Bývalý pilot Formule 1 a současný televizní komentátor Martin Brundle usuzuje, že by zřejmě bylo lepší, kdyby Kimi Räikkönen se závoděním skončil a přenechal místo některému z talentovaných mladších jezdců, kteří čekají na svou příležitost.
Ferrari včera oznámilo, že si 38letý finský pilot prohodí své místo s Charlesem Leclercem ze Sauberu. Příchod mladého pilota do Maranella se čekal, Kimiho setrvání o další dvě sezóny v F1 ale už méně.
"V F1 dochází tak trochu k výměně stráží. Příchod Leclerca k Ferrari dává smysl. Vettelovi a týmu to dodá energii. Leclercovi je 20 let a oni ho můžou připravit na budoucnost, což je to, co potřebují," hodnotí Brundle mladou posilu Scuderie.
Rozhodnutí Kimiho pokračovat v závodění za tým středu pole však nepovažuje za nejšťastnější. Pro celou řadu mladých pilotů jde o špatnou zprávu.
"Räikkönen je skvělý a populární jezdec, ale já bych si částečně přál, aby nyní ustoupil, protože pro příští rok je momentálně hodně skvělých mladých kluků bez místa," pokračuje 59letý Brit, jenž má na svém kontě 158 startů v F1 za týmy Tyrrell, Zakspeed, Williams, Brabham, Benetton, Ligier, McLaren a Jordan.
"Esteban Ocon je toho dobrým příkladem. Máme také Stoffela Vandoornea či George Russella vedoucího mistrovství světa Formule 2. Pro Räikkönena to je tedy teď očividně konečná, když se přesouvá k Sauberu, kde bude jezdit do svých 41 let, což je trochu překvapující.
Ale obdivuji to, že chce v závodění pokračovat. Jen doufám, že to pro něj není krok příliš daleko. Snad nebude litovat toho, že neodešel na vrcholu," dodává Brundle.
So Kimi can imagine driving for another team, Sauber. 🤔. Good for him but feels strange to me as he heads to 40. Admire his passion and determination, hope he doesn’t regret not going out at the top.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) September 11, 2018
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.