AUSTIN - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl suverénně nejrychlejší i ve druhém deštivém tréninku, stačilo mu k tomu jediné měřené kolo. Za ním se seřadili Gasly, Verstappen a Alonso. Kvůli dešti se první polovinu vůbec nejezdilo, čtyři piloti (Bottas, Grosjean, Magnussen a Ricciardo) se na dráze neobjevili.
Odpolední trénink v americkém Texasu začal za deště, a tak se na trať nikdo moc nehnal. Pneumatiky určené pro tyto podmínky sice dokážou odvádět 85 litrů vody za sekundu (každá), vody však i pro ně bylo příliš.
Toro Rosso přivezlo nové přední křídlo a upravenou podlahu, nové díly ovšem dostane pouze Gasly. Časy jeho týmového kolegy Hartleyho se v F1 zřejmě krátí, byť Novozélanďan tvrdí, že má kontrakt i na příští rok. Nahradit by ho mohl mladý Brit Alexander Albon.
Honda hodně investuje do nového motoru před spojení s Red Bullem. Jeden z inženýrů pro F1news.cz po analýze dat uvedl, že její poslední specifikace už v kvalifikaci dosahuje vyššího výkonu než motor Renaultu s tím, že v závodě jsou zhruba na stejné úrovni - podobně jako Mercedes a Ferrari. I Sainz řekl, že "v kvalifikaci udělala velký pokrok a myslím, že nám to začíná dělat starosti. Řekněme, že v kvalifikaci udělali takový krok, který jsme my neudělali, a to je dostalo do Q3," vrací se k Suzuce.
#F1 #USGP FP2: @RenaultSportF1's engine powering @danielricciardo's @redbullracing car - Pic 📷: pic.twitter.com/9Iq6IUDeMs
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 19, 2018Japonský výrobce do USA přivezl opět vylepšené motory, Gasly s Hartleym po jejich nasazení proto budou na roštu v neděli penalizováni. "Nové jednotky na obou vozech obsahují jen drobné úpravy ve srovnání se specifikací použitou v GP Japonska," potvrzuje technický ředitel Tojoharu Tanabe.
Renault chce pro příští rok postavit zcela nový motor, protože jeho poslední specifikace C toho již v oblasti výkonu není schopna o moc více nabídnout kvůli strukturálním omezením současného motoru. "Ne jen ERS, protože z něho se dá dostat málo výkonu navíc, ale zbytek spalovacího motoru bude nový," potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul s tím, že pokrok na dynamometru je pro ně velmi povzbudivý.
McLaren se dohodl na sponzorské smlouvě do konce roku s Coca-Colou, start Alonsa ve všech závodech IndyCar příští rok vyloučil. Potvrdil ale, že Španěl zřejmě nastoupí v Indy 500.
Brave man - @sirotkin_sergey has strapped on some inters #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/nUbAFeZ7N2
— Formula 1 (@F1) October 19, 2018V padoku se řešil také prohřešek Vettela, jenž v první tréninku za červených vlajek dostatečně nezpomalil. Komisaři si jej proto pozvali na kobereček, moc polehčujících okolnosti Ferrari neuvedlo. Naposledy byl za to penalizován v Japonsku Ocon, jehož posunuli na roštu o tři místa zpět, totéž čeká v neděli i pilota Ferrari.
Prvního vozu jsme se na dráze dočkali až po 45 min, kdy se na trati objevili Hartley a Vandoorne, kteří v dopolední části své vozy přenechali Gelaelovi (Toro Rosso) a Norrisovi (McLaren).
Hartleyho první čas měl hodnotu 1:58,773 min, Vandoorne zamířil do boxů, odkud pro změnu vyjel Räikkönen, jenž byl hned o pět sekund rychlejší - 1:53,443, na rovince přitom dosáhl 285 km/h.
Eight minutes to go in FP2 and here's our first sight of @LewisHamilton #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OmTd9aAxTN
— Formula 1 (@F1) October 19, 2018Kimiho 20 min před koncem překonal o 0,148 vteřiny Gasly (287 km/h na rovince) s novými díly. Stále však pršelo, Toro Rosso se toho zejména o fungování podlahy z druhého tréninku moc nedozví (auto je na vodě taky jinak nastavené a piloti jezdí jinou stopu).
Čtvrt hodiny před koncem nasadil jako první přechodné pneumatiky odvádějící 35 litrů vody za sekundu Sirotkin, nikoho před sebou ale nepřekonal (1:55,446). Na druhou příčku se 10 min před koncem propracoval Hülkenberg (1:52,773) a z boxů vyjížděli ostatní piloti včetně Hamiltona a Vettela.
Lídr šampionátu snadno vystřelil se svým Stříbrným šípem do čela (1:48,716), v hustém provozu v závěru se za něj dostal Gasly (1:49,728) a Verstappen (1:50,284) a čtvrtý Alonso - všichni už na přechodných pneumatikách.
#F1 #USGP FP2 Longest stints (green = intermediate, blue = wet tyre): pic.twitter.com/8VNmVvF27A
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 20, 2018Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.