Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene oznámil datum představení monopostu pro rok 2019 a promluvil o tom, jak jsou na tom v továrně s jeho přípravami.
Nové auto ukáže světu v pátek 15. února před odjezdem na první předsezónní testy, které začnou o tři dny později. V týmu nahradí Kimiho Räikkönena mladý Charles Leclerc ze Sauberu, Arrivabene ovšem více spoléhá na zkušeného Sebastiana Vettela, jenž v šampionátu letos skončil druhý za Lewisem Hamiltonem.
"Je to kluk, který to nejlepší ze sebe u Ferrari ještě musí ukázat. Věřím ale, že to příští rok dokáže. Letos jsme prohráli v semifinále, ale nikdy jsme se nevzdali. Samozřejmě, že musíme udělat o jeden krok více. Musíme porozumět všem těm chybám, které jsme společně udělali," říká šéf Scuderie, jenž si ale příliš nerozumí s technickým ředitelem Mattiou Binottem.
Přípravy nového vozu jsou v plném proudu: "Jsme v pokročilé fázi výroby, skutečné výsledky se ale dozvíme až v Barceloně, kde se na dráze porovnáme s ostatními," pokračuje Arrivabene, podle něhož jde zatím vše podle plánu.
"Viděl jsem nové auto až před dvěma týdny. Jsem více oddaný rozpočtu a Concordské dohodě, ale kluci odvádějí své práce dobře. Pokud jde o Seba, může toho Leclerca tolik naučit. Hodně mu věříme, je talent, ale musíme jej chránit a zajistit, aby po příchodu jeho talent nevyhořel," dodává Arrivabene na adresu své nové jezdecké posily.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.