Stoffela Vandoornea čeká příští rok po odchodu z McLarenu debut v elektrické Formuli E. V týmu HWA Racelab se stane týmovým kolegou šampiona DTM Garyho Paffetta.
Pro Belgičana místo u stáje ve Wokingu nezbylo, vedení se rozhodlo kompletně obměnit svou jezdeckou sestavu. Místo něj a Fernanda Alonsa budou v F1 závodit dříve oznámený Carlos Sainz, jenž nyní působí u Renaultu, a junior Lando Norris.
Vandoorne si místo v F1 již nenašel, proto přestoupí do jiné série. Za HWA Racelab bude v ročníku 2018/19 nastupovat v šampionátu ABB FIA Formula E, kde jej vřele vítají.
.@svandoorne will be making his Formula E debut in the 2018/19 ABB @FIAFormulaE Championship as a member of the HWA RACELAB squad. The Belgian will be competing alongside newly crowned @DTM champion @GaryPaffett. #HWA #HWAAG #FormulaE pic.twitter.com/LV5gzifwfe
— HWA AG Official (@hwaag_official) October 15, 2018"Rozhodně to nebude jednoduché. Mým cílem je proto být v této sérii co nejdříve konkurenceschopným a zapůsobit dobrým dojmem. Je to skvělé moci spolupracovat po boku tak zkušeného pilota, jakým je Gary Paffett," pochvaluje si 26letý pilot McLarenu.
"Jsem si celkem jistý tím, že budeme ze spolupráce těžit vzájemně. I když jsme v této sérii všichni tak trochu nováčky, tak nepochybuji o tom, že se budeme rychle učit," dodává Vandoorne, jenž v letošním šampionátu F1 drží s 8 body až 16. příčku. Na svého týmového kolegu Alonsa, který je o 6 pozic výše, ztrácí výrazných 42 bodů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.