INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak rychle pracovaly týmy v boxech v průběhu Velké ceny Brazílie a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes mohli vidět u Ferrari, které Vettela v 27. kole přezulo za 1,97 vteřiny. Jeho druhá zastávka byla jen o dvě desetiny pomalejší, u Räikkönena trvala 2,31 s.
Blink and you may actually miss it... 😮At the #BrazilGP, @ScuderiaFerrari became the first team since Williams in June 2016 to dip under 2 seconds for a pit stop 💨 pic.twitter.com/EvYTLFRS6N
— Formula 1 (@F1) November 12, 2018Výborně dnes pracoval McLaren, který Vandoornea odbavil za 2,3 sekundy, Mercedes byl v případě Bottase dvakrát o desetinu pomalejší, vítězného Hamiltona zdržel 2,6 s.
Brazílie nabídla napínavou podívanou s dramatickými okamžiky, předjíždělo se od začátku až do konce. Deset jezdců do ní odstartovalo na měkkých pneumatikách, devět na super-měkkých a jeden (Hartley) na středně-tvrdé.
Týmy většinou cílily na jednu zastávku, k dvouzastávkové strategii se nakonec přiklonilo šest z 18 klasifikovaných pilotů: Alonso, Bottas, Ocon, Sainz, Stroll a Vettel.
Hamilton vyhrál s použitím strategie super-měkká - středně-tvrdá, k vítězství měl ale až do sestřelení Oconem našlápnuto Verstappen díky rychlejší strategii super-měkká - měkká - žádný jiný tým ji dnes takto nebyl schopen zvládnout.
V Brazílii dnes bylo tepleji, což přispělo k tvorbě puchýřů. Strategie byly pestré a týmy volily různé přístupy a piloti jeli naplno spíše, než aby pneumatiky šetřili. Mercedesu gratulujeme k zisku dalšího konstruktérského titulu!
Nejdelší stint na super-měkké směsi jsme viděli u Péreze s Ricciardem (shodně 39 kol), na měkké u Magnussena a Sirotkin na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 53 z celkových 71 kol (tj. 75 %), na které byla Velká cena Brazílie 2018 vypsána.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.