Přestože pro letošní sezónu rozšířilo Pirelli svou škálu pneumatik o hyperměkkou směs s růžovým proužkem, úřadujícímu mistru světa to nestačí a chtěl by během závodů více zastávek. Většinu ze závodů totiž v současné době vyhrává právě jednozastávková strategie.
Lewis Hamilton, jenž už má letošní titul téměř v hrsti se snaží vyvíjet nátlak na výhradního dodavatele "černého zlata" ve Formuli 1, aby pro příští sezónu významně změkkčil svůj produkt.
"Na Pirelli jsem skutečně neustále naléhal, protože pneumatiky tady fungují skvěle, ale celá tato jednozastávková záležitost je prostě směšná," řekl Hamilton pro Autosport. "Takže příští rok očekávám, že budou tak o tři nebo čtyři - možná tři stupně měkkčí. Všechny (směsi) posunout tak, že bychom museli během závodu absolvovat alespoň dvě zastávky. Když přejdete na měkkčí směsi, bude to o trochu náročnější a bude přirozeně více přilnavosti."
"Jednoduše kdykokoli sem přijedeme, obzvlášť posledních pár let, jsou vozy rychlejší a rychlejší a to je neuvěřitelné. Tato trať - již takové tratě jako tyto nebudují. Je tam velmi málo místa pro výjezd mimo dráhu, malý dotek o trávu a jste ve zdi. Je to úplně na hraně, na limitu a v první části je to tak rychlé. Je to pravděpodobně jeden z mých oblíbených okruhů, ne-li favorit. Upřímně, všude jsem na hraně. Přirozeně jakmile se dostanete do třinácté zatáčky, je to jednodušší, po dlouhé rovince a 130R, odtamtud je to pro nás jednoduché. Ale první a druhý sektor je šílený. Je to ta nejlepší jízda po horské dráze, ten první sektor, jakou jsem kdy pocítil především ve voze Formule 1. Prostě miluji řízení víc než kdy jindy. Když vlezete do vozu, je to jednoduše to nejlepší. Je to opravdu tolik zábavy."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.