Ferrari odpoledne před Mercedesem, Ericsson po závadě DRS těžce havaroval

Sebastian Vettel odpoledne v Monze nenašel přemožitele
Sebastian Vettel odpoledne v Monze nenašel přemožitele, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 31. srpna 2018 16:30
Sdílej:

MONZA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas pátečního odpoledního tréninku zajel Sebastian Vettel s Ferrari, poté dostal smyk v zatáčce Parabolica. Lewis Hamilton ztrácel téměř 3 desetiny vteřiny. Trať byla na 20 min zavřená po úvodní velké havárii Marcuse Ericssona, jemuž při brzdění do 1. zatáčky selhalo DRS.

Do odpolední části se jako první zapojili oba piloti Sauberu. Vyjel i Vandoorne, v jehož McLarenu se dopoledne objevil nováček Norris. Trať byla suchá, trochu pršelo jen v poslední zatáčce. Její teplota dosahovala 26 °C, vzduch 22 °C.

Hned v úvodu jsme se dočkali obrovské nehody, když se Ericssonovi při brzdění do první zatáčky v rychlosti přes 320 km/h nezavřelo zadní křídlo, vůz najednou ustřelil doleva do bariéry a Švéd skončil v kotrmelcích. "Jsi v pořádku?" tázal se inženýr. "Jsem OK. Netuším, co se stalo," odpovídá jezdec, který byl hned převezen do lékařského centra, a na okruhu vlály červené vlajky. Sauber se rychle vrhl na Leclercův vůz v boxech a prověřoval jeho DRS.

😵 The @SauberF1Team man is up and out of his car after a dramatic crash #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FFTAZB8I0k

— Formula 1 (@F1) August 31, 2018

Po 20 min přerušení se vozy znovu vyrojily na trať, Vettel (1:21,716 min) byl na super-měkké směsi o 2 desetiny sekundy rychlejší než Hamilton (1:22,837 min).

Švýcarský tým Leclerca ihned stahuje do boxů poté, co hlásí: "Problém, problém. DRS zůstává otevřené." Sauber zkontroloval opět zadní křídlo, závadu ale nenašel. Svému pilotovi doporučil, aby DRS zavíral manuálně.

V polovině se tempo začalo stupňovat a Ferrari mělo navrch. Vettel zvládl kolo za 1:21,105 min a poté vylétl v Parabolice, kde svůj vůz zadním křídlem lehce opřel o svodidla. Ze štěrku se dokázal dostat a dojet do boxů s lehce poškozeným zadním křídlem a difuzorem. Räikkönen byl o 0,27 s za ním, Hamilton ztrácel 0,287 s a Bottas  0,7 s i přesto, že Mercedesy byly na rovinkách o 3 - 4 km/h rychlejší.

Vettel into the tyre barrier at the Parabolica 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XviY9q5Gmz

— Formula 1 (@F1) August 31, 2018

Nejlépe tedy v rychlosti na jedno kolo vypadá Ferrari, Mercedes čeká přes noc hodně práce. Red Bull na Ferrari ztrácí přes jednu sekundu, nejblíže ze "zbytku světa" mu je Force India, která je o dalších 0,8 s zpět. Nejpomalejší je opět McLaren, který hodně ztrácí na rovinkách.

#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - #Vettel flies everywhere + left on track most of the drivers (0.193s)- #Grosjean in Top 10 ahead of #Leclerc- #Ricciardo nailed it in his fastest lap pic.twitter.com/m3uQdYf5GN

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018

#F1 #ItalianGP Max. speeds 📊:- #Raikkonen over 345kph!- #Hamilton 4kph behind- #Hartley powered by #Honda 3rd: 340kph- #McLaren hopelessly slowest: Vandoorne 23kph off pic.twitter.com/odYrvsAssT

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018
Stalo se