INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Dopoledne byl v Brazílii překvapivě nejrychlejší Red Bull pilotovaný Maxem Verstappenem. Ten zajel o 0,049 sekundy rychlejší kolo než Sebastian Vettel s Ferrari, Lewis Hamilton ztrácel 0,096 s. Fernando Alonso nejezdil, v kokpitu jej nahradil Lando Norris, jenž bude za McLaren závodit příští rok.
Bitva o jezdecký titul už je rozhodnuta, teoreticky je ve hře ještě konstruktérský titul, je však málo pravděpodobné, že by Mercedes dojížděl až na konci první desítky.
Vettel se i přesto bude určitě snažit poslední dva závody sezóny vyhrát. Ferrari přivezlo svou novou podlahu, kterou do závodu ještě nenasadilo, nyní s ještě více vertiálními křidélky na bočních okrajích. Monitoruje ji kamerami - na trati mu totiž díly nefungují tak, jako v aerodynamickém tunelu, a snaží se odhalit příčinu.
Na vozech je spousta nových dílů také u konkurence, první trénink spíše připomíná testování. Zcela odlišná zadní křídla zkouší Mercedes - Bottas pro vyšší, Hamilton pro nižší přítlak.
Ricciardo dorazil k semaforu na konci boxové uličky neobvykle brzy - už deset minut před začátkem tréninku. Renault mu bude měnit turbo, takže jej v neděli nemine penalizace.
Dopoledne dostali šanci tři nováčci: Norris u McLarenu místo Alonsa, Latifi u Force Indie místo Péreze a Giovinazzi u Sauberu místo Ericssona, který v F1 končí a přesune se do IndyCar.
Po rozsvícení zeleného světla za Ricciardem hned vyrazili oba McLareny s novými nosy následované Saubery, Vettelem, Gaslym, Magnussenem a Sirotkinem. Teplota vzduchu na začátku dosahovala 20 °C, trať 37 °C, na Interlagosu bylo zataženo.
Prvním časem se po pěti minutách zapsal Räikkönen s Ferrari - 1:20,666 min na super-měkkých pneumatikách. Kromě nich do Brazílie přivezlo ještě měkkou a středně-tvrdou směs.
First on track, now first on the timing screens 🤘Danny Ric drops the benchmark to 1:10.139 on supersoft @pirellisport tyres#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/VMNllugQh6
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Norris byl po čtvrt hodině na měkké směsi o sedm sekund rychlejší - 1:13,312 min. Měl pro sebe volnou trať a v dalším pokusu zrychlil o vteřinu: "OK, Lando. To bylo hezké kolo s dobrým zlepšením," hlásil mu inženýr z boxové zídky.
Ricciardo mu hned odpověděl - 1:10,139 min na super-měkkých pneumatikách. Bude mít Red Bull tento víkend opět na vítězství? Podle Verstappena je na brazilském okruhu moc málo zatáček, aby dohnali svou ztrátu z rovinek, jako tomu bylo v Mexiku před 2 týdny.
Obě Ferrari se po svých ostrých jízdách na nejměkčí směsi ale zařadila až za něj - Räikkönen zajel kolo za 1:10,139 min, Vettel za 1:10,420. Mercedesy se teprve rozjížděly, Hamilton byl tou dobou čtvrtý, Bottas sedmý.
Räikkönenovi se však po 25 min podařilo Australana s Red Bullem o pět setin překonat - 1:10,086 min, před svého týmového kolegu se dostal i Verstappen (1:10,111). Tempo se dál zostřovalo.
Na první příčce se vystřídali Bottas (1:09,939), Verstappen (1:09,506) a Hamilton (1:09,423 min) stěžující si na nedotáčivost - všichni na super-měkkých pneumatikách. Nejlépe ze zbytku světa vypadal Haas: Magnussen držel sedmou příčku (1:10,705) a Grosjean osmou (1:10,749) - napravují si tak mizernou reputaci z Mexika, kde byli naopak nejpomalejší.
Po hodinách došlo na čele k dalším změnám - Hamilton sice zrychlil na 1:09,107 min (na speed trapu 333 km/h), povedenější kolo si však připsali Vettel (1:09,060 min a 317 km/h) a Verstappen (1:09,011 min, 318 km/h), zatímco Grosjean si stěžoval na Latifiho, jenž ho údajně dvakrát zablokoval: "Musí si dávat větší pozor," sdělil do rádia.
Action from FP1 at Interlagos 📸#F1 #BrazilianGP 🇧🇷 pic.twitter.com/QCSMJJoMv1
— SUTTON IMAGES (@suttonimages) November 9, 2018Mechanici Mercedesu v garáži pracovali na voze Bottase, jemuž unikal olej. Německý tým se snaží jít stále do všeho naplno a ústy svého sportovního ředitele Wolffa tvrdí, že stále nemají mezi konstruktéry nic vyhráno. Valtteri se 20 min před koncem znovu ukazuje na dráze. Ferrari mezitím sundalo novou podlahu a krouží opět se starou.
Nejlépe tedy v první tréninku dopadl Red Bull, Ferrari a Mercedes mu jsou ale těsně v patách - rozdíl není ani jedna desetina vteřiny. Zítra očekáváme, že první dva týmy, které spolu ještě bojují o titul, zvýší výkony svých pohonných jednotek a budou před rakouským týmem. Nebo nás opět v kvalifikaci překvapí?
#F1 #BrazilGP FP1 Best sectors vs. Fastest laps 📊:- #Verstappen had potential to set 0.285s faster laptime if he'd put all sectors together like #Vettel did- #Bottas set fastest time in S3, could've been two places higher - P4- #Hamilton fastest only in S1 due to understeer pic.twitter.com/bHfigeVNnO
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 9, 2018Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.