MONZA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas pátečního odpoledního tréninku zajel Sebastian Vettel s Ferrari, poté dostal smyk v zatáčce Parabolica. Lewis Hamilton ztrácel téměř 3 desetiny vteřiny. Trať byla na 20 min zavřená po úvodní velké havárii Marcuse Ericssona, jemuž při brzdění do 1. zatáčky selhalo DRS.
Do odpolední části se jako první zapojili oba piloti Sauberu. Vyjel i Vandoorne, v jehož McLarenu se dopoledne objevil nováček Norris. Trať byla suchá, trochu pršelo jen v poslední zatáčce. Její teplota dosahovala 26 °C, vzduch 22 °C.
Hned v úvodu jsme se dočkali obrovské nehody, když se Ericssonovi při brzdění do první zatáčky v rychlosti přes 320 km/h nezavřelo zadní křídlo, vůz najednou ustřelil doleva do bariéry a Švéd skončil v kotrmelcích. "Jsi v pořádku?" tázal se inženýr. "Jsem OK. Netuším, co se stalo," odpovídá jezdec, který byl hned převezen do lékařského centra, a na okruhu vlály červené vlajky. Sauber se rychle vrhl na Leclercův vůz v boxech a prověřoval jeho DRS.
😵 The @SauberF1Team man is up and out of his car after a dramatic crash #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FFTAZB8I0k
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Po 20 min přerušení se vozy znovu vyrojily na trať, Vettel (1:21,716 min) byl na super-měkké směsi o 2 desetiny sekundy rychlejší než Hamilton (1:22,837 min).
Švýcarský tým Leclerca ihned stahuje do boxů poté, co hlásí: "Problém, problém. DRS zůstává otevřené." Sauber zkontroloval opět zadní křídlo, závadu ale nenašel. Svému pilotovi doporučil, aby DRS zavíral manuálně.
V polovině se tempo začalo stupňovat a Ferrari mělo navrch. Vettel zvládl kolo za 1:21,105 min a poté vylétl v Parabolice, kde svůj vůz zadním křídlem lehce opřel o svodidla. Ze štěrku se dokázal dostat a dojet do boxů s lehce poškozeným zadním křídlem a difuzorem. Räikkönen byl o 0,27 s za ním, Hamilton ztrácel 0,287 s a Bottas 0,7 s i přesto, že Mercedesy byly na rovinkách o 3 - 4 km/h rychlejší.
Vettel into the tyre barrier at the Parabolica 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XviY9q5Gmz
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Nejlépe tedy v rychlosti na jedno kolo vypadá Ferrari, Mercedes čeká přes noc hodně práce. Red Bull na Ferrari ztrácí přes jednu sekundu, nejblíže ze "zbytku světa" mu je Force India, která je o dalších 0,8 s zpět. Nejpomalejší je opět McLaren, který hodně ztrácí na rovinkách.
#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - #Vettel flies everywhere + left on track most of the drivers (0.193s)- #Grosjean in Top 10 ahead of #Leclerc- #Ricciardo nailed it in his fastest lap pic.twitter.com/m3uQdYf5GN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018#F1 #ItalianGP Max. speeds 📊:- #Raikkonen over 345kph!- #Hamilton 4kph behind- #Hartley powered by #Honda 3rd: 340kph- #McLaren hopelessly slowest: Vandoorne 23kph off pic.twitter.com/odYrvsAssT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.