Max Verstappen byl po Velké ceně Japonska rozlícen kvůli pětisekundové penalizaci, kterou obdržel po svým výjezdu mimo trať a kontaktu s Kimim Räikkönenem. Později se dostal do křížku i s jeho týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, jehož viní z neopatrnosti.
Vettel v zatáčce Spoon bojoval s Verstappenem o třetí místo poté, co v úvodu zajel safety-car do boxů, jenže manévr skončil kolizí smykem Ferrari. Komisaři po zhlédnutí záběru netrestali, Max měl o viníkovi ale jasno.
"V této zatáčce nemůžete předjíždět. Nechal jsem mu místa, ale kvůli nedotáčivosti najel do mého vozu," popisoval Verstappen. Zasloužil si podle něj Vettel penalizaci? "Já nejsem ten, kdo píše pravidla, jinak by v F1 ubyla spousta penalizací. Myslím si však, že šlo o podobnou situaci, jakou jsem s ním zažil v Číně. Samozřejmě jsme neskončili mimo trať, ale najel do boku mého auta. Mohl si dát větší pozor."
A crucial moment in the grand prix, and the title race...Lap 8: Seb 💥 Max#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/pTrYZ4z2uK
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Kolize s Vettelem
Ještě předtím Holanďan probrzdil do závěrečné šikany, dostal se na trávu a při návratu na dráhu vjel do cesty Kimimu Räikkönenovi. Za to komisaři udělili Verstappenovi pětisekundovou penalizaci, na vině podle něj byl ale "příliš agresivní" Fin.
"Vůbec s ní nesouhlasím. Zablokoval jsem kola a snadno jsem si mohl zkrátit trať. Co nejvíce jsem se snažil dostat na ní zpět. A on si vybral vnější stranu - mohl čekat, že kvůli nedotáčivosti budu široký. Takže nechápu, proč ta penalizace. Trochu stupidní," hodnotí pilot Red Bullu.
Did @Max33Verstappen deserve a 5-second penalty for this incident? 🤔#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/ooiEotu5QD
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Manévr, za který komisaři Verstappenovi udělili 5 trestných sekund
"Pokud za tohle dostanu pětisekundovou penalizaci, tak si příště tu trať zkrátím, jak to udělal Valtteri. Maximálně jsem se snažil o to, abych projel tou zatáčkou a aby to nevypadalo, jako že zablokuji kola a jen ji projedu rovně. Ale příště už budu vědět, jak to udělat," dodává Verstappen, jenž to včera v Suzuce stejně dotáhl až na pódium.
Christian Horner svému jezdci po závodě řekl, že zřejmě "u Ferrari a Italů nebude moc populární." Max na to reagoval s úsměvem: "To není můj problém. Byli příliš agresivní."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.