Sébastien Buemi je dle zákulisních informací z Faenzy momentálně favoritem na místo závodního pilota Toro Rosso pro sezónu 2019.
Devětadvacetiletý Švýcar přitom za dceřinou stáj z Red Bullu v F1 jezdil v letech 2009 - 2011. V dalších letech na něj nezbylo místo, vedení místo něj dal přednost Jeanovi-Ericovi Vergnemu a Danielovi Ricciardovi. Buemi však dosáhl na titul ve vytrvalostním šampionátu WEC v roce 2014, pak triumfoval ve Formuli E a letos se dočkal vítězství společně s Fernandem Alonsem a s Kazukim Nakajimou v Le Mans.
Protože Toro Rosso opouští Pierre Gasly, jenž má u Red Bullu zastoupit Daniela Ricciarda mířícího k Renaultu, a Brendon Hartley podává neuspokojivé výkony, hledá stáj schopné piloty. Buemi dokonce již několikrát navštívil továrnu ve Faenze, kde podstoupil proces tvarování sedačky.
Bude tedy v F1 pro svého bývalého zaměstnavatele znovu závodit? "Neplánujeme jej letos využít," odpovídá šéf týmu Franz Tost s tím, že další rok "teď nekomentuje." Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ale přiznal, že s ním tento víkend v Singapuru bude jednat.
"Vím, že jsme teď s Buemim obnovili smlouvu jakožto se simulátorovým jezdcem pro příští rok. V Singapuru s ním máme naplánovanou schůzku. Ale v sobotu se musí vrátit k testování Formule E," popisuje Marko.
A co říká na to, že Hartley po sezóně v F1 skončí? "Všechno to je spekulace. Mnoho povyku pro nic. Buemi je rozhodně tématem, ale jeho smlouvy s ostatními sériemi a s Toyotou vždy stály v cestě jeho návratu," dodává odborný poradce Red Bullu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.