MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Mexika 2018 v boxech nejrychleji a jaké strategie zvolily pro své jezdce?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 47. kole, když druhého Vettela odbavilo za 2,15 sekundy. Jeho týmový kolega Räikkönen se v 17. kole zdržel jen o pět setin déle.
Třetí příčka patří překvapivě McLarenu - Vandoorne jeho mechanici v 12. kole přezuli za 2,29 s. Stoffel poté na super-měkkých pneumatikách vydržel až do cíle a dojel si pro slušné čtyři body.
Mercedes v tomto ohledu skončil až čtvrtý, když Bottase v 11. kole zdržel 2,45 s, Hamiltonova zastávka ze stejného kola - šlo o vydařenou dvojzastávku - trvala 2,62 s a byla 9. nejrychlejší.
Lépe to zvládl ještě Haas v případě Magnussena v 43. kole (2,45 s), Red Bull s identickým časem u smolaře Ricciarda a Verstappena (oba 2,46 s) a Toro Rosso v případě Hartleyho (2,54 s), jenž se po pětisekundové penalizaci za souboj s Oconem propadl v konečném hodnocení až na 14. příčku.
Do závodu startovalo 10 jezdců na ultra-měkkých pneumatikách, na hyper-měkkých 5 (dobrovolně pouze Gasly) a na super-měkkých zbylých 5 pilotů. Na jedinou zastávku zvládlo Velkou cenu Mexika odjet 7 klasifikovaných jezdců, většina se držela dvouzastávkové strategie. Třikrát se u mechaniků objevil pouze Bottas, jenž si potom v závěru přirozeně střihl nejrychlejší kolo.
Pneumatiky rychle degradovaly, k čemuž přispěla i vysoká nadmořská výška obírající monoposty o přítlak. Vítěznou strategií byla dle našich předpokladů ta dvouzastávková, Hamilton však zvolil odlišnou variantu než Verstappen.
Nejdéle na hyper-měkkých pneumatikách vydržel Ericsson (16 kol), na ultra-měkkých Ocon (39 kol) a na super-měkkých Sirotkin - jeho 58 kol na stejné směsi představovalo 82 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.
Pirelli nyní v Mexiku zůstává a bude se věnovat finálnímu vývoji pneumatik pro sezónu 2019. V úterý se Sauberem bude kroužit Antonio Giovinazzi, pak bude s vozem F1 debutovat během demonstrační jízdy Tatiana Calderonová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.