Kimi Räikkönen brání Maxe Verstappena i přesto, že minulý víkend mu zkazil závod poté, co se nebezpečně vrátil na dráhu a Fina z ní vytlačil. Podle něj mladý pilot Red Bullu není takový, že by své soupeře záměrně posílal mimo trať.
Verstappen za svůj manévr dostal pětisekundovou penalizaci, která jej rozlítila, protože se dle svých slov snažil i přes probrždění projet zatáčkou a ne si ji zkrátit, jak to později předvedl například Valtteri Bottas. Nicméně přitom Kimiho vytlačil na trávu a poškodil jeho Ferrari, podle Charlieho Whitinga byl potrestán zcela po právu.
A zatímco si Sebastian Vettel po dalším kolizi s Verstappenem postěžoval na přílišnou agresivitu Holanďana, tak pohodový Räikkönen se jej paradoxně zastal.
"V situaci, do níž jsem se s ním dostal, to je trochu těžké posoudit, jelikož vím, že když se někdy vracíte přes obrubníky, tak se s autem nedá zatočit, když přes ně skočíte," popisuje Iceman.
View this post on InstagramVideo: Kolize Verstappena s Räikkönenem
"Nevím, jestli to byl i tento případ. Myslím si, že pokud bychom byli oba na okruhu vedle sebe, tak by vás nezmáčknul, protože všichni víme, co by se pak stalo. Ale šlo samozřejmě o trochu divnou situaci vzhledem tomu, kde jsme skončili. Podle mě se nesnažil nikoho záměrně trefit, ale došlo k tomu," říká Räikkönen.
Na Verstappena tedy není naštvaný, i když by samozřejmě byl býval raději, kdyby mu na dráze ponechal místo: "Snažil jsem se jet po vnějšku a nechat mu co nejvíce prostoru. Jenže on očividně přijel z trávy přes obrubník. Možná už více zatočit nemohl a asi zkrátka skončil na té straně. V ideální světě měl nechat trochu více místa. Ale nevím..." dodává pilot Ferrari.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.