SOČI - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STRATEGIÍ; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Ruska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku předvedl Williams, jenž Strolla v 7. kole přezul za 2,4 sekundy. Odbavení jeho týmového kolegy Sirotkina dnes bylo sedmé nejrychlejší: 2,64 s.
Druhým nejlepším týmem v boxech se stal Red Bull, který zdržel dravého Verstappena ve 43. kole je 2,45 s. U Ricciarda šlo naopak o zastávku nejdelší, protože při ní měnil nos - ten poškozený ho stal 30 bodů přítlaku (kolem sekundy na kolo).
Ferrari zaznamenalo třetí nejrychlejší zastávku, když Räikkönenovi nasadilo v 18. kole ultra-měkké pneumatiky za 2,47 s, výkon mechaniků u Vettelova vozu se zařadil až na 9. příčku (2,88 s).
Mercedes byl v případě vítězného Hamiltona až čtvrtý (2,53 s), po této zastávce vyjel těsně za Vettelem, jehož ale záhy zdolal. Do první desítky se dostal ještě McLaren díky zastávce Vandoornea (2,72 s) a Force India s Pérezem, jehož přezutí trvalo 2,95 s.
Do závodu startovalo 8 pilotů na ultra-měkkých pneumatikách, 7 na hyper-měkkých a 5 na měkkých. Všichni cílili na jedinou zastávku, dvakrát se v boxech objevil pouze Ericsson.
První čtyři piloti v cíli použili všichni stejnou strategii ultra-měkké - měkké pneumatiky. Verstappen se parádně probil na pátou příčku po startu z 19. místa, přičemž většinu závodu vedl. Pomohl si k tomu alternativní strategií měkká - ultra-měkká. Bottas (1:35,861 min) stanovil v Soči nový závodní rekord okruhu na měkkých pneumatikách.
V neděli bylo v Soči o něco chladněji, proto jsme se setkali s trochou drolení u ultra-měkké směsi. Degradace na tvrdších směsích byla velmi nízká, což zvláště na té měkké umožnilo velmi dlouhé stinty.
Nejdelší stint na hyper-měkké směsi odjel Pérez (12 kol), na ultra-měkké Sainz (19 kol) a na měkké Alonso s McLarenem - jeho 47 kol představovalo 89 % velké ceny vypsané celkem na 53 okruhů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.