Kvůli dešti se polovinu 2. tréninku stálo, v závěru Hamilton všem nadělil přes sekundu, Alonso čtvrtý

Podmínky na dráze během druhého tréninku
Podmínky na dráze během druhého tréninku, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 19. října 2018 22:30
Sdílej:

AUSTIN - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl suverénně nejrychlejší i ve druhém deštivém tréninku, stačilo mu k tomu jediné měřené kolo. Za ním se seřadili Gasly, Verstappen a Alonso. Kvůli dešti se první polovinu vůbec nejezdilo, čtyři piloti (Bottas, Grosjean, Magnussen a Ricciardo) se na dráze neobjevili.

Odpolední trénink v americkém Texasu začal za deště, a tak se na trať nikdo moc nehnal. Pneumatiky určené pro tyto podmínky sice dokážou odvádět 85 litrů vody za sekundu (každá), vody však i pro ně bylo příliš.

Toro Rosso přivezlo  nové přední křídlo a upravenou podlahu, nové díly ovšem dostane pouze Gasly. Časy jeho týmového kolegy Hartleyho se v F1 zřejmě krátí, byť Novozélanďan tvrdí, že má kontrakt i na příští rok. Nahradit by ho mohl mladý Brit Alexander Albon.

Honda hodně investuje do nového motoru před spojení s Red Bullem. Jeden z inženýrů pro F1news.cz po analýze dat uvedl, že její poslední specifikace už v kvalifikaci dosahuje vyššího výkonu než motor Renaultu s tím, že v závodě jsou zhruba na stejné úrovni - podobně jako Mercedes a Ferrari. I Sainz řekl, že "v kvalifikaci udělala velký pokrok a myslím, že nám to začíná dělat starosti. Řekněme, že v kvalifikaci udělali takový krok, který jsme my neudělali, a to je dostalo do Q3," vrací se k Suzuce.

#F1 #USGP FP2: @RenaultSportF1's engine powering @danielricciardo's @redbullracing car - Pic 📷: pic.twitter.com/9Iq6IUDeMs

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 19, 2018

Japonský výrobce do USA přivezl opět vylepšené motory, Gasly s Hartleym po jejich nasazení proto budou na roštu v neděli penalizováni. "Nové jednotky na obou vozech obsahují jen drobné úpravy ve srovnání se specifikací použitou v GP Japonska," potvrzuje technický ředitel Tojoharu Tanabe.

Renault chce pro příští rok postavit zcela nový motor, protože jeho poslední specifikace C toho již v oblasti výkonu není schopna o moc více nabídnout kvůli strukturálním omezením současného motoru. "Ne jen ERS, protože z něho se dá dostat málo výkonu navíc, ale zbytek spalovacího motoru bude nový," potvrdil jeho šéf Cyril Abiteboul s tím, že pokrok na dynamometru je pro ně velmi povzbudivý.

McLaren se dohodl na sponzorské smlouvě do konce roku s Coca-Colou, start Alonsa ve všech závodech IndyCar příští rok vyloučil. Potvrdil ale, že Španěl zřejmě nastoupí v Indy 500.

Brave man - @sirotkin_sergey has strapped on some inters #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/nUbAFeZ7N2

— Formula 1 (@F1) October 19, 2018

V padoku se řešil také prohřešek Vettela, jenž v první tréninku za červených vlajek dostatečně nezpomalil. Komisaři si jej proto pozvali na kobereček, moc polehčujících okolnosti Ferrari neuvedlo. Naposledy byl za to penalizován v Japonsku Ocon, jehož posunuli na roštu o tři místa zpět, totéž čeká v neděli i pilota Ferrari.

Prvního vozu jsme se na dráze dočkali až po 45 min, kdy se na trati objevili Hartley a Vandoorne, kteří v dopolední části své vozy přenechali Gelaelovi (Toro Rosso) a Norrisovi (McLaren).

Hartleyho první čas měl hodnotu 1:58,773 min, Vandoorne zamířil do boxů, odkud pro změnu vyjel Räikkönen, jenž byl hned o pět sekund rychlejší - 1:53,443, na rovince přitom dosáhl 285 km/h.

Eight minutes to go in FP2 and here's our first sight of @LewisHamilton #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OmTd9aAxTN

— Formula 1 (@F1) October 19, 2018

Kimiho 20 min před koncem překonal o 0,148 vteřiny Gasly  (287 km/h na rovince) s novými díly. Stále však pršelo, Toro Rosso se toho zejména o fungování podlahy z druhého tréninku moc nedozví (auto je na vodě taky jinak nastavené a piloti jezdí jinou stopu).

Čtvrt hodiny před koncem nasadil jako první přechodné pneumatiky odvádějící 35 litrů vody za sekundu Sirotkin, nikoho před sebou ale nepřekonal (1:55,446). Na druhou příčku se 10 min před koncem propracoval Hülkenberg (1:52,773) a z boxů vyjížděli ostatní piloti včetně Hamiltona a Vettela.

Lídr šampionátu snadno vystřelil se svým Stříbrným šípem do čela (1:48,716), v hustém provozu v závěru se za něj dostal Gasly (1:49,728) a Verstappen (1:50,284) a čtvrtý Alonso - všichni už na přechodných pneumatikách.

#F1 #USGP FP2 Longest stints (green = intermediate, blue = wet tyre): pic.twitter.com/8VNmVvF27A

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 20, 2018
Stalo se