MONZA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas pátečního odpoledního tréninku zajel Sebastian Vettel s Ferrari, poté dostal smyk v zatáčce Parabolica. Lewis Hamilton ztrácel téměř 3 desetiny vteřiny. Trať byla na 20 min zavřená po úvodní velké havárii Marcuse Ericssona, jemuž při brzdění do 1. zatáčky selhalo DRS.
Do odpolední části se jako první zapojili oba piloti Sauberu. Vyjel i Vandoorne, v jehož McLarenu se dopoledne objevil nováček Norris. Trať byla suchá, trochu pršelo jen v poslední zatáčce. Její teplota dosahovala 26 °C, vzduch 22 °C.
Hned v úvodu jsme se dočkali obrovské nehody, když se Ericssonovi při brzdění do první zatáčky v rychlosti přes 320 km/h nezavřelo zadní křídlo, vůz najednou ustřelil doleva do bariéry a Švéd skončil v kotrmelcích. "Jsi v pořádku?" tázal se inženýr. "Jsem OK. Netuším, co se stalo," odpovídá jezdec, který byl hned převezen do lékařského centra, a na okruhu vlály červené vlajky. Sauber se rychle vrhl na Leclercův vůz v boxech a prověřoval jeho DRS.
😵 The @SauberF1Team man is up and out of his car after a dramatic crash #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FFTAZB8I0k
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Po 20 min přerušení se vozy znovu vyrojily na trať, Vettel (1:21,716 min) byl na super-měkké směsi o 2 desetiny sekundy rychlejší než Hamilton (1:22,837 min).
Švýcarský tým Leclerca ihned stahuje do boxů poté, co hlásí: "Problém, problém. DRS zůstává otevřené." Sauber zkontroloval opět zadní křídlo, závadu ale nenašel. Svému pilotovi doporučil, aby DRS zavíral manuálně.
V polovině se tempo začalo stupňovat a Ferrari mělo navrch. Vettel zvládl kolo za 1:21,105 min a poté vylétl v Parabolice, kde svůj vůz zadním křídlem lehce opřel o svodidla. Ze štěrku se dokázal dostat a dojet do boxů s lehce poškozeným zadním křídlem a difuzorem. Räikkönen byl o 0,27 s za ním, Hamilton ztrácel 0,287 s a Bottas 0,7 s i přesto, že Mercedesy byly na rovinkách o 3 - 4 km/h rychlejší.
Vettel into the tyre barrier at the Parabolica 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XviY9q5Gmz
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Nejlépe tedy v rychlosti na jedno kolo vypadá Ferrari, Mercedes čeká přes noc hodně práce. Red Bull na Ferrari ztrácí přes jednu sekundu, nejblíže ze "zbytku světa" mu je Force India, která je o dalších 0,8 s zpět. Nejpomalejší je opět McLaren, který hodně ztrácí na rovinkách.
#F1 #ItalianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - #Vettel flies everywhere + left on track most of the drivers (0.193s)- #Grosjean in Top 10 ahead of #Leclerc- #Ricciardo nailed it in his fastest lap pic.twitter.com/m3uQdYf5GN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018#F1 #ItalianGP Max. speeds 📊:- #Raikkonen over 345kph!- #Hamilton 4kph behind- #Hartley powered by #Honda 3rd: 340kph- #McLaren hopelessly slowest: Vandoorne 23kph off pic.twitter.com/odYrvsAssT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 31, 2018Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.