MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Mexika 2018 v boxech nejrychleji a jaké strategie zvolily pro své jezdce?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari v 47. kole, když druhého Vettela odbavilo za 2,15 sekundy. Jeho týmový kolega Räikkönen se v 17. kole zdržel jen o pět setin déle.
Třetí příčka patří překvapivě McLarenu - Vandoorne jeho mechanici v 12. kole přezuli za 2,29 s. Stoffel poté na super-měkkých pneumatikách vydržel až do cíle a dojel si pro slušné čtyři body.
Mercedes v tomto ohledu skončil až čtvrtý, když Bottase v 11. kole zdržel 2,45 s, Hamiltonova zastávka ze stejného kola - šlo o vydařenou dvojzastávku - trvala 2,62 s a byla 9. nejrychlejší.
Lépe to zvládl ještě Haas v případě Magnussena v 43. kole (2,45 s), Red Bull s identickým časem u smolaře Ricciarda a Verstappena (oba 2,46 s) a Toro Rosso v případě Hartleyho (2,54 s), jenž se po pětisekundové penalizaci za souboj s Oconem propadl v konečném hodnocení až na 14. příčku.
Do závodu startovalo 10 jezdců na ultra-měkkých pneumatikách, na hyper-měkkých 5 (dobrovolně pouze Gasly) a na super-měkkých zbylých 5 pilotů. Na jedinou zastávku zvládlo Velkou cenu Mexika odjet 7 klasifikovaných jezdců, většina se držela dvouzastávkové strategie. Třikrát se u mechaniků objevil pouze Bottas, jenž si potom v závěru přirozeně střihl nejrychlejší kolo.
Pneumatiky rychle degradovaly, k čemuž přispěla i vysoká nadmořská výška obírající monoposty o přítlak. Vítěznou strategií byla dle našich předpokladů ta dvouzastávková, Hamilton však zvolil odlišnou variantu než Verstappen.
Nejdéle na hyper-měkkých pneumatikách vydržel Ericsson (16 kol), na ultra-měkkých Ocon (39 kol) a na super-měkkých Sirotkin - jeho 58 kol na stejné směsi představovalo 82 % velké ceny vypsané na 71 okruhů.
Pirelli nyní v Mexiku zůstává a bude se věnovat finálnímu vývoji pneumatik pro sezónu 2019. V úterý se Sauberem bude kroužit Antonio Giovinazzi, pak bude s vozem F1 debutovat během demonstrační jízdy Tatiana Calderonová.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.