Riskantní strategie v kvalifikačním klání by možná Vettelovi přinesla výhodu startu na tvrdší směsi italského dodavatele pneumatik.
Sobotní podvečer na městském okruhu v ulicích Singapuru přinesl mnohá překvapení. Po relativně suverénních jízdách během třetího volného tréninku, kdy se oba piloti Ferrari usadili na prvních dvou místech tabulky časů se v důležitých fázích závodního víkendu vše změnilo a Lewis Hamilton, o takřka tři hodiny dřívě ztrácející půl sekundy se najednou vyšvihl kolem z říše snů o pořádnou porci času do čela startovního roštu.
Rozhodujícím faktorem pro strategii do dnešního závodu byla druhá část kvalifikace. Zatímco u Mercedesu i Red Bullu se rozhodli neexperimentovat a postoupit do závěrečného souboje o postavení na startovním roštu a nasadili svým svěřencům hyperměkké pneumatiky, Ferrari si vyzkoušelo alternativní volbu o stupeň tvrdších gum. Protože ale ani jeden z jezdců nedosáhl nijak zázračného času na kolo, byli povoláni do boxů a následovali tak své soupeře.
Nebylo to ale tak jednoznačné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Sebastian Vettel byl totiž v tento moment přesvědčen, že by to na tvrdší směsi mohlo vyjít. Stratégové týmu předpokládali jako bezpečný čas pro postup do Q3 přibližně 1:38.100. Dle Kimiho Räikkönena to bylo vyloučené. "[Ultraměkké pneumatiky] nejsou jednoduše dost rychlé," tvrdí finský jezdec. "Jsou příliš pomalé."
V tomto se stájoví kolegové určitě neshodnou. "Nebyla to pro nás ideální kvalifikace," prohlásil Sebastian Vettel. "Můžete si představit, co tím mám na mysli. Myslím, že jsme to měli udělat lépe. Měli jsme ingredience a nedali jsme to dohromady. Třetí místo není katastrofou, takže nejsem úplně znepokojen, ale samo sebou jsme chtěli získat pole position. Myslím, že rozhodně byla na dosah."
Jak probíhala rádiová komunikace německého pilota s velínem na boxové zdi v klíčovém okamžiku kvalifikace si můžete přečíst, jak odhaluje server RaceFans.
Tým: Ok, do boxů, Sebastiane, do boxů.Sebastian Vettel: Jaký máš názor?T: Přezujeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].SV: Mám ještě rezervu v čase.T: Kolik?SV: Se slušným výjezdovým kolem bych řekl přinejmenším půl sekundy.T: Ok, potvrzuji.SV: Kolik potřebuješ? Pak ti budu moci říct.T: 38.1. Myslím, že je to nemožné. A oba Mercedesy na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách] a Red Bully na na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách].SV: Dokážu to, 38.1.T: Rozumím. A do boxů. Takže se domníváme, že je to příliš na hraně, takže jedeme pro kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].SV: Jsem spokojen s jízdou na alternativních [ultraměkkých pneumatikách]. To nebylo dobré kolo. Výjezdové kolo bylo příliš pomalé. Pneumatiky byly moc studené.T: Dám ti vědět.SV: Jestli se domníváš, že startovat na alternativních [ultraměkkých pneumatikách] přináší obrovskou výhodu, mohu to zvládnout.T: Ne, jdeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí zní přejít na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí je příliš riskantní.SV: Ok, ať je po tvém. Já ti říkám, že mám rezervu víc jak půl sekundy.T: Rozumím.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.