SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly v prvním tréninku na Velkou cenu Singapuru Red Bully. Daniel Ricciardo předčil nejen svého týmového kolegu Maxe Verstappena, ale také obě Ferrari a Mercedesy. Jak probíhalo odpoledne na okruhu Marina Bay?
Úvodní část v Singapuru začala 16:30 tamního času za vysokých teplot - vzduch 32 °C, trať 45 °C. Podmínky v kvalifikaci a v závodu ale budou odlišné, protože se pojedou o několik hodin později za umělého osvětlení (kvalifikace ve 21 hod).
Singapur je prvním okruhem vyžadujícím vysoký přítlak od GP Maďarska. Týmy přivezly spoustu novinek - Ferrari i Mercedes okopíroval od McLarenu bočnice zadního křídla s prodlouženými výřezy, hodně úprav pozorujeme také v oblasti deflektorů a přední části podlahy. Novinky zde mají Haas i Force India.
Na dráhu jako první vyrazil Ericsson na měkkých pneumatikách, kromě nich Pirelli přivezlo ultra-měkké a hyper-měkké - pro zpestření strategií tedy vynechává super-měkkou směs.
První měřený čas předvedl po 8 min Sirotkin (1:51,160), zatímco jeho týmový kolega Stroll dostal v zatáčce č. 2 smyk. Po 10 min se dopředu dostává Räikkönen s Ferrari na hyper-měkkých pneumatikách - 1:44,622 min.
Po zlepšení na 1:44,067 se před něj dostává Verstappen (1:43,864), Vettel (1:43,129) a oba Mercedesy - Hamilton (1:42,886) i Bottas (1:42,170 min) po svém smyku. Stříbrné šípy jsou v úvodní části na rovinkách o 3 km/h rychlejší.
Po půl hodině překonává Hamilton svého týmového kolegu časem 1:42,072 min, dráha se čistí a zrychluje. McLaren na městském okruhu Marina Bay cítí šanci na body, Alonso (1:43,513) se i na měkkých pneumatikách drží v první desítce. Vandoornea tým využívá jako testovacího koně, což vysvětluje jeho pomalé časy.
Španěl jezdí s obvázanou pravou rukou v důsledku své postartovní nehody v Belgii před měsíce. "Myslel jsem si, že to už bude OK, ale cítím stále víceméně stejnou bolest. Je to divné," popisuje pilot McLarenu s tím, že přesnou příčinu svých útrap zatím nezná. "Příští týden půjdu na nějaké další kontroly. Když jezdíte s adrenalinem a vším tím kolem, tak to vůbec necítíte, ale během normálního dne bolest cítíte."
Pod 102 vteřin se jako první dostává Ricciardo (1:41,814) na měkké směsi, moc nadšeně ale nevypadá: "Ovladatelnost v tom kole byla hrozná."
V polovině tréninku se na první příčky prosadily opět Mercedesy, tentokrát na měkkých pneumatikách - Bottas zvládl kolo za 1:41,669 a 1:41,429 min, Hamilton za 1:41,232 min. "Blokuje se mi levé kolo," hlásil do rádia poté, co jej málem rozhodil obrubník v 2. zatáčce. Se svým vozem spokojený nebyl.
Ferrari jim ale vzápětí na hyper-měkké směsi vrátilo úder, když se Vettel dostal pod 100 vteřin (1:39,997 min) a Räikkönen jej následoval s půlvteřinovou ztrátou (1:40,486). Sebastian žádal tým o prověření rekuperačního systému svého vozu: "Zkontrolujte chování [MGU-]K, protože na výjezdu z některých zatáček jsem měl určité prodlevy - 5, 17."
Na výsluní se v poslední třetině vrátily Red Bully na hyper-měkkých pneumatikách. Ricciardo (1:39,711 min) o 0,286 s předčil Vettela, Verstappen po vybídce, aby našel trochu rychlosti v zatáčkách č. 5 a 9, zajel kolo za 1:39,912.
Potíže hlásí McLaren - po nízkém výkonu u Alonsa přišel o tlak hydrauliky Vandoorne a musel do boxů. Ještě hůře dopadl Leclerc, jenž kvůli zlomenému pravému přednímu zavěšení musel svůj Sauber odstavit. Talent Ferrari se totiž dotkl zdi v zatáčce č. 13, proto předčasně skončil se slovy: "Sorry, kluci."
V závěru už rakouský tým nikdo nepřekonal, budou mít rychlost na vítězství i v zítřejší kvalifikaci? Ferrari je v pátky pomalejší, proto podle nás zůstávají favority. Vše neukázal ani Mercedes, který v prvním tréninku ani u jednoho vozu nepoužil nejrychlejší hyper-měkké pneumatiky (o více než sekundu rychlejší než ultra-měkké). Nejlepším týmem ze zbytku pole je Renault - pátý Hülkenberg byl jen o 1,4 vteřiny pomalejší než Ricciardo.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.