikace v Singapuru. Mercedesu bylo předpovídáno až třetí místo za Ferrari a Red Bullem, ale Hamilton si úžasným kolem vytvořil náskok tří desetin sekundy na Maxe Verstappena, přičemž Sebastian Vettel byl až třetí.
„Měli jsme velmi napínavou sezónu,“ pokračuje Brawn. „Na trati se odehrávaly skvělé bitvy. A Lewis podával výjimečné výkony - konzistenci, jakou po celý rok vykazoval, nedělal žádné chyby, byl docela trpělivý, když nedostal to nejlepší auto.“
„Takže to byl skvělý rok,“ dodává závěrem. „Moje jediná výhrada směřuje k situaci, kdy máme šest vozů v čele a zbývajících čtrnáct daleko vzadu. Musíme nadále pracovat na tom, abychom našli řešení, jak dodat celému poli dostatek výkonnosti.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.