Fernando Alonso byl ve Velké ceně Abú Zabí 2018 třikrát penalizován za to, že si v jejím závěru po probrzdění třikrát zkrátil šikanu mezi dvěma dlouhými rovinkami. Bylo to na vyloučení z jeho posledního závodu?
Ve snaze dostihnou desátého Kevina Magnussena a získat svůj 1900. bod kariéry v F1 (byť dle svých slov v rádiu se domníval, že jich má na svém kontě jen 1800) se Španěl dopustil při brzdění do 8. zatáčky třikrát stejné chyby - v 15:47, v 15:51 a v 15:52 hod našeho času. Nebo šlo o záměr zkušeného mazáka jak se dostat co nejdříve za záda soupeře, který jinak zajížděl stejné časy?
Dosahoval sice rekordních časů v prostředním sekotru okruhu, nicméně komisaři každé probrzdění s následným zkrácením si šikany odměnili 5 trestnými sekundami, takže si jich Alonso ke svému výslednému času připsal celkem 15. Na jeho konečné 11. místo to ale nemělo vliv. Nepřemýšleli po opakovaném prohřešku o tvrdším postihu, například o černé vlajce a vyloučení ze závodu?
"Myslím, že byli překvapeni, že k tomu došlo ve třech kolech po sobě. A pokaždé mu za to udělili trest. Bylo to ke konci závodu a já si nemyslím, že by to bylo moc hezké dát černou vlajku někomu, jako je Fernando, navíc v jeho posledním závodě, ne? Nemyslím si, že by o tom vůbec diskutovali," přibližuje ředitel závodu Charlie Whiting.
Alonso uvedl, že se snažil co nejvíc dosáhnout pokroku ve svém posledním závodě: "Zkoušeli jsme to, dali jsme do toho na dráze vše. Bojovali jsme s dvěma Haasy až do posledních zatáček. Šlo o hezký víkend, a také zpomalovací kolo bylo citově velmi vypjaté. Byl to velmi dojemný víkend ze strany F1, mého týmu, mých fanoušků. Dostalo se mi velké podpory a uznání a já ce sítím být poctěn."
Do cíle je po skončení doprovodili ve společné formaci Sebastian Vettel a vítěz závodu Lewis Hamilton. "Bylo to moc hezké, oceňuji to. Šlo o improvizaci, protože oni předváděli smyky v jiných zatáčkách. Jel jsem kolem, viděl jsem, jak jedou vlevo a vpravo vedle mě, a takto jsme dojeli až do cíle. Jsem jim vděčný."
"Jsou to dva skvělí šampioni, Max [Verstappen] taky. Zřejmě jde o bitvy, které mi budou scházet. Nakonec si tedy myslím, že šlo o dobrý den," dodává Alonso, jenž Formuli 1 opouští. Své štěstí bude příští rok zkoušet ve vytrvalostních závodech a v Indy 500, kde se pokusí zkompletovat "Trojkorunu."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.