Sebastian Vettel nemá z počinu pořadatelů ruské grand prix žádnou radost. Po kvalifikaci, která se týmu Ferrari s ohledem na výkon jejich konkurentů u Mercedesu vůbec nevydařila a s ohledem na nepřítomnost obou Red Bullů v závěrečné bitvě o pole position tým z Maranella pouze posbíral "drobky ze stolu", přichází německý jezdec s tvrzením, které do zítřejšího závodu nevzbudí v jejich fanoušcích příliš velké naděje.
Povrch závodní dráhy v ruském Soči si při svém pátém dějství prošel malou úpravou. Změna se dotkla prvních tří míst na startovním roštu, jakožto i úseku před první zatáčkou a nájezdu do zatáčky číslo osm. Částečné nebo i úplné přeasfaltování vozovky na okruzích se děje celkem běžně, někdy se povrch upraví i méně obvykle, jako například rýhováním na části startovního roštu v belgickém Spa.
Ale na zdejší trati dochází k docela zajímavé situaci, protože zatímco první dva piloti (v tomto případě oba Mercedesy) budou stát na kompletně novém asfaltu, ten třetí za nimi (což je právě Sebastian Vettel) bude zadními koly zasahovat ještě na starší povrch, na kterém se budou nacházet rovněž ostatní soupeři. A to může být důležitým faktorem ovlivňující start německého jezdce.
"Nevím, myslel jsem, že to obsahuje celou třetí pozici. Jestliže ne, není to dobré," reagoval Sebastian Vettel na otázku pro britský Autosport, zda tato skutečnost bude mít nějaký vliv. "Oprava povrchu by měla být trochu rozsáhlejší. Je špatné, jestliže se přeasfaltuje jen kousek, bez ohledu na to, zda se jedná o pozice 1-2-3, 4-5-6 či 8-9-10. Když na startovním roštu něco přeasfaltujete, měli byste ho přeasfaltovat celý. Nicméně je to takové, jaké to je."
O významu těchto oprav přemýšlí také u konkurence. Vítěz dnešní kvalifikace Valtteri Bottas přiznává, že nový asfalt může představovat určitou výhodu: "Stěží se dá přesně říct, jak velký rozdíl v přilnavosti tam bude nebo zda tam bude. Nový asfalt obvykle poskytuje vyšší adhezi, ale to také záleží na konkrétním druhu asfaltu. Zatím jsme v tomtu úseku tratě jezdili bez omezení v přilnavosti, na plný plyn, takže zítra zjistíme, jak to bude ovlivňovat."
Finský jezdec naráží na to, že během tréninků probíhaly startovní pokusy pouze na konci boxové uličky, kam zasahuje přeasfaltovaný pruh. Jeho stájový kolega Lewis Hamilton v tomto ohledu také nemá zcela jasno: "Je to prakticky tak, jak Valtteri říká - asfalt je vždy rozdílný, ale odtamtud jsme nestartovali. Očekával bych, že bude odlišný od toho původního, ale jestli bude lepší nebo horší, to zjistíme zítra."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.