MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly v boxech během Velké ceny Itálie 2018, s jakými strategiemi ji odjely a kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici mistrovské stáje, když v 28. kole odbavili Hamiltona za 2,2 vteřiny. Jeho týmového kolegu Bottase o 8 kol později zdrželi o desetinu déle.
Ferrari jim s Räikkönenem bylo nejblíže, jeho přezutí trvalo také 2,3 vteřiny. U Vettela byla zastávka v 29. kole o půl sekundy pomalejší, ta první krátce po startu se protáhla kvůli nutnosti vyměnit celý prasklý nos s předním křídlem.
Za nimi se seřadili Red Bull, který zvládl Verstappena v 26. kole poslat zpět na dráhu za 2,5 sekundy, Sauber s Leclercem (2,6 s) a do tří vteřin se vešel ještě McLaren s Vandoornem (také 2,6 s).
Do závodu většina startovala na super-měkké směsi, pouze čtveřice Ericsson, Leclerc, Magnussen a Ricciardo začali na pomalejší měkké směsi.
Všechny týmy dnes se svými strategiemi cílily na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson, Hülkenberg a Vettel, přičemž u všech tří k tomu došlo poprvé hned v úvodním kole. Velkou cenu potom tedy odjeli v podstatě také s jednozastávkovou strategií.
Hamilton vyhrál po startu na super-měkké směsi a přezutí v 28. kol na měkkou díky své rychlosti a dobrém managementu pneumatik, kdy dokázal oproti Ferrari, které povolalo Kimiho do boxů už v 20. kole, prodloužit svůj úvodní stint. Čerstvě gumy poté využil k úspěšnému útoku v pozdější fázi závodu. Ferrari dnes přes veškerou snahu dnes bylo v práci s pneumatikami horší, navíc se za vyšších teplot trápilo s puchýři.
Nejdelší stint v Monze předvedl Magnussen, jenž na nejpomalejší středně-tvrdé směsi vydržel 48 kol, tj. 90,6 % velké ceny vypsané na 53 kol. Na měkké toho nejvíce zvládl Hülkenberg (40 kol), na super-měkké Ericsson (41 kol).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.