Sebastian Vettel nemá z počinu pořadatelů ruské grand prix žádnou radost. Po kvalifikaci, která se týmu Ferrari s ohledem na výkon jejich konkurentů u Mercedesu vůbec nevydařila a s ohledem na nepřítomnost obou Red Bullů v závěrečné bitvě o pole position tým z Maranella pouze posbíral "drobky ze stolu", přichází německý jezdec s tvrzením, které do zítřejšího závodu nevzbudí v jejich fanoušcích příliš velké naděje.
Povrch závodní dráhy v ruském Soči si při svém pátém dějství prošel malou úpravou. Změna se dotkla prvních tří míst na startovním roštu, jakožto i úseku před první zatáčkou a nájezdu do zatáčky číslo osm. Částečné nebo i úplné přeasfaltování vozovky na okruzích se děje celkem běžně, někdy se povrch upraví i méně obvykle, jako například rýhováním na části startovního roštu v belgickém Spa.
Ale na zdejší trati dochází k docela zajímavé situaci, protože zatímco první dva piloti (v tomto případě oba Mercedesy) budou stát na kompletně novém asfaltu, ten třetí za nimi (což je právě Sebastian Vettel) bude zadními koly zasahovat ještě na starší povrch, na kterém se budou nacházet rovněž ostatní soupeři. A to může být důležitým faktorem ovlivňující start německého jezdce.
"Nevím, myslel jsem, že to obsahuje celou třetí pozici. Jestliže ne, není to dobré," reagoval Sebastian Vettel na otázku pro britský Autosport, zda tato skutečnost bude mít nějaký vliv. "Oprava povrchu by měla být trochu rozsáhlejší. Je špatné, jestliže se přeasfaltuje jen kousek, bez ohledu na to, zda se jedná o pozice 1-2-3, 4-5-6 či 8-9-10. Když na startovním roštu něco přeasfaltujete, měli byste ho přeasfaltovat celý. Nicméně je to takové, jaké to je."
O významu těchto oprav přemýšlí také u konkurence. Vítěz dnešní kvalifikace Valtteri Bottas přiznává, že nový asfalt může představovat určitou výhodu: "Stěží se dá přesně říct, jak velký rozdíl v přilnavosti tam bude nebo zda tam bude. Nový asfalt obvykle poskytuje vyšší adhezi, ale to také záleží na konkrétním druhu asfaltu. Zatím jsme v tomtu úseku tratě jezdili bez omezení v přilnavosti, na plný plyn, takže zítra zjistíme, jak to bude ovlivňovat."
Finský jezdec naráží na to, že během tréninků probíhaly startovní pokusy pouze na konci boxové uličky, kam zasahuje přeasfaltovaný pruh. Jeho stájový kolega Lewis Hamilton v tomto ohledu také nemá zcela jasno: "Je to prakticky tak, jak Valtteri říká - asfalt je vždy rozdílný, ale odtamtud jsme nestartovali. Očekával bych, že bude odlišný od toho původního, ale jestli bude lepší nebo horší, to zjistíme zítra."
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.