Kimi Räikkönen odsuzuje chování fanoušků v Monze, kteří na Lewise Hamiltona po jeho vítězství bučeli.
"Myslím, že každý má právo dělat to, co cítí, ale tohle podle mě není moc hezké. Nemělo by k tomu docházet. Není to mé rozhodnutí, ale stává se to a takový je život. Ale není to příjemné," popisuje své pocity Räikkönen, jenž stál po Velké ceně Itálie na pódiu společně s oběma piloty Mercedesu.
Ferrari na domácí půdě nevyhráli od roku 2010, kdy se to podařilo Fernandovi Alonsovi, zatímco Stříbrné šípy ovládly všech 5 posledních Velkých cen Itálie. Tentokrát to pro Scuderii po kvalifikaci ale vypadalo nadějně, protože její piloti obsadili první řadu.
Hamilton nesl navenek bučení tifosi statečně, po závodě prohlásil, že ho činí silnějším a odhodlanějším po vítězství. Podle něj sice je "přijatelné," ale "opravdu ho nechápu."
K tomu vysvětluje: "Byl jsem na fotbalových zápasech, NFL, basketbalu, ragby a nikdy jsem nebučel na hráče soupeřova týmu, ani to nedělal nikdo z mých kamarádů. Takže opravdu nechápu tu psychiku. Ale stává se to ve všech sportech. Stává se to spíše ve fotbalu a tady než jinde."
"Pro mě to je snadné nechat to na vás zapůsobit, aby to mělo dopad na váš život. Také to je jednoduché zapřáhnout a využít. Dnes mi to dalo tolik motivace. Vítám to, pokud v tom chtějí pokračovat, dává mi to zkrátka více síly," tvrdí Hamilton.
Jeho týmový kolega Bottas uznává, že lidé "mohou říkat, co chtějí," ale zároveň to "není tak hezké, jako když vyvolávají vaše jméno... Jak se Lewis zmínil, sportovní fanoušci mají správný stav mysli a my můžeme negativní zkušenosti přetavit do silných stránek. Pokud to uchopíte správně, tak to opravdu můžete využít jako zdroj energie."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.