Kimi Räikkönen dnes na tiskové konferenci v Singapuru hovořil o svém překvapivém přestupu k Sauberu poté, co jej u Ferrari nahradí mladý Charles Leclerc. Proč si vybral zrovna menší švýcarskou stáj?
Dnes prozradil, že se o svém konci v Maranellu dozvěděl během závodního víkendu v Itálii. Poté se dohodl na možnosti jezdit ještě další dvě sezóny za Sauber, odkud přichází jeho nástupce Leclerc.
"Samozřejmě, že tam znám lidi z minulosti. V podstatě to tam všechno začalo," vzpomíná Kimi na svůj debut se švýcarský týmem v roce 2001. Neměl však touhu po tom, aby se do něj někdy vrátil.
"Samozřejmě, že tady nikdy nevíte, co se stane. Tak to zkrátka dopadlo. Neřekl bych, že bych to nějak dlouhodobě plánoval. Mám své důvody, což je pro mě dostatečné. Nezajímám se o to, co si myslí ostatní, pokud jsem sám se svými důvody spokojený," reaguje na otázky směřující ke spokojenosti s tím, že už nebude závodit za špičkovou stáj. Plusem pro něj může být to, že se svou rodinou bydlí ve Švýcarsku, kde má Sauber svou základnu.
Think we can all agree that another two years of this is a good thing 😍🤣#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/OEFelFViFm
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Vždycky jsem tvrdil, že přestanu, až budu cítit, že to pro mě nebude správné. Závodění je samozřejmě tou částí, kterou si nejvíce užívám, a proto jsme tady. Očividně byly i všechny ty další věci vždy velkou součástí závodního víkendu, jsou pro nás normální. Ale rozhodně to nebyl ten důvod, proč jsem tady. Tím důvodem je jízda a závodění," vysvětluje Räikkönen.
He could end up with the most race starts in F1 history by 2020But Kimi Raikkonen is not looking to become F1's oldest driver just yet!#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/ZpwjXXEUTe
— Formula 1 (@F1) September 13, 2018"Samozřejmě se všechno trochu mění. Všechny ty věci, které s tím souvisejí, jsou úplně normální, byly tady vždy. Souvisí to s balíkem. Málokdy dostanete balík, ve kterém by byly jen dobré věci. Je to OK. Všichni se navzájem známe, takže jde pořád o ty stejné odpovědi, pokaždé o ty stejné otázky. Není to tedy tak obtížné," dodává k mediálním povinnostem, které s rolí závodního jezdce souvisejí.
Kimiho tento týden čeká Velká cena Singapuru, po ní odjede už jen šest dalších závodů za Ferrari, pro které vybojoval poslední titul v roce 2007, kdy po jeho boku nastupoval Felipe Massa. V letošním šampionátu mu s 164 body patří mezi jezdci třetí příčka za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem (226 bodů) a lídrem šampionátu Lewisem Hamiltonem (256 bodů).
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.