Ferrari se vrací do hry! Hamilton kontroluje situaci a Alonso vypil kalich hořkosti do dna

Sebastian Vettel v tréninku v Austinu
Sebastian Vettel v tréninku v Austinu, foto: Pirelli
Redakce F1NEWS.CZ 20. října 2018 20:51
Sdílej:

GP USA, 3. trénink - Na čele výsledkové listiny po skončení posledního tréninku před kvalifikací se umístili piloti italské stáje Ferrari v pořadí Vettel - Räikkönen. Obhájce titulu Hamilton však neztrácí mnoho. Jeho kolega z Mercedesu Bottas je s odstupem těsně následován piloty týmu Red Bull.

Počasí se dnes zlepšilo, teplota suché dráhy je 20°C a vzduchu 18,7°C, přesto panuje vysoká vlhkost 80%. Ještě před startem byla potvrzena informace, že se Ferrari rozhodlo použít u obou monopostů starou podlahu. Hartley z Toro Rosso nastoupil s novým motorem.

Od samého úvodu panoval na dráze silný provoz. S nejlepšími časy se na čele tabulky usadili oba piloti Ferrari, Mercedesy začal vlažněji a jeho jezdci zajížděli časy až za monoposty Red Bull.

Qualifying is just around the corner, so who looks well placed after FP3? 🤔 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/jfaNHD70b9

— Formula 1 (@F1) October 20, 2018

Po půl hodině začal pracovat Mercedes na kvalifikačních simulacích a Bottas se vyrovnal času druhého Vettela. Na čele stále jeho kolega Räikkönen. Hamilton ztrácí na čtvrté pozici na čelo 8 desetin vteřiny.

Těsně před koncem se o vzrušení postaral Hartley, který po problémech v předposlední zatáčce zůstal po smyku stát uprostřed závodní dráhy. Hamilton v samém závěru zajel konkurenceschopný čas a jen o 73 tisícin vteřiny zaostal za nejrychlejším Vettelem.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1), Říj 20, 2018 v 12:18 PDT

Fernando Alonso z týmu McLaren se musel spokojit s nejpomalejším časem a hrozivou ztrátou 2,5 vteřiny. Faktem je, že jako jeden z mála nenasadil superměkké pneumatiky, které by měly dle Pirelli srazit čas o 0,5 vteřiny, a to by Španěla posunulo na 14. pozici.

Nejpilnějšími piloty byli jezdci Toro Rosso s 27 (Gasly) a 26 koly (Hartley). Všichni vyjma Bottase a obou jezdců McLarenu zajeli své časy na superměkkých gumách.

Domácí tým Haas se díky Grosjeanovi dostal do Top10, na nejlepší Ferrari ale ztratil 1,671 vteřiny.

Stalo se