Kimi Räikkönen dnes na tiskové konferenci v Singapuru hovořil o svém překvapivém přestupu k Sauberu poté, co jej u Ferrari nahradí mladý Charles Leclerc. Proč si vybral zrovna menší švýcarskou stáj?
Dnes prozradil, že se o svém konci v Maranellu dozvěděl během závodního víkendu v Itálii. Poté se dohodl na možnosti jezdit ještě další dvě sezóny za Sauber, odkud přichází jeho nástupce Leclerc.
"Samozřejmě, že tam znám lidi z minulosti. V podstatě to tam všechno začalo," vzpomíná Kimi na svůj debut se švýcarský týmem v roce 2001. Neměl však touhu po tom, aby se do něj někdy vrátil.
"Samozřejmě, že tady nikdy nevíte, co se stane. Tak to zkrátka dopadlo. Neřekl bych, že bych to nějak dlouhodobě plánoval. Mám své důvody, což je pro mě dostatečné. Nezajímám se o to, co si myslí ostatní, pokud jsem sám se svými důvody spokojený," reaguje na otázky směřující ke spokojenosti s tím, že už nebude závodit za špičkovou stáj. Plusem pro něj může být to, že se svou rodinou bydlí ve Švýcarsku, kde má Sauber svou základnu.
Think we can all agree that another two years of this is a good thing 😍🤣#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/OEFelFViFm
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Vždycky jsem tvrdil, že přestanu, až budu cítit, že to pro mě nebude správné. Závodění je samozřejmě tou částí, kterou si nejvíce užívám, a proto jsme tady. Očividně byly i všechny ty další věci vždy velkou součástí závodního víkendu, jsou pro nás normální. Ale rozhodně to nebyl ten důvod, proč jsem tady. Tím důvodem je jízda a závodění," vysvětluje Räikkönen.
He could end up with the most race starts in F1 history by 2020But Kimi Raikkonen is not looking to become F1's oldest driver just yet!#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/ZpwjXXEUTe
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Samozřejmě se všechno trochu mění. Všechny ty věci, které s tím souvisejí, jsou úplně normální, byly tady vždy. Souvisí to s balíkem. Málokdy dostanete balík, ve kterém by byly jen dobré věci. Je to OK. Všichni se navzájem známe, takže jde pořád o ty stejné odpovědi, pokaždé o ty stejné otázky. Není to tedy tak obtížné," dodává k mediálním povinnostem, které s rolí závodního jezdce souvisejí.
Kimiho tento týden čeká Velká cena Singapuru, po ní odjede už jen šest dalších závodů za Ferrari, pro které vybojoval poslední titul v roce 2007, kdy po jeho boku nastupoval Felipe Massa. V letošním šampionátu mu s 164 body patří mezi jezdci třetí příčka za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem (226 bodů) a lídrem šampionátu Lewisem Hamiltonem (256 bodů).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.