Sportovní ředitel Mercedesu čelí po Velké ceně Ruska kritice kvůli tomu, jak připravili rychlejšího Valtteriho Bottase o vítězství. Ten musel v průběhu závodu před sebe pustit svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž vede šampionát s náskokem 50 bodů před Sebastianem Vettelem.
"Někdo musí být občas tím zlým, a tím jsem dnes já. Musíte to zvážit. Být za špatného v neděli večer z mnoha správných důvodů nebo být za idiota v Abú Zabí na konci sezóny. Raději dnes budu za zlého muže a ne za idiota na konci roku," vysvětluje Wolff, jenž neváhal sáhnout po týmové režii, aby Hamilton získal v souboji s Vettelem díky vítězství o 7 bodů více.
Bottasovi bylo v polovině závodu řečeno, aby jej pustil před sebe, protože se u Lewise objevil po předjetí Sebastiana Vettela drobný puchýř na zadní pneumatice, což u nich údajně vzbuzovalo obavy v jeho závěrečné fázi závodu. Rychlejší Fin se pak ke konci dožadoval pozice zpět, toho se ale nedočkal.
Wolff mu pouze do rádia sdělil, že si o tom popovídají později. Nechtěl to řešit ve vysílání před celým světem a Valtterimu naznačil, aby to v rozhovorech nezmiňoval a zachoval loajalitu vůči týmu. Není divu, že pilot cítil zpočátku být trochu podvedený a zklamaný.
Podle sportovního ředitele Mercedesu ale Bottas nebojuje o titul a v případě Hamiltona by byl nerad, kdyby o něj v závěru sezóny přišel kvůli rozdílu pouhých pár bodů. Správní radě Daimleru musí doručit titul. Podle některých fanoušků šlo ale o nesportovní gesto, jež finského pilota připravilo o radost a první vítězství v této sezóně.
"Racionálně šlo o tu správnou věc. Ale naše sportovní srdce říká ne. Pokud by nám nakonec scházely tři nebo pět bodů, pak byste byli tím největším idiotem na planetě kvůli tomu, že byste dali přednost jedinému vítězství v závodě u Valtteriho před výsledkem v šampionátu," vysvětluje Wolff smíšené pocity, které u Mercedesu po výhře v Soči panovaly.
"Polovinu noci jsem včera trávil přemýšlením o situaci. Myslel jsem na Rakousko 2002 a na dopadu na značku," pokračuje. Bottas podle něj situaci rozuměl.
"Ráno jsme hovořili o tom, co kdyby byl v Lewisově situaci - očekával by, že pro něj bude tým pracovat? Odpovědí bylo jasné ano. Takže tomu rozumí. Ale ve svém srdci to je stejné jako v mém srdci, v srdci Lewise a nás všech. Zkrátka nám to nepřipadá správné. Nevyhrál závod, i když on byl tím klukem na trati a vedl," dodává Wolff.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.