Max Verstappen byl po Velké ceně Japonska rozlícen kvůli pětisekundové penalizaci, kterou obdržel po svým výjezdu mimo trať a kontaktu s Kimim Räikkönenem. Později se dostal do křížku i s jeho týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, jehož viní z neopatrnosti.
Vettel v zatáčce Spoon bojoval s Verstappenem o třetí místo poté, co v úvodu zajel safety-car do boxů, jenže manévr skončil kolizí smykem Ferrari. Komisaři po zhlédnutí záběru netrestali, Max měl o viníkovi ale jasno.
"V této zatáčce nemůžete předjíždět. Nechal jsem mu místa, ale kvůli nedotáčivosti najel do mého vozu," popisoval Verstappen. Zasloužil si podle něj Vettel penalizaci? "Já nejsem ten, kdo píše pravidla, jinak by v F1 ubyla spousta penalizací. Myslím si však, že šlo o podobnou situaci, jakou jsem s ním zažil v Číně. Samozřejmě jsme neskončili mimo trať, ale najel do boku mého auta. Mohl si dát větší pozor."
A crucial moment in the grand prix, and the title race...Lap 8: Seb 💥 Max#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/pTrYZ4z2uK
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Kolize s Vettelem
Ještě předtím Holanďan probrzdil do závěrečné šikany, dostal se na trávu a při návratu na dráhu vjel do cesty Kimimu Räikkönenovi. Za to komisaři udělili Verstappenovi pětisekundovou penalizaci, na vině podle něj byl ale "příliš agresivní" Fin.
"Vůbec s ní nesouhlasím. Zablokoval jsem kola a snadno jsem si mohl zkrátit trať. Co nejvíce jsem se snažil dostat na ní zpět. A on si vybral vnější stranu - mohl čekat, že kvůli nedotáčivosti budu široký. Takže nechápu, proč ta penalizace. Trochu stupidní," hodnotí pilot Red Bullu.
Did @Max33Verstappen deserve a 5-second penalty for this incident? 🤔#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/ooiEotu5QD
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Manévr, za který komisaři Verstappenovi udělili 5 trestných sekund
"Pokud za tohle dostanu pětisekundovou penalizaci, tak si příště tu trať zkrátím, jak to udělal Valtteri. Maximálně jsem se snažil o to, abych projel tou zatáčkou a aby to nevypadalo, jako že zablokuji kola a jen ji projedu rovně. Ale příště už budu vědět, jak to udělat," dodává Verstappen, jenž to včera v Suzuce stejně dotáhl až na pódium.
Christian Horner svému jezdci po závodě řekl, že zřejmě "u Ferrari a Italů nebude moc populární." Max na to reagoval s úsměvem: "To není můj problém. Byli příliš agresivní."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.