Bývalý pilot Formule 1 a současný televizní komentátor Martin Brundle usuzuje, že by zřejmě bylo lepší, kdyby Kimi Räikkönen se závoděním skončil a přenechal místo některému z talentovaných mladších jezdců, kteří čekají na svou příležitost.
Ferrari včera oznámilo, že si 38letý finský pilot prohodí své místo s Charlesem Leclercem ze Sauberu. Příchod mladého pilota do Maranella se čekal, Kimiho setrvání o další dvě sezóny v F1 ale už méně.
"V F1 dochází tak trochu k výměně stráží. Příchod Leclerca k Ferrari dává smysl. Vettelovi a týmu to dodá energii. Leclercovi je 20 let a oni ho můžou připravit na budoucnost, což je to, co potřebují," hodnotí Brundle mladou posilu Scuderie.
Rozhodnutí Kimiho pokračovat v závodění za tým středu pole však nepovažuje za nejšťastnější. Pro celou řadu mladých pilotů jde o špatnou zprávu.
"Räikkönen je skvělý a populární jezdec, ale já bych si částečně přál, aby nyní ustoupil, protože pro příští rok je momentálně hodně skvělých mladých kluků bez místa," pokračuje 59letý Brit, jenž má na svém kontě 158 startů v F1 za týmy Tyrrell, Zakspeed, Williams, Brabham, Benetton, Ligier, McLaren a Jordan.
"Esteban Ocon je toho dobrým příkladem. Máme také Stoffela Vandoornea či George Russella vedoucího mistrovství světa Formule 2. Pro Räikkönena to je tedy teď očividně konečná, když se přesouvá k Sauberu, kde bude jezdit do svých 41 let, což je trochu překvapující.
Ale obdivuji to, že chce v závodění pokračovat. Jen doufám, že to pro něj není krok příliš daleko. Snad nebude litovat toho, že neodešel na vrcholu," dodává Brundle.
So Kimi can imagine driving for another team, Sauber. 🤔. Good for him but feels strange to me as he heads to 40. Admire his passion and determination, hope he doesn’t regret not going out at the top.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) September 11, 2018Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.