Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.
Ocon se snažil dostat do stejného kola jako vedoucí muž závodu, jenže ho přitom sestřelil. Komisaři ho "odměnili" 10sekundovou penalizací, Verstappen ale po závodě zuřil, protože se mu s poškozeným Red Bullem znovu před Lewise Hamiltona už nepodařilo.
Pilot Force Indie se hájil tím, že měl právo lídra předjet, protože byl rychlejší, a že ho Verstappen v zatáčce zavřel. Nebyl však přitom před Holanďanem, jak mylně po závodě tvrdil.
"Rozhodně má právo dostat se zpět do stejného kola, to je jasné. V minulosti se to už stalo mnohokrát," souhlasí Whiting. "Samozřejmě očekáváte, že to udělá bezpečně. Ale k věci: myslím si, že by to mělo být provedeno čistě a absolutně bez boje."
View this post on InstagramSOUND ON: Race-changing 💥🙈😠 . #F1 #Formula1 #BrazilGP #Brazil #Brasil #Ocon #Verstappen @maxverstappen1 @redbullracing
Video: kolize Ocona s Verstappenem
"Neměli byste bojovat o to, abyste se dostali dopředu. Pokud měl rychlost, pak byste normálně od Red Bullu čekali, že mu o rychlosti Ocona řeknou s tím, ať jej pustí, něco takového. Jenže se zdálo, že on do toho zkrátka žel, a bylo trochu nešťastné, že se rozhodl bojovat, což bylo naprosto nepřijatelné," vyčítá Whiting Oconovi.
Proto se zastává rozhodnutí komisařů, kteří mu udělili ten druhý nejpřísnější trest, který měli k dispozici - tím prvním by byla diskvalifikace ze závodu. To, že Verstappen v tu chvíli vedl, podle něj nehrálo roli.
"Nemyslím si, že to něco mění, že byl lídrem. V očích mnoha lidí je ta situace o to horší, ale pokud jde o komisaře, tak na tom nezáleží," dodává Whiting.
Verstappen nakonec odjíždí z Brazílie také s trestem. Za to, že si Ocona našel během vážení jezdců a pošťuchoval se s ním, mu udělili dva dny veřejně-prospěšných prací pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA).
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.