Stáj z Maranella sice nepotvrdila své jezdecké složení pro sezónu 2019, podle zákulisních informací je ale znovu ve hře Charles Leclerc, jenž by měl v kokpitu nahradit veterána Kimiho Räikkönena.
Mladého monackého jezdce podporoval zesnulý šéf Sergio Marchionne. Kormidlo Ferrari převzal Louis Camilleri, jenž je blízkým přítelem Räikkönena, jenž si přál vidět vzestup formy Fina. Chod závodního týmu Scuderie však nechává spíše na Mauriziovi Arrivabeneovi.
Dle zákulisních informací je ale rozhodnuto a Ferrari se přidrží původního plánu Marchionneho - tedy dostat do kokpitu příští rok za Sauber závodícího Leclerca, který se již s Camillerim seznámil.
"Přišli tady s novým šéfem FCA, aby mu představili celý tým, byla to dobrá příležitost. Ale šlo spíše jen o představení než o rozhovor o budoucnosti či cokoliv jiného. S panem Marchionnem jsem nikdy nebyl přímo v kontaktu, ale po celou dobu o mě hovořil hezky. Samozřejmě pozitivní komentáře byly vždy příjemné, ale neměl jsem s ním přímý kontakt," uvádí talentovaný Leclerc, jenž letos předvádí výborné výkony.
Poslední závody toho ale moc nepředvedl - v Maďarsku se dostal do kolize s jiným vozem hned v prvním kole, v Belgii jej společně s Alonsem sestřelil Hülkenberg a včera po dalším kontaktu ztrácel a dojel až dvanáctý.
"Nevím, jestli tito šéfové Ferrari jsou těmi, kdo učiní to rozhodnutí. Stále jsem mladý a mám před sebou spoustu závodů, v nichž se budu učit. Pokud bych tam přešel, tak by se mi splnil sen, ale není na mě určovat, zda jsem na to připravený či nikoliv. Znají mě perfektně.
Je těžké to nemít v hlavě, protože jde o můj sen už od dětství. Na druhou stranu se na to snažím myslet co nejméně, abych se soustředil na věci, jež se momentálně odehrávají," dodává Leclerc.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.