Představitelé Mezinárodní automobilové federace (FIA) se vyjádřili k případným změnám v kalendáři závodů Formule 1 i k partnerstvím, která vznikají mezi týmy.
V současností obsahuje sezóna 21 velkých cen, což je podle některých příliš pro týmy, jejich zaměstnance, ale i pro fanoušky. O vstup do F1 se svým městským okruhem usiluje americké Miami, jak na případné rozšíření reaguje FIA?
"Myslím si, že 21 je momentálně dobrým číslem. Ale i kdyby kalendář obsahoval 20, 22 nebo 23 velkých cen ročně, tak bych s tím neměl problém," odpovídá její prezident Jean Todt.
"Myslím si, že držitel komerčních práv odvádí skvělou práci. Opravdu se snaží udělat to nejlepší, co mohou, pro modernizaci F1 a propagaci sportu po světě," pokračuje Todt. Liberty Media se dohodla na pokračování Velké ceny Německa poté, co Mercedes zvýšil svou podporu domácího závodu, smlouvu nedávno prodloužila také s japonskou Suzukou.
Vážnějším problémem v F1 jsou různá partnerství, která vznikají mezi týmy. Úzké spojení existuje například mezi Haasem a Ferrari, s nímž si v poslední době začíná budovat bližší vazby také Sauber. O něco podobného začíná usilovat Mercedes s Williamsem či s Force Indií, což se některým týmům nelíbí, protože to oslabuje jejich pozici na dráze i mimo ní.
"Jde o něco, o co je třeba se starat. Budeme o tom diskutovat," ujišťuje ředitel závodů FIA Charlie Whiting. "Vztah mezi Haasem a Ferrari zahájil pohyb. My jsme věděli, že to bylo možné. Šedá oblast byla od té doby pro nově vstupující týmy objasněna a už k tomu znovu nedojde. Slýcháváme ale, že mezi týmy existují aliance a já si myslím, že se na to musíme blíže podívat."
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.