Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.
Na datech byla změna jasně vidět, přínos nového motoru představoval až půl sekundy na kolo. Japonský výrobce se ale ještě bude muset věnovat jeho kalibraci, protože se při jízdě objevilo "nevhodné chování." Nicméně věří, že ho tento týden ve svém domácím podniku znovu použije, tentokrát již bez penalizací, které si vybral v Rusku.
"Potřebujeme vyhodnotit data z testování. Plánujeme test na dynamometru s novou specifikací, pak se pokusíme naši kalibraci optimalizovat. Pokud bude úroveň kalibrace vhodná pro nasazení do závodu, tak se rozhodneme, jestli ji použijeme či nikoliv," říká technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
Nový motor se při provozu na trati potýkal s vysokými oscilacemi, což narušovalo jeho ovladatelnost. Oscilace se na dráze objevují u všech motorů, ty ale mohou jízdu zhoršovat, pokud jsou špatně zkalibrovány proti frekvencím samotného šasi. Honda tímto trpěla zejména na počátku loňského roku, když změnila konstrukci svého motoru.
Nyní však věří, že během několika dní učiní s kalibrací nezbytné pokroky: "Není to moc jednoduché, ale ani nemožné optimalizovat kalibraci," komentuje Tanabe.
Toro Rosso bylo novou specifikací nadšeno, protože přinesla významný nárůst výkonnosti (kolem 25 koní). Podle Franze Tosta se tak japonský výrobce ve výkonu motoru dostal před Renault.
Technický ředitel Hondy se ke srovnání nechtěl vyjadřovat, z pokrokem byl ale spokojený: "Jednoduše narostl výkon. Pozorujeme zlepšení, jak jsme očekávali. To je ta hlavní věc, na kterou jsme o víkendu s novou pohonnou jednotkou přišli."
"Jsme spokojeni s nasazení nové, vylepšené specifikace v pátek. Bylo to sice negativní, ale pro nás pozitivní v tom, že jsme přišli na oblasti, ve kterých se musíme před nasazením do závodu zlepšit. Proto je to tak 50 na 50," vysvětluje Tanabe.
To, že se před kvalifikací a závodem vrátili ke starší specifikaci, poskytlo Hondě příležitost k přímému srovnání motorů. "Ano. Bylo to přínosné nejen kvůli maximálnímu výkonu, ale také kvůli oblastem s nízkými rychlostmi. Je mnoho oblastí, v nichž jsme tento víkend získali informace na stejné trati," dodává.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.