Ferrari předvádělo v boxech nejlepší práci, strategie Red Bullu nejrychlejší + GRAFIKA

Sebastian Vettel v boxech
Sebastian Vettel v boxech, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 29. října 2018 6:55
Sdílej:

MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Mexika 2018 v boxech nejrychleji a jaké strategie zvolily pro své jezdce?

Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 47. kole, když druhého Vettela odbavilo za 2,15 sekundy. Jeho týmový kolega Räikkönen se v 17. kole zdržel jen o pět setin déle.

Třetí příčka patří překvapivě McLarenu - Vandoorne jeho mechanici v 12. kole přezuli za 2,29 s. Stoffel poté na super-měkkých pneumatikách vydržel až do cíle a dojel si pro slušné čtyři body.

Mercedes v tomto ohledu skončil až čtvrtý, když Bottase v 11. kole zdržel 2,45 s, Hamiltonova zastávka ze stejného kola - šlo o vydařenou dvojzastávku - trvala 2,62 s a byla 9. nejrychlejší.

Lépe to zvládl ještě Haas v případě Magnussena v 43. kole (2,45 s), Red Bull s identickým časem u smolaře Ricciarda a Verstappena (oba 2,46 s) a Toro Rosso v případě Hartleyho (2,54 s), jenž se po pětisekundové penalizaci za souboj s Oconem propadl v konečném hodnocení až na 14. příčku.

Do závodu startovalo 10 jezdců na ultra-měkkých pneumatikách, na hyper-měkkých 5 (dobrovolně pouze Gasly) a na super-měkkých zbylých 5 pilotů. Na jedinou zastávku zvládlo Velkou cenu Mexika odjet 7 klasifikovaných jezdců, většina se držela dvouzastávkové strategie. Třikrát se u mechaniků objevil pouze Bottas, jenž si potom v závěru přirozeně střihl nejrychlejší kolo.

Pneumatiky rychle degradovaly, k čemuž přispěla i vysoká nadmořská výška obírající monoposty o přítlak. Vítěznou strategií byla dle našich předpokladů ta dvouzastávková, Hamilton však zvolil odlišnou variantu než Verstappen.

Nejdéle na hyper-měkkých pneumatikách vydržel Ericsson (16 kol), na ultra-měkkých Ocon (39 kol) a na super-měkkých Sirotkin - jeho 58 kol na stejné směsi představovalo 82 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.

Pirelli nyní v Mexiku zůstává a bude se věnovat finálnímu vývoji pneumatik pro sezónu 2019. V úterý se Sauberem bude kroužit Antonio Giovinazzi, pak bude s vozem F1 debutovat během demonstrační jízdy Tatiana Calderonová.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.