INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak rychle pracovaly týmy v boxech v průběhu Velké ceny Brazílie a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes mohli vidět u Ferrari, které Vettela v 27. kole přezulo za 1,97 vteřiny. Jeho druhá zastávka byla jen o dvě desetiny pomalejší, u Räikkönena trvala 2,31 s.
Blink and you may actually miss it... 😮At the #BrazilGP, @ScuderiaFerrari became the first team since Williams in June 2016 to dip under 2 seconds for a pit stop 💨 pic.twitter.com/EvYTLFRS6N
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018Výborně dnes pracoval McLaren, který Vandoornea odbavil za 2,3 sekundy, Mercedes byl v případě Bottase dvakrát o desetinu pomalejší, vítězného Hamiltona zdržel 2,6 s.
Brazílie nabídla napínavou podívanou s dramatickými okamžiky, předjíždělo se od začátku až do konce. Deset jezdců do ní odstartovalo na měkkých pneumatikách, devět na super-měkkých a jeden (Hartley) na středně-tvrdé.
Týmy většinou cílily na jednu zastávku, k dvouzastávkové strategii se nakonec přiklonilo šest z 18 klasifikovaných pilotů: Alonso, Bottas, Ocon, Sainz, Stroll a Vettel.
Hamilton vyhrál s použitím strategie super-měkká - středně-tvrdá, k vítězství měl ale až do sestřelení Oconem našlápnuto Verstappen díky rychlejší strategii super-měkká - měkká - žádný jiný tým ji dnes takto nebyl schopen zvládnout.
V Brazílii dnes bylo tepleji, což přispělo k tvorbě puchýřů. Strategie byly pestré a týmy volily různé přístupy a piloti jeli naplno spíše, než aby pneumatiky šetřili. Mercedesu gratulujeme k zisku dalšího konstruktérského titulu!
Nejdelší stint na super-měkké směsi jsme viděli u Péreze s Ricciardem (shodně 39 kol), na měkké u Magnussena a Sirotkin na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 53 z celkových 71 kol (tj. 75 %), na které byla Velká cena Brazílie 2018 vypsána.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.