"Vettel do mně najel, penalizace byla stupidní," rozčiloval se Verstappen + VIDEO

Max Verstappen s chováním pilotů Ferrari v Suzuce nebyl spokojený
Max Verstappen s chováním pilotů Ferrari v Suzuce nebyl spokojený, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 8. října 2018 06:20
Sdílej:

Max Verstappen byl po Velké ceně Japonska rozlícen kvůli pětisekundové penalizaci, kterou obdržel po svým výjezdu mimo trať a kontaktu s Kimim Räikkönenem. Později se dostal do křížku i s jeho týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, jehož viní z neopatrnosti.

Vettel v zatáčce Spoon bojoval s Verstappenem o třetí místo poté, co v úvodu zajel safety-car do boxů, jenže manévr skončil kolizí smykem Ferrari. Komisaři po zhlédnutí záběru netrestali, Max měl o viníkovi ale jasno.

"V této zatáčce nemůžete předjíždět. Nechal jsem mu místa, ale kvůli nedotáčivosti najel do mého vozu," popisoval Verstappen. Zasloužil si podle něj Vettel penalizaci? "Já nejsem ten, kdo píše pravidla, jinak by v F1 ubyla spousta penalizací. Myslím si však, že šlo o podobnou situaci, jakou jsem s ním zažil v Číně. Samozřejmě jsme neskončili mimo trať, ale najel do boku mého auta. Mohl si dát větší pozor."

A crucial moment in the grand prix, and the title race...Lap 8: Seb 💥 Max#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/pTrYZ4z2uK

— Formula 1 (@F1) October 7, 2018

Video: Kolize s Vettelem

Ještě předtím Holanďan probrzdil do závěrečné šikany, dostal se na trávu a při návratu na dráhu vjel do cesty Kimimu Räikkönenovi. Za to komisaři udělili Verstappenovi pětisekundovou penalizaci, na vině podle něj byl ale "příliš agresivní" Fin.

"Vůbec s ní nesouhlasím. Zablokoval jsem kola a snadno jsem si mohl zkrátit trať. Co nejvíce jsem se snažil dostat na ní zpět. A on si vybral vnější stranu - mohl čekat, že kvůli nedotáčivosti budu široký. Takže nechápu, proč ta penalizace. Trochu stupidní," hodnotí pilot Red Bullu.

Did @Max33Verstappen deserve a 5-second penalty for this incident? 🤔#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/ooiEotu5QD

— Formula 1 (@F1) October 7, 2018

Video: Manévr, za který komisaři Verstappenovi udělili 5 trestných sekund

"Pokud za tohle dostanu pětisekundovou penalizaci, tak si příště tu trať zkrátím, jak to udělal Valtteri. Maximálně jsem se snažil o to, abych projel tou zatáčkou a aby to nevypadalo, jako že zablokuji kola a jen ji projedu rovně. Ale příště už budu vědět, jak to udělat," dodává Verstappen, jenž to včera v Suzuce stejně dotáhl až na pódium.

Christian Horner svému jezdci po závodě řekl, že zřejmě "u Ferrari a Italů nebude moc populární." Max na to reagoval s úsměvem: "To není můj problém. Byli příliš agresivní."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.