Kimi Räikkönen připouští, že Sauber má dle jeho názoru vše potřebné k tomu, aby v roce 2019 postavil skvělé auto. Po svém návratu do týmu si monopost již otestoval.
Po svém druhém působení u Ferrari, které trvalo 5 let, míří Kimi Räikkönen do Sauberu, kde svoji kariéru v F1 v roce 2001 začínal. S monopostem Sauberu pro rok 2018 jezdil Kimi v rámci testů nových pneumatik Pirelli pro příští rok v Abu Dhabi minulý týden.
Ačkoliv Sauber se teď nachází spíše v jakési fázi přestavby po několika nepovedených letech, tak Räikkönen věří, že změny, které již stačil Fred Vasseur (šéf týmu) ve stáji provést ji staví do dobré pozice. Vasseur už udělal i pár změn v supermoderním sídle týmu ve švýcarském Hinwilu. Dnes je v St Petersburgu slavnostní ceremoniál FIA k zakončení sezony, Kimi Räikkönen před jeho startem řekl: "Jsem nadšený. Samozřejmě je to rozdílné, když v týmu jsem byl v minulosti, ale teď je tu spousta nových lidí."
"Všichni mají náčiní, mají skvělý větrný tunel a mají vše potřebné pro stavbu skvělého auta. Máme motor Ferrari, takže víme, co dostaneme. Nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli odvést dobrou práci. Uvidíme příští rok. Pro mě bylo důležité řídit auto a vidět, jestli jsou tam nějaké věci, na které bychom se museli zaměřit, ale bylo to docela přímočaré," pokračuje Räikkönen.
I přes jasnou rozdílnost ve výkonnosti letošního Ferrari a Sauberu nebyla dle jeho vlastních slov zkušenost s letošním Sauberem nějak zvlášť odlišná od té s Ferrari SF71H. "Bylo to velmi podobné tomu, na co jsem zvyklý. Je to odlišné auto, vypadá trochu jinak. Ale abych byl upřímný, tak jsem neměl úplně odlišný pocit. Jen jsme testovali pneumatiky, takže jsme nenastavovali set-up, jen jsme prostě jezdili a sledovali, jaké to je. Na první zkušenost to bylo OK," zakončil Fin.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.