Kimi Räikkönen odsuzuje chování fanoušků v Monze, kteří na Lewise Hamiltona po jeho vítězství bučeli.
"Myslím, že každý má právo dělat to, co cítí, ale tohle podle mě není moc hezké. Nemělo by k tomu docházet. Není to mé rozhodnutí, ale stává se to a takový je život. Ale není to příjemné," popisuje své pocity Räikkönen, jenž stál po Velké ceně Itálie na pódiu společně s oběma piloty Mercedesu.
Ferrari na domácí půdě nevyhráli od roku 2010, kdy se to podařilo Fernandovi Alonsovi, zatímco Stříbrné šípy ovládly všech 5 posledních Velkých cen Itálie. Tentokrát to pro Scuderii po kvalifikaci ale vypadalo nadějně, protože její piloti obsadili první řadu.
Hamilton nesl navenek bučení tifosi statečně, po závodě prohlásil, že ho činí silnějším a odhodlanějším po vítězství. Podle něj sice je "přijatelné," ale "opravdu ho nechápu."
K tomu vysvětluje: "Byl jsem na fotbalových zápasech, NFL, basketbalu, ragby a nikdy jsem nebučel na hráče soupeřova týmu, ani to nedělal nikdo z mých kamarádů. Takže opravdu nechápu tu psychiku. Ale stává se to ve všech sportech. Stává se to spíše ve fotbalu a tady než jinde."
"Pro mě to je snadné nechat to na vás zapůsobit, aby to mělo dopad na váš život. Také to je jednoduché zapřáhnout a využít. Dnes mi to dalo tolik motivace. Vítám to, pokud v tom chtějí pokračovat, dává mi to zkrátka více síly," tvrdí Hamilton.
Jeho týmový kolega Bottas uznává, že lidé "mohou říkat, co chtějí," ale zároveň to "není tak hezké, jako když vyvolávají vaše jméno... Jak se Lewis zmínil, sportovní fanoušci mají správný stav mysli a my můžeme negativní zkušenosti přetavit do silných stránek. Pokud to uchopíte správně, tak to opravdu můžete využít jako zdroj energie."
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.