MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly v boxech během Velké ceny Itálie 2018, s jakými strategiemi ji odjely a kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici mistrovské stáje, když v 28. kole odbavili Hamiltona za 2,2 vteřiny. Jeho týmového kolegu Bottase o 8 kol později zdrželi o desetinu déle.
Ferrari jim s Räikkönenem bylo nejblíže, jeho přezutí trvalo také 2,3 vteřiny. U Vettela byla zastávka v 29. kole o půl sekundy pomalejší, ta první krátce po startu se protáhla kvůli nutnosti vyměnit celý prasklý nos s předním křídlem.
Za nimi se seřadili Red Bull, který zvládl Verstappena v 26. kole poslat zpět na dráhu za 2,5 sekundy, Sauber s Leclercem (2,6 s) a do tří vteřin se vešel ještě McLaren s Vandoornem (také 2,6 s).
Do závodu většina startovala na super-měkké směsi, pouze čtveřice Ericsson, Leclerc, Magnussen a Ricciardo začali na pomalejší měkké směsi.
Všechny týmy dnes se svými strategiemi cílily na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson, Hülkenberg a Vettel, přičemž u všech tří k tomu došlo poprvé hned v úvodním kole. Velkou cenu potom tedy odjeli v podstatě také s jednozastávkovou strategií.
Hamilton vyhrál po startu na super-měkké směsi a přezutí v 28. kol na měkkou díky své rychlosti a dobrém managementu pneumatik, kdy dokázal oproti Ferrari, které povolalo Kimiho do boxů už v 20. kole, prodloužit svůj úvodní stint. Čerstvě gumy poté využil k úspěšnému útoku v pozdější fázi závodu. Ferrari dnes přes veškerou snahu dnes bylo v práci s pneumatikami horší, navíc se za vyšších teplot trápilo s puchýři.
Nejdelší stint v Monze předvedl Magnussen, jenž na nejpomalejší středně-tvrdé směsi vydržel 48 kol, tj. 90,6 % velké ceny vypsané na 53 kol. Na měkké toho nejvíce zvládl Hülkenberg (40 kol), na super-měkké Ericsson (41 kol).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.