Přes 87 000 fanoušků Kimiho Räikkönena podepsalo on-line petici vybízející Ferrari, aby si ponechalo finského jezdce a nechalo jej závodit i v sezóně 2019.
V Maranellu se podle italských médií již rozhodli Kimiho vyměnit za podstatně mladšího Charlese Leclerca, jenž letos předvádí svůj talent se Sauberem sponzorovaným Alfou Romeo. Podle fanoušků ale výměna 38letého Fina nemá opodstatnění, změna v jezdeckém složení navíc povede k narušení rovnováhy v garáži, kterou sdílí se čtyřnásobným šampionem Sebastianem Vettelem.
"Kimi svými výkony několikrát předčil Vettela, čímž dokládá, že je zpět ve formě. A jeho jízda v Monze to jen potvrzuje," argumentuje Christy John, organizátor petice na change.org požadující udržení Räikkönena v týmu.
Petice ale zřejmě nabude mít žádný vliv na nové vedení Ferrari, které je odhodlané dát příští rok šanci 20letému Leclercovi. Oznámení o jezdeckém složení rudé stáje se očekává tento týden před Velkou cenou Singapuru.
38letý Räikkönen je nejstarším závodním jezdcem v poli a posledním pilotem Ferrari, jenž dosáhl na titul mistra světa. Svou přezdívku The Iceman si vysloužil za svůj ledový klid a bezemoční přístup, nelibost vůči médiím a sponzorským akcím. Některým fanouškům proto připomíná jezdce z dob dávno minulých.
Letos na dráze podává lepší výkony než loni. Na domácí půdě v Itálii předminulý víkend ovládl kvalifikaci a ve velké ceně dojel na druhém místě za Lewisem Hamiltonem, čímž se po 100. ve své kariéře dostal na pódium.
"Od té doby, co jsem se loni vrátil do Formule 1, tak jsem si všimnul, jak se Kimi rozzářil. Lze to spatřit na celé řadě drobných věcí, jako při rozdávání autogramů či při úsměvech pro kamery, na které se v minulosti obvykle jen mračil. Letos rozhodně jezdí lépe než v kterémkoliv jiném roce po návrat do Ferrari [v sezóně 2014]," hodnotí bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.