Necelé dva týdny po skončení grand prix v Itálii oznámil tým Ferrari pro sezónu 2019 příchod nové posily v podobě Charlese Leclerca, který tímto nahradí současného pilota maranellské stáje Kimiho Räikkönena. A je zcela normální, že se kolem tohoto kroku vyrojily spekulace, zda s tím mají co do činění události ze závodního víkendu na Monze.
V Itálii se obecně očekával přinejmenším solidní výkon Ferrari, obzvlášť po vydařené kvalifikaci, ve které oba rudé vozy obsadily první řadu. Dalo by se říct, že vítězství v závodě jednoho z nich bylo na dosah. Avšak krátce poté, co se na semaforu nad cílovou rovinkou rozsvítila po skončení závěrečného kvalifikačního klání červená světla, již začínalo být zřejmé, že Ferrari bude mít problém.
Pole position totiž získal Kimi Räikkönen před svým stájovým kolegou Sebastianem Vettelem, který tou dobou ještě vedl celkem reálný souboj o titul s Lewisem Hamiltonem. Ten stál na startovním roštu italské grand prix na třetím místě. Vettel nebyl navíc z druhého místa nadšený i proto, že Räikkönen v závěru kvalifikace těžil z výhody aerodynamického stínu, který mu jako stájový kolega poskytnul. Po samotném startu se dostal německý pilot pod tlak od svého rivala z Mercedesu a vše vyvrcholilo hned ve druhé šikaně jejich vzájemnou kolizí a pilot Ferrari se tak propadl na chvost pole.
Hamilton nakonec závod s přehledem vyhrál, zatímco Vettel skončil čtvrtý. Stáj z Maranella si tím v kritickém momentu šampionátu zadělala na problém a od té doby ztrácí stále více půdu pod nohama. Na rozdíl od Mercedesu, který zejména v rukou již téměř jistého pětinásobného mistra světa podává v posledních závodech dominantní výkony. Sám britský pilot dokonce přiznal, že ho udivuje přístup jejich konkurentů k týmové režii, které se italský tým v současné době vyhýbá.
V předvečer závodního víkendu na Monze byl Kimi Räikkönen od svého týmu informován, že se s ním pro další rok již nepočítá. Navenek to vypadalo tak, že finský pilot preferoval své vlastní zájmy a nehleděl na postavení jezdců v šampionátu. "Kimi i Sebastian jsou oba skvělí profesionálové a mají hromadu let zkušeností," vysvětluje šéf stáje Maurizio Arrivabene pro Autosport ve snaze vyvrátit pochybnosti, které se kolem rozvázání kontraktu Ferrari s mistrem světa z roku 2007 vynořují.
"Nejsou to dva závodníci na motokárách, kteří se právě začali prohánět po trati. Co bylo řečeno na adresu načasování situace jsou dohady, které podle mně znevažují oba dva jezdce, kteří jsou úžasnými profesionály. Pak aby bylo jasno, jestliže by Kimi pokaždé, co obdrží takové zprávy, na ně odpověděl ziskem pole position, stálo by za to to tak dělat každý víkend."
V reakci na to, proč se rozhodli změnu oznámit přímo na Monze, dodává: "Myslím, že je potřeba objasnit dvě věci. Kimimu se ve Spa a na Monze vždycky dařilo a tak dychtil po naší odpovědi ohledně jeho budoucnosti. Myslím, že řešit toto rozhodnutí v předvečer závodního víkendu je vhodnější na 'přívětivém' okruhu než o víkendu, který vypadá náročněji. Bylo by ideální to řešit během letní přestávky, ale nebyli jsme ještě připraveni tak učinit. A po Monze by to znamenalo udělat v předvečer závodního víkendu v Singapuru."
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.