Sebastian Vettel si chce s Maxem Verstappenem ještě soukromě promluvit o jeho defenzivních manévrech, po kterých ve Velké ceně Japonska skončily oba vozy Ferrari mimo trať.
Podle Vettela byl mladý holandský pilot příliš agresivní, když si za každou cenu snažil udržet třetí pozici. V devátém kole se při pokusu o předjetí dotkli a Němec bojující o titul skončil mimo trať.
"Je rychlý, ale to vám moc nepomůže ani při způsobu, jakým se vracel na trať před Kimim. Nechci, aby to končilo s tím, že 'Seb řekl to, Max ono.' Promluvím si s ním o tom, až nadejde ten správný čas, dal bych přednost takovému řešení," říká Vettel.
Verstappen je podle něj jasným viníkem jejich kolize, byť jej za ní komisaři netrestali - penalizaci obdržel pouze za nebezpečný návrat na trať před Räikkönenem, který musel vyjet na trávu.
"Co myslíte, kolikrát si můžete dovolit počkat? Samozřejmě, že nezávodím jenom s ním, ale ideálně i s kluky vpředu. Jeho baterie se vybíjela. Viděl jsem, jak mu bliká světlo, ušetřil jsem svou baterii skrz esíčka, kde jsem se snažil zůstat těsně za ním, a měl jsem dobrý výjezd z vlásenky. Poté mě hodně roztáhl v zatáčce č. 12, a když jsme se dotkli brzd a zatáčeli, tak jsem byl vedle něj," vypráví jezdec Ferrari.
LAP 8, SUZUKA: The moment the 2018 championship finally slipped away from Sebastian Vettel?#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/jby4Pxk65M
— Formula 1 (@F1) October 8, 2018"Podobné manévry jsem zažil s ostatními a dokázali jsme tou zatáčkou projet. Nejde o to nejlepší místo k předjíždění, ale když jedete vedle sebe, tak si myslím, že jde o férové scénář při podobné příležitosti. Maximálně jsem se snažil vyhnout kontaktu, ale když se na mě přibližoval, kam jsem měl uhnout?" ptá se Vettel.
Podle něj měl Verstappen dostatek příležitosti, aby se nehodě vyhnul, jenže přestal brzdit, aby mu to ještě ztížil: "Problém byl v tom, že jakmile jsem byl na jeho úrovni, uvolnil brzdy a snažil se tlačit. To však podle mě bylo špatné. Nemyslím si, že by tou zatáčkou projel. Zkrátka se dívá na mě, jenže by si měl udržovat celkový přehled o trati a my bychom se v první řadě měli oba snažit tou zatáčkou projet, pak teprve zjišťovat, kdo je na vnitřku či na vnějšku."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.