Přestože pro letošní sezónu rozšířilo Pirelli svou škálu pneumatik o hyperměkkou směs s růžovým proužkem, úřadujícímu mistru světa to nestačí a chtěl by během závodů více zastávek. Většinu ze závodů totiž v současné době vyhrává právě jednozastávková strategie.
Lewis Hamilton, jenž už má letošní titul téměř v hrsti se snaží vyvíjet nátlak na výhradního dodavatele "černého zlata" ve Formuli 1, aby pro příští sezónu významně změkkčil svůj produkt.
"Na Pirelli jsem skutečně neustále naléhal, protože pneumatiky tady fungují skvěle, ale celá tato jednozastávková záležitost je prostě směšná," řekl Hamilton pro Autosport. "Takže příští rok očekávám, že budou tak o tři nebo čtyři - možná tři stupně měkkčí. Všechny (směsi) posunout tak, že bychom museli během závodu absolvovat alespoň dvě zastávky. Když přejdete na měkkčí směsi, bude to o trochu náročnější a bude přirozeně více přilnavosti."
"Jednoduše kdykokoli sem přijedeme, obzvlášť posledních pár let, jsou vozy rychlejší a rychlejší a to je neuvěřitelné. Tato trať - již takové tratě jako tyto nebudují. Je tam velmi málo místa pro výjezd mimo dráhu, malý dotek o trávu a jste ve zdi. Je to úplně na hraně, na limitu a v první části je to tak rychlé. Je to pravděpodobně jeden z mých oblíbených okruhů, ne-li favorit. Upřímně, všude jsem na hraně. Přirozeně jakmile se dostanete do třinácté zatáčky, je to jednodušší, po dlouhé rovince a 130R, odtamtud je to pro nás jednoduché. Ale první a druhý sektor je šílený. Je to ta nejlepší jízda po horské dráze, ten první sektor, jakou jsem kdy pocítil především ve voze Formule 1. Prostě miluji řízení víc než kdy jindy. Když vlezete do vozu, je to jednoduše to nejlepší. Je to opravdu tolik zábavy."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.