Max Verstappen má dveře do Ferrari či Mercedesu podle Bernieho Ecclestonea zavřené, protože si jej jejich piloti číslo jedna po svém boku nepřejí.
Verstappen vlétl na scénu v roce 2015 a o rok později jako nejmladší vítěz v historii Formule 1 triumfoval s Red Bullem ve Velké ceně Španělska. Je považován za jednoho z největších talentů, loni podepsal s rakouským týmem lukrativní tříletou smlouvu, která vyprší na konci roku 2020.
Pak by mohl přestoupit k továrnímu Ferrari či Mercedesu, k tomu však podle Ecclestonea nedojde, protože Hamilton ani Vettel by jej nechtěli mít na druhé straně týmové garáže: "Nemyslím si, že by jej kterýkoliv mistr světa chtěl mít s týmu," uvádí v podcastu Nica Rosberga bývalý šéf F1.
"Bude mít větší práci s tím, aby získal místo ve [špičkovém] týmu, než měl Fernando [Alonso]. Nemyslím si, že by jej Ferrari či Mercedes vítal s otevřenou náručí," říká 87letý Ecclestone.
I přes skeptický postoj Rosberga k takovému názoru potvrzuje: "Řekněme to takto: netěšilo by vás, kdybyste byli v týmu - zapomeňte na světovou jedničku, ale předpokládejme, že jste špičkovým jezdcem v týmu - a někdo vám řekne: 'Kluk, který bude jezdit s druhým autem, je Verstappen.' To je jiný příběh. Sebastian by ho nechtěl, Lewis by ho nechtěl."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.