Ředitel závodů F1 Charlie Whiting nepochybuje o správnosti trestu, který byl udělen Maxovi Verstappenovi za kolizi s Kimim Räikkönenem v prvním kole Velké ceny Japonska.
Podle holandského jezdce byla trochu "stupidní," protože se maximálně snažil o průjezd zatáčkou místo o krácení tratě a Kimi se podle něj mohl incidentu vyhnout, podle Whitinga svůj návrat na dráhu ale neudělal bezpečným způsobem a trest si jednoznačně zasloužil.
"Šlo o celkem jasnou penalizaci, protože Max vyjel mimo trať a nebezpečně se na ní vrátil. Musíte to udělat bezpečně a on tam měl Kimiho, kterého vytlačil mimo dráhu. Takže si myslím, že to bylo pro komisaře docela jednoduché," uvádí Whiting.
V případě pozdější kolize s Vettelem by netrestal žádného z jezdců: "Seb to zkusil po vnitřní straně, šlo o rozumný manévr. Dostal se polovinou auta vedle něj a Max zatočil, fakt taková klasika," pokračuje zkušený ředitel závodů.
"Komisaři obvykle netrestají, pokud si nejsou jistí, že vina spočívá plně či z větší části na jednom z pilotů. Názory se budou lišit v tom, zda vina byla stejná, ale rozhodně za to podle nich ani jeden z větší části nemohl," vysvětluje Whiting.
Verstappen si po závodě stěžoval na to, že on za podobný manévr v Číně potrestán byl, když při pokusu o předjetí najel do rudého vozu svého soupeře.
"V Číně se vřítil na vnitřek do vlásenky a do Seba narazil kolmo. Nemyslím si, že by to bylo podobné. Pokud si na ten incident vzpomínám, šlo o velmi jasný případ způsobení kolize. Tady se Sebastian podle mě pokoušel o čisté předjetí. To, co předvedl Max v Číně, bylo přinejlepším oportunistické," dodává Whiting.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.