Bývalý pilot Formule 1 Alex Zanardi se vyjádřil k současnému vývoji šampionátu 2018. Podle něj má Sebastian Vettel po Velké ceně Singapuru prakticky po titulu, zatímco Lewis Hamilton dominuje.
I když má stáj z Maranella možná nejlepší auto, tak se po víkendovém závodu pro Ferrari i Sebastiana Vettela podle Zanardiho "všechno změnilo. Šlo jen o jeden závod, ale odrážel stav věcí této sezóny."
Všeobecně se očekávalo vítězství rudého týmu na městském okruhu, kde se Mercedes obvykle dost trápil, jenže Hamilton předvedl senzační jízdu a s přehledem zvítězil. Ferrari si moc nepomohlo ani pneumatikovou strategií - po prvních zastávkách se Vettel propadl na třetí příčku za Maxe Verstappena a byl bez šance.
"Po Monze měli všichni dojem, že vítězství všechno napraví. Ale Lewis zajel všechny do země perfektní, téměř poetickou výkonností. Mohli jste na obličeji Seba vidět, že se vyvážení moci změnilo. Čistě matematicky Ferrari může dále věřit, ale realističtější je to, že Hamilton je tím, kdo dominuje," myslí si dvojnásobný šampion americké série CART.
A v Itálii s ním, zdá se, souhlasí. La Gazzetta dello Sport píše: "Nashledanou, Vettelův titule! Je to podobné loňsku, teď to je akorát smutnější, protože Ferrari má nejlepší auto. Ale ne nejlepšího jezdce!"
A list Corriere della Sera dodává: "Hamilon vyzařuje klid, zatímco se Vettel potápí to svých nejdestruktivnější součástí."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.