Závod na americkém okruhu v Austinu ještě ani neodstartoval a fanoušci Formule 1 se již mohou těšit na nasazení případné týmové režie na špičce pole. Mercedes totiž nechce ponechat nic náhodě a jestliže bude Lewise Hamiltona na jeho misi za pátým titulem mistra světa zapotřebí podpořit, nebudou na boxové zdi nikterak váhat a jeho stájový kolega dostane příslušné pokyny.
Tentokrát by nemělo dojít k nedorozumění v komunikaci, jako tomu bylo v nedávné Velké ceně Ruska. Tam totiž musel Valtteri Bottas pustit Lewise Hamiltona před sebe a de facto mu věnovat vítězství. Již z tváře finského pilota po vystoupení z vozu bylo možné jasně vyčíst, že byl jednáním svého týmu pěkně zaskočen. Samotná hvězda Mercedesu usilující o pátou mistrovskou korunku neměla zjevně z takového triumfu nijak zvlášť velkou radost.
Čas ale pokročil a přestože má Lewis Hamilton ve vedení šampionátu prakticky neotřesitelnou pozici, dle vedení týmu s třícípou hvězdou ve znaku není ještě rozhodnuto. A to i s ohledem na formu Ferrari, které ve včerejší těsné kvalifikaci ukázalo, že by mohlo po několika neutěšených závodech opět pozlobit.
"Cílem pro Valtteriho je opravdu do toho jít na začátku - nemá toho moc co ztratit - a předvést nám solidní závod," řekl šéf stáje Toto Wolff pro RaceFans. "Pokud se na konci ocitneme v situaci, kde opět budeme potřebovat vyhodnotit body, učiníme tak. Ale nechci se teď vyjadřovat k tomu, zda a co uděláme."
Připomeňme si, že Hamilton dnes potřebuje získat alespoň o osm bodů víc, než jeho (teď již matematicky vzato) rival v boji o titul Sebastian Vettel. Do konce sezóny vyjma USA zbývájí totiž už jen tři závody - Mexiko, Brazílie a Abú Dhabí a k mání je tedy maximálně 75 bodů. Kdyby dnešní závod vedl Valtteri a Lewis jel za ním, vzájemným prohozením pozic obou jezdců by měl Brit titul v kapse.
"Před pár dny jste nám vy kluci říkali - je téměř po všem, má sahá jednou ruku po titulu - buď titul ve svých rukou máte nebo nemáte. A my ho nemáme," dodáva Wolff. "Vím, že poihledem na body vypadáme solidně, ale ve sportu se může stát cokoli. Ferrari se vrátilo silné, to jsme očekávali a z toho důvodu bych rád nechal pro zítřek všechny možnosti otevřené."
"Myslím, že mým úkolem pro zítřek bude snažit se a útočit, snažit se a postupovat v závodě a to znamená přinejmenším předjet Kimiho [Räikkönena]," brání se Valtteri Bottas představě, že by měl pro Sebastiana Vettela představovat překážku na trati a záměrně německého pilota brzdil. "Opakuji, naším cílem je získat tolik bodů, kolik jako tým můžeme. Neexistují žádné plány, abych kohokoli zpomaloval. Prostě se budu snažit jít do toho a dosáhnout toho nejlepšího možného výsledku."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.