INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak rychle pracovaly týmy v boxech v průběhu Velké ceny Brazílie a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes mohli vidět u Ferrari, které Vettela v 27. kole přezulo za 1,97 vteřiny. Jeho druhá zastávka byla jen o dvě desetiny pomalejší, u Räikkönena trvala 2,31 s.
Blink and you may actually miss it... 😮At the #BrazilGP, @ScuderiaFerrari became the first team since Williams in June 2016 to dip under 2 seconds for a pit stop 💨 pic.twitter.com/EvYTLFRS6N
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018Výborně dnes pracoval McLaren, který Vandoornea odbavil za 2,3 sekundy, Mercedes byl v případě Bottase dvakrát o desetinu pomalejší, vítězného Hamiltona zdržel 2,6 s.
Brazílie nabídla napínavou podívanou s dramatickými okamžiky, předjíždělo se od začátku až do konce. Deset jezdců do ní odstartovalo na měkkých pneumatikách, devět na super-měkkých a jeden (Hartley) na středně-tvrdé.
Týmy většinou cílily na jednu zastávku, k dvouzastávkové strategii se nakonec přiklonilo šest z 18 klasifikovaných pilotů: Alonso, Bottas, Ocon, Sainz, Stroll a Vettel.
Hamilton vyhrál s použitím strategie super-měkká - středně-tvrdá, k vítězství měl ale až do sestřelení Oconem našlápnuto Verstappen díky rychlejší strategii super-měkká - měkká - žádný jiný tým ji dnes takto nebyl schopen zvládnout.
V Brazílii dnes bylo tepleji, což přispělo k tvorbě puchýřů. Strategie byly pestré a týmy volily různé přístupy a piloti jeli naplno spíše, než aby pneumatiky šetřili. Mercedesu gratulujeme k zisku dalšího konstruktérského titulu!
Nejdelší stint na super-měkké směsi jsme viděli u Péreze s Ricciardem (shodně 39 kol), na měkké u Magnussena a Sirotkin na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 53 z celkových 71 kol (tj. 75 %), na které byla Velká cena Brazílie 2018 vypsána.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.