Pilot amerického týmu Haas se vrátil ke své kolizi s Charlesem Leclercem při letošní GP Japonska, ke které se s odstupem času vyjádřil i ředitel závodů Charlie Whiting.
Magnussen si vysloužil za obranu své pozice a následnou kolizi kritiku, neboť si měl počínat příliš agresivně.
Po závodě ho traťoví komisaři nepotrestali a i ředitel závodů Charlie Whiting jejich rozhodnutí podpořil. Později svůj názor však přehodnotil s tím, že pilot Haasu zřejmě chyboval a potrestán být měl.
Názor dánského jezdce na inkriminovaný incident přinesl nyní britský Autosport. "Jeho pohled, který prezentoval (Leclerc, pozn. redakce) na tiskové konferenci chápu a musím přiznat, že měl asi pravdu. Můj pohyb přišel příliš pozdě," uvedl Magnussen.
Problém podle Dána je ale v tom, že monopost jedoucí těsně za ním není vidět díky poloze zpětných zrcátek a tvaru zadního spoileru.
"Když je někdo hned za vámi, díky spoileru ho nevidíte, dokud ze stínu nevyjede. Musíte tedy čekat a reagovat až na jeho pohyb."
Podle Magnussena jsou aktuální vozy v tomto směru opravdu špatné, ale naděje umírá poslední. Od příštího roku budou zadní spoilery výš, takže by se měl přehled o situaci za zády zlepšit.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.