Sebastian Vettel si chce s Maxem Verstappenem ještě soukromě promluvit o jeho defenzivních manévrech, po kterých ve Velké ceně Japonska skončily oba vozy Ferrari mimo trať.
Podle Vettela byl mladý holandský pilot příliš agresivní, když si za každou cenu snažil udržet třetí pozici. V devátém kole se při pokusu o předjetí dotkli a Němec bojující o titul skončil mimo trať.
"Je rychlý, ale to vám moc nepomůže ani při způsobu, jakým se vracel na trať před Kimim. Nechci, aby to končilo s tím, že 'Seb řekl to, Max ono.' Promluvím si s ním o tom, až nadejde ten správný čas, dal bych přednost takovému řešení," říká Vettel.
Verstappen je podle něj jasným viníkem jejich kolize, byť jej za ní komisaři netrestali - penalizaci obdržel pouze za nebezpečný návrat na trať před Räikkönenem, který musel vyjet na trávu.
"Co myslíte, kolikrát si můžete dovolit počkat? Samozřejmě, že nezávodím jenom s ním, ale ideálně i s kluky vpředu. Jeho baterie se vybíjela. Viděl jsem, jak mu bliká světlo, ušetřil jsem svou baterii skrz esíčka, kde jsem se snažil zůstat těsně za ním, a měl jsem dobrý výjezd z vlásenky. Poté mě hodně roztáhl v zatáčce č. 12, a když jsme se dotkli brzd a zatáčeli, tak jsem byl vedle něj," vypráví jezdec Ferrari.
LAP 8, SUZUKA: The moment the 2018 championship finally slipped away from Sebastian Vettel?#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/jby4Pxk65M
— Formula 1 (@F1) October 8, 2018"Podobné manévry jsem zažil s ostatními a dokázali jsme tou zatáčkou projet. Nejde o to nejlepší místo k předjíždění, ale když jedete vedle sebe, tak si myslím, že jde o férové scénář při podobné příležitosti. Maximálně jsem se snažil vyhnout kontaktu, ale když se na mě přibližoval, kam jsem měl uhnout?" ptá se Vettel.
Podle něj měl Verstappen dostatek příležitosti, aby se nehodě vyhnul, jenže přestal brzdit, aby mu to ještě ztížil: "Problém byl v tom, že jakmile jsem byl na jeho úrovni, uvolnil brzdy a snažil se tlačit. To však podle mě bylo špatné. Nemyslím si, že by tou zatáčkou projel. Zkrátka se dívá na mě, jenže by si měl udržovat celkový přehled o trati a my bychom se v první řadě měli oba snažit tou zatáčkou projet, pak teprve zjišťovat, kdo je na vnitřku či na vnějšku."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.