Ředitel závodů F1 Charlie Whiting nepochybuje o správnosti trestu, který byl udělen Maxovi Verstappenovi za kolizi s Kimim Räikkönenem v prvním kole Velké ceny Japonska.
Podle holandského jezdce byla trochu "stupidní," protože se maximálně snažil o průjezd zatáčkou místo o krácení tratě a Kimi se podle něj mohl incidentu vyhnout, podle Whitinga svůj návrat na dráhu ale neudělal bezpečným způsobem a trest si jednoznačně zasloužil.
"Šlo o celkem jasnou penalizaci, protože Max vyjel mimo trať a nebezpečně se na ní vrátil. Musíte to udělat bezpečně a on tam měl Kimiho, kterého vytlačil mimo dráhu. Takže si myslím, že to bylo pro komisaře docela jednoduché," uvádí Whiting.
V případě pozdější kolize s Vettelem by netrestal žádného z jezdců: "Seb to zkusil po vnitřní straně, šlo o rozumný manévr. Dostal se polovinou auta vedle něj a Max zatočil, fakt taková klasika," pokračuje zkušený ředitel závodů.
"Komisaři obvykle netrestají, pokud si nejsou jistí, že vina spočívá plně či z větší části na jednom z pilotů. Názory se budou lišit v tom, zda vina byla stejná, ale rozhodně za to podle nich ani jeden z větší části nemohl," vysvětluje Whiting.
Verstappen si po závodě stěžoval na to, že on za podobný manévr v Číně potrestán byl, když při pokusu o předjetí najel do rudého vozu svého soupeře.
"V Číně se vřítil na vnitřek do vlásenky a do Seba narazil kolmo. Nemyslím si, že by to bylo podobné. Pokud si na ten incident vzpomínám, šlo o velmi jasný případ způsobení kolize. Tady se Sebastian podle mě pokoušel o čisté předjetí. To, co předvedl Max v Číně, bylo přinejlepším oportunistické," dodává Whiting.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.