Kimi Räikkönen se zastává svého týmového kolegy, kterého nemá cenu obviňovat z chyb, jichž se v letošní sezóně dopustil. Titul tak s největší pravděpodobností vybojuje Lewis Hamilton z konkurenčního Mercedesu - ve zbylých třech velkých cenách stačí nasbírat už jen 5 bodů.
Vettel sice v průběhu sezóny vedl, postupně se ale propadl až 70 bodů za svého rivala. K tomu přispěly jeho chyby i špatná rozhodnutí na boxové zídce. Podle Kimiho to však je velmi snadné při zpětném pohledu incidenty posuzovat.
"Nevím, jestli udělal hodně chyb. V Německu vyjel mimo, ale to byly hodně náročné podmínky. Netuším, jestli to má fakt vliv na konečný výsledek, těžko říct. Vždycky se najdou lidé, kteří se snaží tu a tam ukázat prstem nebo říct: 'To je to, proč nevyhrál!'" popisuje finský pilot.
"Víte, když chcete na někoho ukázat prstem, tak existuje milion věcí, o nichž můžete říct: 'A, měl to udělat takhle a výsledek by byl odlišný.' Poté, co se to stane, to je velmi snadné. Můžete se vrátit o 10 let nazpět a ukázat: 'Měl jsi to udělat jinak a vyhrál bys.' Nemá to smysl," pokračuje Räikkönen.
Vettel se minulý týden dopustil v tréninku další chyby, když ignoroval červené vlajky, za což byl na startovním roštu potrestán odsunem o tři pozice zpět. Závod vyhrál Kimi, Hamilton dojel třetí. K titulu už má velmi blízko. Mistr světa z roku 2007 tak zřejmě ještě nějakou dobu zůstane posledním šampionem Ferrari.
"Fakt na to nemyslím. Jednoho dne, až přestanu, pak třeba začnu přemýšlet a řeknu si: 'Jsem rád, že jsem mistr světa s Ferrari.' Ale opravdu teď nemyslím na to, že jsem tím posledním. Lidé o tom mluví, tak se to zatím vyvinulo. Uvidíme, co se stane letos a příští rok," dodává Räikkönen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.