Kimi Räikkönen se zastává svého týmového kolegy, kterého nemá cenu obviňovat z chyb, jichž se v letošní sezóně dopustil. Titul tak s největší pravděpodobností vybojuje Lewis Hamilton z konkurenčního Mercedesu - ve zbylých třech velkých cenách stačí nasbírat už jen 5 bodů.
Vettel sice v průběhu sezóny vedl, postupně se ale propadl až 70 bodů za svého rivala. K tomu přispěly jeho chyby i špatná rozhodnutí na boxové zídce. Podle Kimiho to však je velmi snadné při zpětném pohledu incidenty posuzovat.
"Nevím, jestli udělal hodně chyb. V Německu vyjel mimo, ale to byly hodně náročné podmínky. Netuším, jestli to má fakt vliv na konečný výsledek, těžko říct. Vždycky se najdou lidé, kteří se snaží tu a tam ukázat prstem nebo říct: 'To je to, proč nevyhrál!'" popisuje finský pilot.
"Víte, když chcete na někoho ukázat prstem, tak existuje milion věcí, o nichž můžete říct: 'A, měl to udělat takhle a výsledek by byl odlišný.' Poté, co se to stane, to je velmi snadné. Můžete se vrátit o 10 let nazpět a ukázat: 'Měl jsi to udělat jinak a vyhrál bys.' Nemá to smysl," pokračuje Räikkönen.
Vettel se minulý týden dopustil v tréninku další chyby, když ignoroval červené vlajky, za což byl na startovním roštu potrestán odsunem o tři pozice zpět. Závod vyhrál Kimi, Hamilton dojel třetí. K titulu už má velmi blízko. Mistr světa z roku 2007 tak zřejmě ještě nějakou dobu zůstane posledním šampionem Ferrari.
"Fakt na to nemyslím. Jednoho dne, až přestanu, pak třeba začnu přemýšlet a řeknu si: 'Jsem rád, že jsem mistr světa s Ferrari.' Ale opravdu teď nemyslím na to, že jsem tím posledním. Lidé o tom mluví, tak se to zatím vyvinulo. Uvidíme, co se stane letos a příští rok," dodává Räikkönen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.