Ředitel závodů F1 Charlie Whiting nepochybuje o správnosti trestu, který byl udělen Maxovi Verstappenovi za kolizi s Kimim Räikkönenem v prvním kole Velké ceny Japonska.
Podle holandského jezdce byla trochu "stupidní," protože se maximálně snažil o průjezd zatáčkou místo o krácení tratě a Kimi se podle něj mohl incidentu vyhnout, podle Whitinga svůj návrat na dráhu ale neudělal bezpečným způsobem a trest si jednoznačně zasloužil.
"Šlo o celkem jasnou penalizaci, protože Max vyjel mimo trať a nebezpečně se na ní vrátil. Musíte to udělat bezpečně a on tam měl Kimiho, kterého vytlačil mimo dráhu. Takže si myslím, že to bylo pro komisaře docela jednoduché," uvádí Whiting.
V případě pozdější kolize s Vettelem by netrestal žádného z jezdců: "Seb to zkusil po vnitřní straně, šlo o rozumný manévr. Dostal se polovinou auta vedle něj a Max zatočil, fakt taková klasika," pokračuje zkušený ředitel závodů.
"Komisaři obvykle netrestají, pokud si nejsou jistí, že vina spočívá plně či z větší části na jednom z pilotů. Názory se budou lišit v tom, zda vina byla stejná, ale rozhodně za to podle nich ani jeden z větší části nemohl," vysvětluje Whiting.
Verstappen si po závodě stěžoval na to, že on za podobný manévr v Číně potrestán byl, když při pokusu o předjetí najel do rudého vozu svého soupeře.
"V Číně se vřítil na vnitřek do vlásenky a do Seba narazil kolmo. Nemyslím si, že by to bylo podobné. Pokud si na ten incident vzpomínám, šlo o velmi jasný případ způsobení kolize. Tady se Sebastian podle mě pokoušel o čisté předjetí. To, co předvedl Max v Číně, bylo přinejlepším oportunistické," dodává Whiting.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.