Kimi Räikkönen připouští, že Sauber má dle jeho názoru vše potřebné k tomu, aby v roce 2019 postavil skvělé auto. Po svém návratu do týmu si monopost již otestoval.
Po svém druhém působení u Ferrari, které trvalo 5 let, míří Kimi Räikkönen do Sauberu, kde svoji kariéru v F1 v roce 2001 začínal. S monopostem Sauberu pro rok 2018 jezdil Kimi v rámci testů nových pneumatik Pirelli pro příští rok v Abu Dhabi minulý týden.
Ačkoliv Sauber se teď nachází spíše v jakési fázi přestavby po několika nepovedených letech, tak Räikkönen věří, že změny, které již stačil Fred Vasseur (šéf týmu) ve stáji provést ji staví do dobré pozice. Vasseur už udělal i pár změn v supermoderním sídle týmu ve švýcarském Hinwilu. Dnes je v St Petersburgu slavnostní ceremoniál FIA k zakončení sezony, Kimi Räikkönen před jeho startem řekl: "Jsem nadšený. Samozřejmě je to rozdílné, když v týmu jsem byl v minulosti, ale teď je tu spousta nových lidí."
"Všichni mají náčiní, mají skvělý větrný tunel a mají vše potřebné pro stavbu skvělého auta. Máme motor Ferrari, takže víme, co dostaneme. Nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli odvést dobrou práci. Uvidíme příští rok. Pro mě bylo důležité řídit auto a vidět, jestli jsou tam nějaké věci, na které bychom se museli zaměřit, ale bylo to docela přímočaré," pokračuje Räikkönen.
I přes jasnou rozdílnost ve výkonnosti letošního Ferrari a Sauberu nebyla dle jeho vlastních slov zkušenost s letošním Sauberem nějak zvlášť odlišná od té s Ferrari SF71H. "Bylo to velmi podobné tomu, na co jsem zvyklý. Je to odlišné auto, vypadá trochu jinak. Ale abych byl upřímný, tak jsem neměl úplně odlišný pocit. Jen jsme testovali pneumatiky, takže jsme nenastavovali set-up, jen jsme prostě jezdili a sledovali, jaké to je. Na první zkušenost to bylo OK," zakončil Fin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.