ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy dopoledne v Abú Zabí zajížděly Red Bully, které tak navazují na své výborné výkony z posledních závodů. Mercedesy ztrácejí sekundu, pilotům Ferrari patří až 7. a 8. příčka.
Dopoledne v Abú Zabí týmům jako obvykle počasí přálo - slunečno s teplotou přes 29 °C, trať vyhřátá na 43 °C. Na ní se jako první vydal Räikkönen následovaný Ericssonem. S rezervních pilotů dostává letos svou třetí šanci Kubica, jenž bude za Williams příští rok závodit, a u Giovinazzi u Sauberu.
Pirelli přivezlo hyper-měkkou, ultra-měkkou a super-měkkou směs, týmy zkoušely spoustu nových dílů. Ferrari například nasadilo nové přední křídlo, které má simulovat vliv změny v aerodynamických pravidlech pro příští krok - bez horní kaskády s jednoduchou bočnicí. Data sbíral také Red Bull se sondami na voze.
Mercedes zatím nový motor Hamiltonovi nenasadil - v prvním tréninku zkoumal jeho funkčnost po poškození, které měl kvůli selhání variabilního sacího systému utrpět v předchozím závodě v Brazílii. Před odletem do Abú Zabí mu bylo povoleno provést určité hardwarové změny. Večer se rozhodne, jestli se vrátí k některému ze dvou starších kusů, nebo za cenu penalizace nasadí zcela nový. Brit má na svém voze netypicky jedničku místo svého obvyklého čísla 44.
Během prvních 10 min všichni svá auta nainstalovali a provoz na chvíli utichl. Toho jsme se dočkali po dalších 10 min od Bottase (1:55,540) a Sainze (1:42,586) na ultra-měkké směsi. Před ně se brzy dostali Hamilton (1:39,576) a Verstappen (1:39,287) stěžující si opět na blokování zadních kol.
Po půl hodině havaroval Ericsson v první zatáčce. Na výjezdu byl trochu široký, dostal smyk a vrazil do vnitřní bariéry. S poškozeným nosem poté zamířil zpět do boxů. Švéd svůj poslední víkend v F1 nezačíná moc dobře.
Ericsson lost control after tiptoeing off onto a slither of artificial grass - the resulting impact causing damage to his front wing #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/UCg7jAWWlR
— Formula 1 (@F1) November 23, 2018Verstappen zlepšil na čele svůj čas na 1:38,491. Bottas měl kolo rozjeté rychleji, ale v závěru probrzdil, což se stalo i poslednímu Kubicovi. Zdá se, že Mercedesu schází přilnavost. Fin se nicméně dostal na druhou příčku (1:39,452) před svého týmového kolegu. Vandoorne se ve svém prvním pokusu dostal na 13. příčku.
Čtvrt hodiny před koncem zaútočil Ricciardo na hyper-měkké směsi, ale bylo z toho jen druhé místo - půl sekundy za Verstappenem, ale taky půl sekundy před Mercedesy. Red Bull je v závěru sezóny hodně rychlý.
Alonso se pere se svým zvlášť zbarveným McLarenem. V předposlední zatáčce se dostává mimo trať, přeskakuje obrubník a ustřeluje mu zadní část vozu. Patří mu až 19. příčka před Kubicou.
Hamilton se svým vozem nebyl spokojený, končí čtvrtý za Bottasem. Ferrari zkoušející nové díly zaostává o další sekundu - Kimi končí sedmý a Vettel osmý, zítra budou určitě výše. Je však otázkou, zda to bude stačit na Mercedes a Red Bull, který zatím vypadá opět nejlépe. Na rozdíl od předchozích dvou top týmů ale použil dvě sady hyper-měkkých směsí, zatímco ty si vystačily pouze s jednou.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.