SOČI - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech okruhu v Soči a co z toho můžeme odvodit o jejich konkurenceschopnosti? Jak se chovaly pneumatiky a jaká strategie vypadá pro GP Ruska nejlépe?
První sektor obsahuje dlouhou rovinku se zatáčkou č. 1, kterou piloti projíždějí naplno. Na jejím konci se nachází místo nejprudšího brzdění a dlouhá třetí levotočivá zatáčka, kde na piloty po 5 sekund působí přetížení kolem 4 G. První DRS zóna zde byla letos kvůli usnadnění předjíždění o 95 metrů prodloužena. Na jejím konci se nachází místo měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap).
Po dalším zpomalení do čtvrté zatáčky začíná těsně před pátou zatáčkou druhý sektor. Ten končí zajímavou pasáží, kde havaroval Sainz: piloti musí do pomalé třinácté zatáčky brzdit v levotočivé dvanácté s natočenými koly.
Nejkratší a nejpomalejší třetí sektor obsahuje pravoúhlé pomalé zatáčky bez možnosti předjíždění. Důležitý je správný nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce č. 18 proto piloti často bojují s přetáčivostí, když se snaží začít co nejdříve přidávat.
Bottas dnes předvedl parádní výkon, když zajel nejlepší čas v 2. a v 3. sektoru a v Soči časem 1:31,387 min překonal rekord okruhu. Zaznamenal tak 6 pole-position své kariéry, letos po Rakousku druhé. Jako jediný v Q3 dal dohromady ideální kolo - Hamilton udělal hrubku v 7. zatáčce, dle součtu svých nejlepších sektorů jinak měl na to jej překonat - jen v tom prvním byl o více než 0,2 s rychlejší.
Mercedes letos popáté obsadil první řadu, Ferrari na něj dnes nemělo - scházelo mu přes půl sekundy. Räikkönen obsadil čtvrtou příčku za Vettelem, na dráze ale nechal o 0,23 s více než jeho německý týmový kolega.
Red Bull měl dnes třetí nejrychlejší auto, kvůli penalizacím ale raději šetřil penalizaci a techniku a vynechal už jízdy prostřední části kvalifikace. Zajímavé je, že Verstappen byl v Q1 ve třetím sektoru rychlejší než Ferrari, které jej ani v Q3 nedokázaly překonat. Rudé vozy jinak byly o sekundu napřed.
Nejlepším týmem ze zbytku pole za nejsilnější trojkou byl Haas. Magnussen se kvalifikoval na pátém místě před oběma vozy Force Indie. O čtvrtou příčku v šampionátu bojuje s Renaultem, který byl dnes až osmý nejrychlejší.
Skvěle zajel Leclerc s Haasem, jenž to dotáhl na sedmou příčku mezi obě Force Indie. Haas v kvalifikací svou rychlostí předčil Toro Rosso, Renault, Williams i poslední McLaren - Alonso v součtu sektorů skončil až za domácím Sirotkinem, jemuž se na rozdíl od Španěla nepodařilo své nejlepší sektory poskládat do jednoho kola.
Maximální rychlostiNa rovinkách zářily vozy poháněné Mercedesy - všech šest skončilo na prvních šesti místech. Pérez se na konci cílové rovinky řítil 330 km/h, Leclerc s motorem Ferrari ztrácel přes 4 km/h. Nejlepším zástupcem Renaultu byl Vandoorne s McLarenem, jenž byl na speed trapu o 6,3 km/h pomalejší. Hartley s novou specifikací Hondy zaostával o dalších 1,6 km/h.
Pneumatiky a strategieVzhledem k velikosti degradace je pro Velkou cenu Ruska vypsanou na 53 kol nejrychlejší tato jednozastávková strategie: 15 úvodních kole na ultra-měkké směsi (z první desítky pouze Ferrari a Mercedesy), poté přezutí na měkkou.
O něco pomalejší je start na hyper-měkkých pneumatikách s přechodem na měkké již po 9. kolech - to už ale bude vyžadovat větší péči o obutí vozu. Situace se strategií u 6 pilotů startujících na hyper-měkkých pneumatikách není tak jasná, i když budou při rozjezdu rychlejší.
Dvouzastávkové strategie jsou již pomalejší. Lépe dle simulací vypadá první stint na hyper-měkké směsi, poté 2 stinty po 23 kolech na měkké. V úvahu připadá také start na ultra-měkkých pneumatikách, s přezutím po 10 kolech na měkké a po 22 kolech znovu na měkké.
Pirelli dnes zaznamenávalo poměrně nízké opotřebení, degradece u hyper-měkké směsi dosahuje rychlosti 0,49 s/kolo, u ultra-měkké 0,25 s/kolo a u měkké směsi 0,06 s/kolo. U hyper-měkkých pneumatik se objevily puchýře kvůli tomu, jak se auta smýkala na kluzkém povrchu.
WATCH: QUALIFYING HIGHLIGHTS 🇷🇺Bottas and Hamilton battle to the wire ⏱️Two Saubers in the top 10 👏Magnussen powers to P5 👊VIDEO >> https://t.co/T2rS3dORmu #RussianGP #F1 pic.twitter.com/2rThMX5hHI
— Formula 1 (@F1) September 29, 2018Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.