MONZA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas pátečního odpoledního tréninku zajel Sebastian Vettel s Ferrari, poté dostal smyk v zatáčce Parabolica. Lewis Hamilton ztrácel téměř 3 desetiny vteřiny. Trať byla na 20 min zavřená po úvodní velké havárii Marcuse Ericssona, jemuž při brzdění do 1. zatáčky selhalo DRS.
Do odpolední části se jako první zapojili oba piloti Sauberu. Vyjel i Vandoorne, v jehož McLarenu se dopoledne objevil nováček Norris. Trať byla suchá, trochu pršelo jen v poslední zatáčce. Její teplota dosahovala 26 °C, vzduch 22 °C.
Hned v úvodu jsme se dočkali obrovské nehody, když se Ericssonovi při brzdění do první zatáčky v rychlosti přes 320 km/h nezavřelo zadní křídlo, vůz najednou ustřelil doleva do bariéry a Švéd skončil v kotrmelcích. "Jsi v pořádku?" tázal se inženýr. "Jsem OK. Netuším, co se stalo," odpovídá jezdec, který byl hned převezen do lékařského centra, a na okruhu vlály červené vlajky. Sauber se rychle vrhl na Leclercův vůz v boxech a prověřoval jeho DRS.
😵 The @SauberF1Team man is up and out of his car after a dramatic crash #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FFTAZB8I0k
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Po 20 min přerušení se vozy znovu vyrojily na trať, Vettel (1:21,716 min) byl na super-měkké směsi o 2 desetiny sekundy rychlejší než Hamilton (1:22,837 min).
Švýcarský tým Leclerca ihned stahuje do boxů poté, co hlásí: "Problém, problém. DRS zůstává otevřené." Sauber zkontroloval opět zadní křídlo, závadu ale nenašel. Svému pilotovi doporučil, aby DRS zavíral manuálně.
V polovině se tempo začalo stupňovat a Ferrari mělo navrch. Vettel zvládl kolo za 1:21,105 min a poté vylétl v Parabolice, kde svůj vůz zadním křídlem lehce opřel o svodidla. Ze štěrku se dokázal dostat a dojet do boxů s lehce poškozeným zadním křídlem a difuzorem. Räikkönen byl o 0,27 s za ním, Hamilton ztrácel 0,287 s a Bottas 0,7 s i přesto, že Mercedesy byly na rovinkách o 3 - 4 km/h rychlejší.
Vettel into the tyre barrier at the Parabolica 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XviY9q5Gmz
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Nejlépe tedy v rychlosti na jedno kolo vypadá Ferrari, Mercedes čeká přes noc hodně práce. Red Bull na Ferrari ztrácí přes jednu sekundu, nejblíže ze "zbytku světa" mu je Force India, která je o dalších 0,8 s zpět. Nejpomalejší je opět McLaren, který hodně ztrácí na rovinkách.
#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - #Vettel flies everywhere + left on track most of the drivers (0.193s)- #Grosjean in Top 10 ahead of #Leclerc- #Ricciardo nailed it in his fastest lap pic.twitter.com/m3uQdYf5GN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018#F1 #ItalianGP Max. speeds 📊:- #Raikkonen over 345kph!- #Hamilton 4kph behind- #Hartley powered by #Honda 3rd: 340kph- #McLaren hopelessly slowest: Vandoorne 23kph off pic.twitter.com/odYrvsAssT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.