GP USA, 3. trénink - Na čele výsledkové listiny po skončení posledního tréninku před kvalifikací se umístili piloti italské stáje Ferrari v pořadí Vettel - Räikkönen. Obhájce titulu Hamilton však neztrácí mnoho. Jeho kolega z Mercedesu Bottas je s odstupem těsně následován piloty týmu Red Bull.
Počasí se dnes zlepšilo, teplota suché dráhy je 20°C a vzduchu 18,7°C, přesto panuje vysoká vlhkost 80%. Ještě před startem byla potvrzena informace, že se Ferrari rozhodlo použít u obou monopostů starou podlahu. Hartley z Toro Rosso nastoupil s novým motorem.
Od samého úvodu panoval na dráze silný provoz. S nejlepšími časy se na čele tabulky usadili oba piloti Ferrari, Mercedesy začal vlažněji a jeho jezdci zajížděli časy až za monoposty Red Bull.
Qualifying is just around the corner, so who looks well placed after FP3? 🤔 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/jfaNHD70b9
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018Po půl hodině začal pracovat Mercedes na kvalifikačních simulacích a Bottas se vyrovnal času druhého Vettela. Na čele stále jeho kolega Räikkönen. Hamilton ztrácí na čtvrté pozici na čelo 8 desetin vteřiny.
Těsně před koncem se o vzrušení postaral Hartley, který po problémech v předposlední zatáčce zůstal po smyku stát uprostřed závodní dráhy. Hamilton v samém závěru zajel konkurenceschopný čas a jen o 73 tisícin vteřiny zaostal za nejrychlejším Vettelem.
Zobrazit příspěvek na InstagramuFernando Alonso z týmu McLaren se musel spokojit s nejpomalejším časem a hrozivou ztrátou 2,5 vteřiny. Faktem je, že jako jeden z mála nenasadil superměkké pneumatiky, které by měly dle Pirelli srazit čas o 0,5 vteřiny, a to by Španěla posunulo na 14. pozici.
Nejpilnějšími piloty byli jezdci Toro Rosso s 27 (Gasly) a 26 koly (Hartley). Všichni vyjma Bottase a obou jezdců McLarenu zajeli své časy na superměkkých gumách.
Domácí tým Haas se díky Grosjeanovi dostal do Top10, na nejlepší Ferrari ale ztratil 1,671 vteřiny.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.