Sebstian Vettel dosáhl nejrychlejšího času prvního dne posezónních testů pneumatik v Abú Zabí. Někteří piloti nastoupili již za týmy, za něž budou jezdit příští rok.
Dopoledne udával tempo Bottas s Mercedesem a Vettel způsobil vyvěšení červených vlajek, odpoledne ale zabral a na hyper-měkkých pneumatikách dosáhl času 1:36,812 min.
Jeho týmový kolega kroužil už se Sauberem, s nímž kdysi v F1 začínal, předvedl však až 11. nejrychlejší kolo. Fin ale skončil předčasně po 102 kolech kvůli technické závadě.
S Force Indií se představil dobrým časem a třetí příčkou Lance Stroll, ta ho však stále oficiálně nepotvrdila jako svého závodního pilota, za ním figurují Verstappen, Pérez, Norris a Hülkenberg, který v neděli skončil po saltu ve svodidlech.
U Haasu dostal šanci Pietro Fittipaldi a byl z toho osmý čas, za ním se seřadilo příští závodní duo Williamsu - Kubica před Russellem. Pořadí uzavřel Gelael s Toro Rosso.
Piloti si kromě letošních konečně vyzkoušeli i budoucí pneumatiky Pirelli pro příští sezónu, týmy nesměly zkoušet na vozech žádné novinky.
Tweety z 1. dne testů:As Kimi Raikkonen takes part in his first official @SauberF1Team outing since 2001, we've gone back through our collection to find some photos of a young Raikkonen at his first test for Sauber in 2000, and at the driver launch in 2001. pic.twitter.com/IXZ1KOyLmH
— Motorsport Images (@MotorS_images) November 27, 20181st day wearing full red. I will be in the car tomorrow🔴Credits : @kymillman pic.twitter.com/4gbcTokAnU
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) November 27, 2018120 laps today 🏁Back behind the wheel tomorrow#VB77 #F1 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/wUcuBMaIll
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) November 27, 2018The first day of the #AbuDhabiTest comes to an end, with the team and @LandoNorris completing 136 laps. 👊 pic.twitter.com/HGPTxU9yLU
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018It's quite a sight to see the Fittipaldi name back on the side of a Formula 1 car. @PiFitti, the grandson of legendary two time Formula 1 champion @emmofittipaldi, is testing for the @HaasF1Team today at the #AbuTest. pic.twitter.com/2xOXVm2yG8
— Motorsport Images (@MotorS_images) November 27, 2018As the sun sets at @ymcofficial, @PiFitti pushing with a set of hypersofts bolted on. #HaasF1 pic.twitter.com/hpsgha23iC
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 27, 2018Just under one hour to go for today’s session as Nico hits the track again.#RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/4gy8qRXpxn
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 27, 2018Lando's lid against papaya. 🤩👌 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/xvxp5Nhlrx
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018Lando's lid against papaya. 🤩👌 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/xvxp5Nhlrx
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.