Představitelé Mezinárodní automobilové federace (FIA) se vyjádřili k případným změnám v kalendáři závodů Formule 1 i k partnerstvím, která vznikají mezi týmy.
V současností obsahuje sezóna 21 velkých cen, což je podle některých příliš pro týmy, jejich zaměstnance, ale i pro fanoušky. O vstup do F1 se svým městským okruhem usiluje americké Miami, jak na případné rozšíření reaguje FIA?
"Myslím si, že 21 je momentálně dobrým číslem. Ale i kdyby kalendář obsahoval 20, 22 nebo 23 velkých cen ročně, tak bych s tím neměl problém," odpovídá její prezident Jean Todt.
"Myslím si, že držitel komerčních práv odvádí skvělou práci. Opravdu se snaží udělat to nejlepší, co mohou, pro modernizaci F1 a propagaci sportu po světě," pokračuje Todt. Liberty Media se dohodla na pokračování Velké ceny Německa poté, co Mercedes zvýšil svou podporu domácího závodu, smlouvu nedávno prodloužila také s japonskou Suzukou.
Vážnějším problémem v F1 jsou různá partnerství, která vznikají mezi týmy. Úzké spojení existuje například mezi Haasem a Ferrari, s nímž si v poslední době začíná budovat bližší vazby také Sauber. O něco podobného začíná usilovat Mercedes s Williamsem či s Force Indií, což se některým týmům nelíbí, protože to oslabuje jejich pozici na dráze i mimo ní.
"Jde o něco, o co je třeba se starat. Budeme o tom diskutovat," ujišťuje ředitel závodů FIA Charlie Whiting. "Vztah mezi Haasem a Ferrari zahájil pohyb. My jsme věděli, že to bylo možné. Šedá oblast byla od té doby pro nově vstupující týmy objasněna a už k tomu znovu nedojde. Slýcháváme ale, že mezi týmy existují aliance a já si myslím, že se na to musíme blíže podívat."
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.