Kimi Räikkönen brání Maxe Verstappena i přesto, že minulý víkend mu zkazil závod poté, co se nebezpečně vrátil na dráhu a Fina z ní vytlačil. Podle něj mladý pilot Red Bullu není takový, že by své soupeře záměrně posílal mimo trať.
Verstappen za svůj manévr dostal pětisekundovou penalizaci, která jej rozlítila, protože se dle svých slov snažil i přes probrždění projet zatáčkou a ne si ji zkrátit, jak to později předvedl například Valtteri Bottas. Nicméně přitom Kimiho vytlačil na trávu a poškodil jeho Ferrari, podle Charlieho Whitinga byl potrestán zcela po právu.
A zatímco si Sebastian Vettel po dalším kolizi s Verstappenem postěžoval na přílišnou agresivitu Holanďana, tak pohodový Räikkönen se jej paradoxně zastal.
"V situaci, do níž jsem se s ním dostal, to je trochu těžké posoudit, jelikož vím, že když se někdy vracíte přes obrubníky, tak se s autem nedá zatočit, když přes ně skočíte," popisuje Iceman.
View this post on InstagramVideo: Kolize Verstappena s Räikkönenem
"Nevím, jestli to byl i tento případ. Myslím si, že pokud bychom byli oba na okruhu vedle sebe, tak by vás nezmáčknul, protože všichni víme, co by se pak stalo. Ale šlo samozřejmě o trochu divnou situaci vzhledem tomu, kde jsme skončili. Podle mě se nesnažil nikoho záměrně trefit, ale došlo k tomu," říká Räikkönen.
Na Verstappena tedy není naštvaný, i když by samozřejmě byl býval raději, kdyby mu na dráze ponechal místo: "Snažil jsem se jet po vnějšku a nechat mu co nejvíce prostoru. Jenže on očividně přijel z trávy přes obrubník. Možná už více zatočit nemohl a asi zkrátka skončil na té straně. V ideální světě měl nechat trochu více místa. Ale nevím..." dodává pilot Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.