MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly v boxech během Velké ceny Itálie 2018, s jakými strategiemi ji odjely a kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici mistrovské stáje, když v 28. kole odbavili Hamiltona za 2,2 vteřiny. Jeho týmového kolegu Bottase o 8 kol později zdrželi o desetinu déle.
Ferrari jim s Räikkönenem bylo nejblíže, jeho přezutí trvalo také 2,3 vteřiny. U Vettela byla zastávka v 29. kole o půl sekundy pomalejší, ta první krátce po startu se protáhla kvůli nutnosti vyměnit celý prasklý nos s předním křídlem.
Za nimi se seřadili Red Bull, který zvládl Verstappena v 26. kole poslat zpět na dráhu za 2,5 sekundy, Sauber s Leclercem (2,6 s) a do tří vteřin se vešel ještě McLaren s Vandoornem (také 2,6 s).
Do závodu většina startovala na super-měkké směsi, pouze čtveřice Ericsson, Leclerc, Magnussen a Ricciardo začali na pomalejší měkké směsi.
Všechny týmy dnes se svými strategiemi cílily na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson, Hülkenberg a Vettel, přičemž u všech tří k tomu došlo poprvé hned v úvodním kole. Velkou cenu potom tedy odjeli v podstatě také s jednozastávkovou strategií.
Hamilton vyhrál po startu na super-měkké směsi a přezutí v 28. kol na měkkou díky své rychlosti a dobrém managementu pneumatik, kdy dokázal oproti Ferrari, které povolalo Kimiho do boxů už v 20. kole, prodloužit svůj úvodní stint. Čerstvě gumy poté využil k úspěšnému útoku v pozdější fázi závodu. Ferrari dnes přes veškerou snahu dnes bylo v práci s pneumatikami horší, navíc se za vyšších teplot trápilo s puchýři.
Nejdelší stint v Monze předvedl Magnussen, jenž na nejpomalejší středně-tvrdé směsi vydržel 48 kol, tj. 90,6 % velké ceny vypsané na 53 kol. Na měkké toho nejvíce zvládl Hülkenberg (40 kol), na super-měkké Ericsson (41 kol).
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.