Stáj z Maranella sice nepotvrdila své jezdecké složení pro sezónu 2019, podle zákulisních informací je ale znovu ve hře Charles Leclerc, jenž by měl v kokpitu nahradit veterána Kimiho Räikkönena.
Mladého monackého jezdce podporoval zesnulý šéf Sergio Marchionne. Kormidlo Ferrari převzal Louis Camilleri, jenž je blízkým přítelem Räikkönena, jenž si přál vidět vzestup formy Fina. Chod závodního týmu Scuderie však nechává spíše na Mauriziovi Arrivabeneovi.
Dle zákulisních informací je ale rozhodnuto a Ferrari se přidrží původního plánu Marchionneho - tedy dostat do kokpitu příští rok za Sauber závodícího Leclerca, který se již s Camillerim seznámil.
"Přišli tady s novým šéfem FCA, aby mu představili celý tým, byla to dobrá příležitost. Ale šlo spíše jen o představení než o rozhovor o budoucnosti či cokoliv jiného. S panem Marchionnem jsem nikdy nebyl přímo v kontaktu, ale po celou dobu o mě hovořil hezky. Samozřejmě pozitivní komentáře byly vždy příjemné, ale neměl jsem s ním přímý kontakt," uvádí talentovaný Leclerc, jenž letos předvádí výborné výkony.
Poslední závody toho ale moc nepředvedl - v Maďarsku se dostal do kolize s jiným vozem hned v prvním kole, v Belgii jej společně s Alonsem sestřelil Hülkenberg a včera po dalším kontaktu ztrácel a dojel až dvanáctý.
"Nevím, jestli tito šéfové Ferrari jsou těmi, kdo učiní to rozhodnutí. Stále jsem mladý a mám před sebou spoustu závodů, v nichž se budu učit. Pokud bych tam přešel, tak by se mi splnil sen, ale není na mě určovat, zda jsem na to připravený či nikoliv. Znají mě perfektně.
Je těžké to nemít v hlavě, protože jde o můj sen už od dětství. Na druhou stranu se na to snažím myslet co nejméně, abych se soustředil na věci, jež se momentálně odehrávají," dodává Leclerc.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.