Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.
Ocon se snažil dostat do stejného kola jako vedoucí muž závodu, jenže ho přitom sestřelil. Komisaři ho "odměnili" 10sekundovou penalizací, Verstappen ale po závodě zuřil, protože se mu s poškozeným Red Bullem znovu před Lewise Hamiltona už nepodařilo.
Pilot Force Indie se hájil tím, že měl právo lídra předjet, protože byl rychlejší, a že ho Verstappen v zatáčce zavřel. Nebyl však přitom před Holanďanem, jak mylně po závodě tvrdil.
"Rozhodně má právo dostat se zpět do stejného kola, to je jasné. V minulosti se to už stalo mnohokrát," souhlasí Whiting. "Samozřejmě očekáváte, že to udělá bezpečně. Ale k věci: myslím si, že by to mělo být provedeno čistě a absolutně bez boje."
View this post on InstagramSOUND ON: Race-changing 💥🙈😠 . #F1 #Formula1 #BrazilGP #Brazil #Brasil #Ocon #Verstappen @maxverstappen1 @redbullracing
Video: kolize Ocona s Verstappenem
"Neměli byste bojovat o to, abyste se dostali dopředu. Pokud měl rychlost, pak byste normálně od Red Bullu čekali, že mu o rychlosti Ocona řeknou s tím, ať jej pustí, něco takového. Jenže se zdálo, že on do toho zkrátka žel, a bylo trochu nešťastné, že se rozhodl bojovat, což bylo naprosto nepřijatelné," vyčítá Whiting Oconovi.
Proto se zastává rozhodnutí komisařů, kteří mu udělili ten druhý nejpřísnější trest, který měli k dispozici - tím prvním by byla diskvalifikace ze závodu. To, že Verstappen v tu chvíli vedl, podle něj nehrálo roli.
"Nemyslím si, že to něco mění, že byl lídrem. V očích mnoha lidí je ta situace o to horší, ale pokud jde o komisaře, tak na tom nezáleží," dodává Whiting.
Verstappen nakonec odjíždí z Brazílie také s trestem. Za to, že si Ocona našel během vážení jezdců a pošťuchoval se s ním, mu udělili dva dny veřejně-prospěšných prací pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.