Pilot amerického týmu Haas se vrátil ke své kolizi s Charlesem Leclercem při letošní GP Japonska, ke které se s odstupem času vyjádřil i ředitel závodů Charlie Whiting.
Magnussen si vysloužil za obranu své pozice a následnou kolizi kritiku, neboť si měl počínat příliš agresivně.
Po závodě ho traťoví komisaři nepotrestali a i ředitel závodů Charlie Whiting jejich rozhodnutí podpořil. Později svůj názor však přehodnotil s tím, že pilot Haasu zřejmě chyboval a potrestán být měl.
Názor dánského jezdce na inkriminovaný incident přinesl nyní britský Autosport. "Jeho pohled, který prezentoval (Leclerc, pozn. redakce) na tiskové konferenci chápu a musím přiznat, že měl asi pravdu. Můj pohyb přišel příliš pozdě," uvedl Magnussen.
Problém podle Dána je ale v tom, že monopost jedoucí těsně za ním není vidět díky poloze zpětných zrcátek a tvaru zadního spoileru.
"Když je někdo hned za vámi, díky spoileru ho nevidíte, dokud ze stínu nevyjede. Musíte tedy čekat a reagovat až na jeho pohyb."
Podle Magnussena jsou aktuální vozy v tomto směru opravdu špatné, ale naděje umírá poslední. Od příštího roku budou zadní spoilery výš, takže by se měl přehled o situaci za zády zlepšit.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.