Stoffela Vandoornea čeká příští rok po odchodu z McLarenu debut v elektrické Formuli E. V týmu HWA Racelab se stane týmovým kolegou šampiona DTM Garyho Paffetta.
Pro Belgičana místo u stáje ve Wokingu nezbylo, vedení se rozhodlo kompletně obměnit svou jezdeckou sestavu. Místo něj a Fernanda Alonsa budou v F1 závodit dříve oznámený Carlos Sainz, jenž nyní působí u Renaultu, a junior Lando Norris.
Vandoorne si místo v F1 již nenašel, proto přestoupí do jiné série. Za HWA Racelab bude v ročníku 2018/19 nastupovat v šampionátu ABB FIA Formula E, kde jej vřele vítají.
.@svandoorne will be making his Formula E debut in the 2018/19 ABB @FIAFormulaE Championship as a member of the HWA RACELAB squad. The Belgian will be competing alongside newly crowned @DTM champion @GaryPaffett. #HWA #HWAAG #FormulaE pic.twitter.com/LV5gzifwfe
— HWA AG Official (@hwaag_official) October 15, 2018"Rozhodně to nebude jednoduché. Mým cílem je proto být v této sérii co nejdříve konkurenceschopným a zapůsobit dobrým dojmem. Je to skvělé moci spolupracovat po boku tak zkušeného pilota, jakým je Gary Paffett," pochvaluje si 26letý pilot McLarenu.
"Jsem si celkem jistý tím, že budeme ze spolupráce těžit vzájemně. I když jsme v této sérii všichni tak trochu nováčky, tak nepochybuji o tom, že se budeme rychle učit," dodává Vandoorne, jenž v letošním šampionátu F1 drží s 8 body až 16. příčku. Na svého týmového kolegu Alonsa, který je o 6 pozic výše, ztrácí výrazných 42 bodů.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.