Závod na americkém okruhu v Austinu ještě ani neodstartoval a fanoušci Formule 1 se již mohou těšit na nasazení případné týmové režie na špičce pole. Mercedes totiž nechce ponechat nic náhodě a jestliže bude Lewise Hamiltona na jeho misi za pátým titulem mistra světa zapotřebí podpořit, nebudou na boxové zdi nikterak váhat a jeho stájový kolega dostane příslušné pokyny.
Tentokrát by nemělo dojít k nedorozumění v komunikaci, jako tomu bylo v nedávné Velké ceně Ruska. Tam totiž musel Valtteri Bottas pustit Lewise Hamiltona před sebe a de facto mu věnovat vítězství. Již z tváře finského pilota po vystoupení z vozu bylo možné jasně vyčíst, že byl jednáním svého týmu pěkně zaskočen. Samotná hvězda Mercedesu usilující o pátou mistrovskou korunku neměla zjevně z takového triumfu nijak zvlášť velkou radost.
Čas ale pokročil a přestože má Lewis Hamilton ve vedení šampionátu prakticky neotřesitelnou pozici, dle vedení týmu s třícípou hvězdou ve znaku není ještě rozhodnuto. A to i s ohledem na formu Ferrari, které ve včerejší těsné kvalifikaci ukázalo, že by mohlo po několika neutěšených závodech opět pozlobit.
"Cílem pro Valtteriho je opravdu do toho jít na začátku - nemá toho moc co ztratit - a předvést nám solidní závod," řekl šéf stáje Toto Wolff pro RaceFans. "Pokud se na konci ocitneme v situaci, kde opět budeme potřebovat vyhodnotit body, učiníme tak. Ale nechci se teď vyjadřovat k tomu, zda a co uděláme."
Připomeňme si, že Hamilton dnes potřebuje získat alespoň o osm bodů víc, než jeho (teď již matematicky vzato) rival v boji o titul Sebastian Vettel. Do konce sezóny vyjma USA zbývájí totiž už jen tři závody - Mexiko, Brazílie a Abú Dhabí a k mání je tedy maximálně 75 bodů. Kdyby dnešní závod vedl Valtteri a Lewis jel za ním, vzájemným prohozením pozic obou jezdců by měl Brit titul v kapse.
"Před pár dny jste nám vy kluci říkali - je téměř po všem, má sahá jednou ruku po titulu - buď titul ve svých rukou máte nebo nemáte. A my ho nemáme," dodáva Wolff. "Vím, že poihledem na body vypadáme solidně, ale ve sportu se může stát cokoli. Ferrari se vrátilo silné, to jsme očekávali a z toho důvodu bych rád nechal pro zítřek všechny možnosti otevřené."
"Myslím, že mým úkolem pro zítřek bude snažit se a útočit, snažit se a postupovat v závodě a to znamená přinejmenším předjet Kimiho [Räikkönena]," brání se Valtteri Bottas představě, že by měl pro Sebastiana Vettela představovat překážku na trati a záměrně německého pilota brzdil. "Opakuji, naším cílem je získat tolik bodů, kolik jako tým můžeme. Neexistují žádné plány, abych kohokoli zpomaloval. Prostě se budu snažit jít do toho a dosáhnout toho nejlepšího možného výsledku."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.