GP USA, 3. trénink - Na čele výsledkové listiny po skončení posledního tréninku před kvalifikací se umístili piloti italské stáje Ferrari v pořadí Vettel - Räikkönen. Obhájce titulu Hamilton však neztrácí mnoho. Jeho kolega z Mercedesu Bottas je s odstupem těsně následován piloty týmu Red Bull.
Počasí se dnes zlepšilo, teplota suché dráhy je 20°C a vzduchu 18,7°C, přesto panuje vysoká vlhkost 80%. Ještě před startem byla potvrzena informace, že se Ferrari rozhodlo použít u obou monopostů starou podlahu. Hartley z Toro Rosso nastoupil s novým motorem.
Od samého úvodu panoval na dráze silný provoz. S nejlepšími časy se na čele tabulky usadili oba piloti Ferrari, Mercedesy začal vlažněji a jeho jezdci zajížděli časy až za monoposty Red Bull.
Qualifying is just around the corner, so who looks well placed after FP3? 🤔 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/jfaNHD70b9
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018Po půl hodině začal pracovat Mercedes na kvalifikačních simulacích a Bottas se vyrovnal času druhého Vettela. Na čele stále jeho kolega Räikkönen. Hamilton ztrácí na čtvrté pozici na čelo 8 desetin vteřiny.
Těsně před koncem se o vzrušení postaral Hartley, který po problémech v předposlední zatáčce zůstal po smyku stát uprostřed závodní dráhy. Hamilton v samém závěru zajel konkurenceschopný čas a jen o 73 tisícin vteřiny zaostal za nejrychlejším Vettelem.
Zobrazit příspěvek na InstagramuFernando Alonso z týmu McLaren se musel spokojit s nejpomalejším časem a hrozivou ztrátou 2,5 vteřiny. Faktem je, že jako jeden z mála nenasadil superměkké pneumatiky, které by měly dle Pirelli srazit čas o 0,5 vteřiny, a to by Španěla posunulo na 14. pozici.
Nejpilnějšími piloty byli jezdci Toro Rosso s 27 (Gasly) a 26 koly (Hartley). Všichni vyjma Bottase a obou jezdců McLarenu zajeli své časy na superměkkých gumách.
Domácí tým Haas se díky Grosjeanovi dostal do Top10, na nejlepší Ferrari ale ztratil 1,671 vteřiny.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.