Závod na americkém okruhu v Austinu ještě ani neodstartoval a fanoušci Formule 1 se již mohou těšit na nasazení případné týmové režie na špičce pole. Mercedes totiž nechce ponechat nic náhodě a jestliže bude Lewise Hamiltona na jeho misi za pátým titulem mistra světa zapotřebí podpořit, nebudou na boxové zdi nikterak váhat a jeho stájový kolega dostane příslušné pokyny.
Tentokrát by nemělo dojít k nedorozumění v komunikaci, jako tomu bylo v nedávné Velké ceně Ruska. Tam totiž musel Valtteri Bottas pustit Lewise Hamiltona před sebe a de facto mu věnovat vítězství. Již z tváře finského pilota po vystoupení z vozu bylo možné jasně vyčíst, že byl jednáním svého týmu pěkně zaskočen. Samotná hvězda Mercedesu usilující o pátou mistrovskou korunku neměla zjevně z takového triumfu nijak zvlášť velkou radost.
Čas ale pokročil a přestože má Lewis Hamilton ve vedení šampionátu prakticky neotřesitelnou pozici, dle vedení týmu s třícípou hvězdou ve znaku není ještě rozhodnuto. A to i s ohledem na formu Ferrari, které ve včerejší těsné kvalifikaci ukázalo, že by mohlo po několika neutěšených závodech opět pozlobit.
"Cílem pro Valtteriho je opravdu do toho jít na začátku - nemá toho moc co ztratit - a předvést nám solidní závod," řekl šéf stáje Toto Wolff pro RaceFans. "Pokud se na konci ocitneme v situaci, kde opět budeme potřebovat vyhodnotit body, učiníme tak. Ale nechci se teď vyjadřovat k tomu, zda a co uděláme."
Připomeňme si, že Hamilton dnes potřebuje získat alespoň o osm bodů víc, než jeho (teď již matematicky vzato) rival v boji o titul Sebastian Vettel. Do konce sezóny vyjma USA zbývájí totiž už jen tři závody - Mexiko, Brazílie a Abú Dhabí a k mání je tedy maximálně 75 bodů. Kdyby dnešní závod vedl Valtteri a Lewis jel za ním, vzájemným prohozením pozic obou jezdců by měl Brit titul v kapse.
"Před pár dny jste nám vy kluci říkali - je téměř po všem, má sahá jednou ruku po titulu - buď titul ve svých rukou máte nebo nemáte. A my ho nemáme," dodáva Wolff. "Vím, že poihledem na body vypadáme solidně, ale ve sportu se může stát cokoli. Ferrari se vrátilo silné, to jsme očekávali a z toho důvodu bych rád nechal pro zítřek všechny možnosti otevřené."
"Myslím, že mým úkolem pro zítřek bude snažit se a útočit, snažit se a postupovat v závodě a to znamená přinejmenším předjet Kimiho [Räikkönena]," brání se Valtteri Bottas představě, že by měl pro Sebastiana Vettela představovat překážku na trati a záměrně německého pilota brzdil. "Opakuji, naším cílem je získat tolik bodů, kolik jako tým můžeme. Neexistují žádné plány, abych kohokoli zpomaloval. Prostě se budu snažit jít do toho a dosáhnout toho nejlepšího možného výsledku."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.