MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly v boxech během Velké ceny Itálie 2018, s jakými strategiemi ji odjely a kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici mistrovské stáje, když v 28. kole odbavili Hamiltona za 2,2 vteřiny. Jeho týmového kolegu Bottase o 8 kol později zdrželi o desetinu déle.
Ferrari jim s Räikkönenem bylo nejblíže, jeho přezutí trvalo také 2,3 vteřiny. U Vettela byla zastávka v 29. kole o půl sekundy pomalejší, ta první krátce po startu se protáhla kvůli nutnosti vyměnit celý prasklý nos s předním křídlem.
Za nimi se seřadili Red Bull, který zvládl Verstappena v 26. kole poslat zpět na dráhu za 2,5 sekundy, Sauber s Leclercem (2,6 s) a do tří vteřin se vešel ještě McLaren s Vandoornem (také 2,6 s).
Do závodu většina startovala na super-měkké směsi, pouze čtveřice Ericsson, Leclerc, Magnussen a Ricciardo začali na pomalejší měkké směsi.
Všechny týmy dnes se svými strategiemi cílily na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson, Hülkenberg a Vettel, přičemž u všech tří k tomu došlo poprvé hned v úvodním kole. Velkou cenu potom tedy odjeli v podstatě také s jednozastávkovou strategií.
Hamilton vyhrál po startu na super-měkké směsi a přezutí v 28. kol na měkkou díky své rychlosti a dobrém managementu pneumatik, kdy dokázal oproti Ferrari, které povolalo Kimiho do boxů už v 20. kole, prodloužit svůj úvodní stint. Čerstvě gumy poté využil k úspěšnému útoku v pozdější fázi závodu. Ferrari dnes přes veškerou snahu dnes bylo v práci s pneumatikami horší, navíc se za vyšších teplot trápilo s puchýři.
Nejdelší stint v Monze předvedl Magnussen, jenž na nejpomalejší středně-tvrdé směsi vydržel 48 kol, tj. 90,6 % velké ceny vypsané na 53 kol. Na měkké toho nejvíce zvládl Hülkenberg (40 kol), na super-měkké Ericsson (41 kol).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.