Kimi Räikkönen dnes na tiskové konferenci v Singapuru hovořil o svém překvapivém přestupu k Sauberu poté, co jej u Ferrari nahradí mladý Charles Leclerc. Proč si vybral zrovna menší švýcarskou stáj?
Dnes prozradil, že se o svém konci v Maranellu dozvěděl během závodního víkendu v Itálii. Poté se dohodl na možnosti jezdit ještě další dvě sezóny za Sauber, odkud přichází jeho nástupce Leclerc.
"Samozřejmě, že tam znám lidi z minulosti. V podstatě to tam všechno začalo," vzpomíná Kimi na svůj debut se švýcarský týmem v roce 2001. Neměl však touhu po tom, aby se do něj někdy vrátil.
"Samozřejmě, že tady nikdy nevíte, co se stane. Tak to zkrátka dopadlo. Neřekl bych, že bych to nějak dlouhodobě plánoval. Mám své důvody, což je pro mě dostatečné. Nezajímám se o to, co si myslí ostatní, pokud jsem sám se svými důvody spokojený," reaguje na otázky směřující ke spokojenosti s tím, že už nebude závodit za špičkovou stáj. Plusem pro něj může být to, že se svou rodinou bydlí ve Švýcarsku, kde má Sauber svou základnu.
Think we can all agree that another two years of this is a good thing 😍🤣#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/OEFelFViFm
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Vždycky jsem tvrdil, že přestanu, až budu cítit, že to pro mě nebude správné. Závodění je samozřejmě tou částí, kterou si nejvíce užívám, a proto jsme tady. Očividně byly i všechny ty další věci vždy velkou součástí závodního víkendu, jsou pro nás normální. Ale rozhodně to nebyl ten důvod, proč jsem tady. Tím důvodem je jízda a závodění," vysvětluje Räikkönen.
He could end up with the most race starts in F1 history by 2020But Kimi Raikkonen is not looking to become F1's oldest driver just yet!#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/ZpwjXXEUTe
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Samozřejmě se všechno trochu mění. Všechny ty věci, které s tím souvisejí, jsou úplně normální, byly tady vždy. Souvisí to s balíkem. Málokdy dostanete balík, ve kterém by byly jen dobré věci. Je to OK. Všichni se navzájem známe, takže jde pořád o ty stejné odpovědi, pokaždé o ty stejné otázky. Není to tedy tak obtížné," dodává k mediálním povinnostem, které s rolí závodního jezdce souvisejí.
Kimiho tento týden čeká Velká cena Singapuru, po ní odjede už jen šest dalších závodů za Ferrari, pro které vybojoval poslední titul v roce 2007, kdy po jeho boku nastupoval Felipe Massa. V letošním šampionátu mu s 164 body patří mezi jezdci třetí příčka za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem (226 bodů) a lídrem šampionátu Lewisem Hamiltonem (256 bodů).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.