Sebstian Vettel dosáhl nejrychlejšího času prvního dne posezónních testů pneumatik v Abú Zabí. Někteří piloti nastoupili již za týmy, za něž budou jezdit příští rok.
Dopoledne udával tempo Bottas s Mercedesem a Vettel způsobil vyvěšení červených vlajek, odpoledne ale zabral a na hyper-měkkých pneumatikách dosáhl času 1:36,812 min.
Jeho týmový kolega kroužil už se Sauberem, s nímž kdysi v F1 začínal, předvedl však až 11. nejrychlejší kolo. Fin ale skončil předčasně po 102 kolech kvůli technické závadě.
S Force Indií se představil dobrým časem a třetí příčkou Lance Stroll, ta ho však stále oficiálně nepotvrdila jako svého závodního pilota, za ním figurují Verstappen, Pérez, Norris a Hülkenberg, který v neděli skončil po saltu ve svodidlech.
U Haasu dostal šanci Pietro Fittipaldi a byl z toho osmý čas, za ním se seřadilo příští závodní duo Williamsu - Kubica před Russellem. Pořadí uzavřel Gelael s Toro Rosso.
Piloti si kromě letošních konečně vyzkoušeli i budoucí pneumatiky Pirelli pro příští sezónu, týmy nesměly zkoušet na vozech žádné novinky.
Tweety z 1. dne testů:As Kimi Raikkonen takes part in his first official @SauberF1Team outing since 2001, we've gone back through our collection to find some photos of a young Raikkonen at his first test for Sauber in 2000, and at the driver launch in 2001. pic.twitter.com/IXZ1KOyLmH
— Motorsport Images (@MotorS_images) November 27, 20181st day wearing full red. I will be in the car tomorrow🔴Credits : @kymillman pic.twitter.com/4gbcTokAnU
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) November 27, 2018120 laps today 🏁Back behind the wheel tomorrow#VB77 #F1 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/wUcuBMaIll
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) November 27, 2018The first day of the #AbuDhabiTest comes to an end, with the team and @LandoNorris completing 136 laps. 👊 pic.twitter.com/HGPTxU9yLU
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018It's quite a sight to see the Fittipaldi name back on the side of a Formula 1 car. @PiFitti, the grandson of legendary two time Formula 1 champion @emmofittipaldi, is testing for the @HaasF1Team today at the #AbuTest. pic.twitter.com/2xOXVm2yG8
— Motorsport Images (@MotorS_images) November 27, 2018As the sun sets at @ymcofficial, @PiFitti pushing with a set of hypersofts bolted on. #HaasF1 pic.twitter.com/hpsgha23iC
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 27, 2018Just under one hour to go for today’s session as Nico hits the track again.#RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/4gy8qRXpxn
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 27, 2018Lando's lid against papaya. 🤩👌 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/xvxp5Nhlrx
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018Lando's lid against papaya. 🤩👌 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/xvxp5Nhlrx
— McLaren (@McLarenF1) November 27, 2018Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.