Během pátečního tréninku se objevila červená vlajka a Sebastian Vettel nezpomalil. Vysloužil si proto penalizaci tří míst na startu do závodu v USA.
Během prvního tréninku se kvůli štěrku (poté, co Charles Leclerc vyjel mimo) na trati objevily červené vlajky. Sebastian Vettel byl poté povolán ke komisařům, neboť nezpomalil.
Podle komisařů Němec nejel dostatečně pomalu v sektoru šest a sedm, kde bylo štěrku nejvíce. Vysloužil si tak penalizaci tří míst na startu do nedělního závodu a také dva body na jeho licenci.
Vettel matematicky stále bojuje o titul mistra světa, avšak Hamiltonovi k tomu stačí pouhých osm bodů a bude rozhodnuto již tento víkend. Pilot Ferrari byl penalizací rozhořčen a považuje tato pravidla za špatná. Podle něj je nutné zpomalit, avšak nesouhlasí s měřením delta časů a hodnocením, zda jezdec zpomalil dostatečně.
"Měl by se používat selský rozum ohledně pravidel, která máme. Uvést, že 27.7 s přesně už neodpovídá pravidům podle mě není správné. Zpomalil jsem, musel jsem se pořádně podívat kolem, co se děje a pravidla jsou jasná, takže víme, že musíme ubrat," komentuje situaci Vettel.
Vzhledem k mokru byl nyní cílový čas menší a tak prý měl asi zpomalit na 40-50 km/h. Dodal, že příště to už udělá, ačkoliv si nemyslí, že je to správné.
"Může do vás někdo narazit, ale nedostanete penalizaci. Komisaři byli velmi specifiční ohledně toho, že mi trvalo 27.7 s zpomalit. Vysvětloval jsem jim, že jsem vlajku viděl, zpomalil jsem a rozhédl se, abych zjistil, zda někde není havarované auto a potom jsem zpomalil výrazně, abych se držel pravidel. Podle nich to trvalo příliš dlouho," uvedl.
Navíc prý ani rychlost a výkon jeho Ferrari není příliš povzbudivé a nejsou tak dostatečně konkurenceschopní.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.