Během pátečního tréninku se objevila červená vlajka a Sebastian Vettel nezpomalil. Vysloužil si proto penalizaci tří míst na startu do závodu v USA.
Během prvního tréninku se kvůli štěrku (poté, co Charles Leclerc vyjel mimo) na trati objevily červené vlajky. Sebastian Vettel byl poté povolán ke komisařům, neboť nezpomalil.
Podle komisařů Němec nejel dostatečně pomalu v sektoru šest a sedm, kde bylo štěrku nejvíce. Vysloužil si tak penalizaci tří míst na startu do nedělního závodu a také dva body na jeho licenci.
Vettel matematicky stále bojuje o titul mistra světa, avšak Hamiltonovi k tomu stačí pouhých osm bodů a bude rozhodnuto již tento víkend. Pilot Ferrari byl penalizací rozhořčen a považuje tato pravidla za špatná. Podle něj je nutné zpomalit, avšak nesouhlasí s měřením delta časů a hodnocením, zda jezdec zpomalil dostatečně.
"Měl by se používat selský rozum ohledně pravidel, která máme. Uvést, že 27.7 s přesně už neodpovídá pravidům podle mě není správné. Zpomalil jsem, musel jsem se pořádně podívat kolem, co se děje a pravidla jsou jasná, takže víme, že musíme ubrat," komentuje situaci Vettel.
Vzhledem k mokru byl nyní cílový čas menší a tak prý měl asi zpomalit na 40-50 km/h. Dodal, že příště to už udělá, ačkoliv si nemyslí, že je to správné.
"Může do vás někdo narazit, ale nedostanete penalizaci. Komisaři byli velmi specifiční ohledně toho, že mi trvalo 27.7 s zpomalit. Vysvětloval jsem jim, že jsem vlajku viděl, zpomalil jsem a rozhédl se, abych zjistil, zda někde není havarované auto a potom jsem zpomalil výrazně, abych se držel pravidel. Podle nich to trvalo příliš dlouho," uvedl.
Navíc prý ani rychlost a výkon jeho Ferrari není příliš povzbudivé a nejsou tak dostatečně konkurenceschopní.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.