Fernando Alonso byl ve Velké ceně Abú Zabí 2018 třikrát penalizován za to, že si v jejím závěru po probrzdění třikrát zkrátil šikanu mezi dvěma dlouhými rovinkami. Bylo to na vyloučení z jeho posledního závodu?
Ve snaze dostihnou desátého Kevina Magnussena a získat svůj 1900. bod kariéry v F1 (byť dle svých slov v rádiu se domníval, že jich má na svém kontě jen 1800) se Španěl dopustil při brzdění do 8. zatáčky třikrát stejné chyby - v 15:47, v 15:51 a v 15:52 hod našeho času. Nebo šlo o záměr zkušeného mazáka jak se dostat co nejdříve za záda soupeře, který jinak zajížděl stejné časy?
Dosahoval sice rekordních časů v prostředním sekotru okruhu, nicméně komisaři každé probrzdění s následným zkrácením si šikany odměnili 5 trestnými sekundami, takže si jich Alonso ke svému výslednému času připsal celkem 15. Na jeho konečné 11. místo to ale nemělo vliv. Nepřemýšleli po opakovaném prohřešku o tvrdším postihu, například o černé vlajce a vyloučení ze závodu?
"Myslím, že byli překvapeni, že k tomu došlo ve třech kolech po sobě. A pokaždé mu za to udělili trest. Bylo to ke konci závodu a já si nemyslím, že by to bylo moc hezké dát černou vlajku někomu, jako je Fernando, navíc v jeho posledním závodě, ne? Nemyslím si, že by o tom vůbec diskutovali," přibližuje ředitel závodu Charlie Whiting.
Alonso uvedl, že se snažil co nejvíc dosáhnout pokroku ve svém posledním závodě: "Zkoušeli jsme to, dali jsme do toho na dráze vše. Bojovali jsme s dvěma Haasy až do posledních zatáček. Šlo o hezký víkend, a také zpomalovací kolo bylo citově velmi vypjaté. Byl to velmi dojemný víkend ze strany F1, mého týmu, mých fanoušků. Dostalo se mi velké podpory a uznání a já ce sítím být poctěn."
Do cíle je po skončení doprovodili ve společné formaci Sebastian Vettel a vítěz závodu Lewis Hamilton. "Bylo to moc hezké, oceňuji to. Šlo o improvizaci, protože oni předváděli smyky v jiných zatáčkách. Jel jsem kolem, viděl jsem, jak jedou vlevo a vpravo vedle mě, a takto jsme dojeli až do cíle. Jsem jim vděčný."
"Jsou to dva skvělí šampioni, Max [Verstappen] taky. Zřejmě jde o bitvy, které mi budou scházet. Nakonec si tedy myslím, že šlo o dobrý den," dodává Alonso, jenž Formuli 1 opouští. Své štěstí bude příští rok zkoušet ve vytrvalostních závodech a v Indy 500, kde se pokusí zkompletovat "Trojkorunu."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.