Švýcarský tým po podpisu dvouleté smlouvy s Kimim Räikkönenem čeká na to, zda se ozve Ferrari s požadavkem posadit do závodního kokpitu příští rok Antonia Giovinazziho, jenž již druhý rok netrpělivě čeká na svou šanci.
Mezi Sauberem a Ferrari existuje (prostřednictvím dohody s dceřinou společností Alfa Romeo) dohoda, že má italský tým právo určit jednoho ze dvou jezdců - rozhodnout se musí do 15. října. Minulý rok dal šanci Charlesovi Leclercovi, jehož si nyní stáhl pod svá křídla do Maranella, učiní totéž i letos s Giovinazzim?
Podle některý pozorovatelů dohoda s Räikkönenem zavřela Giovinazzimu dveře, jenže smlouva byla podepsána nezávisle na existujících ustanoveních s Maranellem, Scuderia má proto stále možnost nominovat do Sauberu jednoho jezdce.
Giovinazzi už by moc rád závodil, a pokud by si ho Ferrari ponechalo i další rok jen pro práce na simulátoru, tak by tím zřejmě snížilo jeho atraktivitu. Je také otázkou, zda by pak mladý Ital raději neodešel závodit někam mimo F1.
Jedinou komplikací je Marcus Ericsson, jehož podporují současní majitelé Sauberu. Pokud by tam chtělo Ferrari prosadit Giovinazziho, pak by byl Švéd bez místa. Je ale možné, že projekt týmu dostane přednost před "projektem jezdce." I kdyby nepřišel Ital, pak by Ericsson mohl o své místo bojovat se Stoffelem Vandoornem, jež je nyní volný.
Belgičan má úzké vazby na šéfa týmu Frederica Vasseura, jenž mu šéfoval v GP v letech 2014 a 2015, zatímco jeho manažer Alessandro Alunni Bravi je u Sauberu ředitelem.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.