Během pátečního tréninku se objevila červená vlajka a Sebastian Vettel nezpomalil. Vysloužil si proto penalizaci tří míst na startu do závodu v USA.
Během prvního tréninku se kvůli štěrku (poté, co Charles Leclerc vyjel mimo) na trati objevily červené vlajky. Sebastian Vettel byl poté povolán ke komisařům, neboť nezpomalil.
Podle komisařů Němec nejel dostatečně pomalu v sektoru šest a sedm, kde bylo štěrku nejvíce. Vysloužil si tak penalizaci tří míst na startu do nedělního závodu a také dva body na jeho licenci.
Vettel matematicky stále bojuje o titul mistra světa, avšak Hamiltonovi k tomu stačí pouhých osm bodů a bude rozhodnuto již tento víkend. Pilot Ferrari byl penalizací rozhořčen a považuje tato pravidla za špatná. Podle něj je nutné zpomalit, avšak nesouhlasí s měřením delta časů a hodnocením, zda jezdec zpomalil dostatečně.
"Měl by se používat selský rozum ohledně pravidel, která máme. Uvést, že 27.7 s přesně už neodpovídá pravidům podle mě není správné. Zpomalil jsem, musel jsem se pořádně podívat kolem, co se děje a pravidla jsou jasná, takže víme, že musíme ubrat," komentuje situaci Vettel.
Vzhledem k mokru byl nyní cílový čas menší a tak prý měl asi zpomalit na 40-50 km/h. Dodal, že příště to už udělá, ačkoliv si nemyslí, že je to správné.
"Může do vás někdo narazit, ale nedostanete penalizaci. Komisaři byli velmi specifiční ohledně toho, že mi trvalo 27.7 s zpomalit. Vysvětloval jsem jim, že jsem vlajku viděl, zpomalil jsem a rozhédl se, abych zjistil, zda někde není havarované auto a potom jsem zpomalil výrazně, abych se držel pravidel. Podle nich to trvalo příliš dlouho," uvedl.
Navíc prý ani rychlost a výkon jeho Ferrari není příliš povzbudivé a nejsou tak dostatečně konkurenceschopní.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.