MONZA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Itálie zajel v samotném závěru Sergio Pérez před Kimim Räikkönenem. Ferrari jeho týmovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi musel měnit převodovku, naštěstí šlo jen o náhradní páteční kus. Red Bull si ve voze Daniela Ricciarda novou specifikaci motoru Renault a z počátku s ní měl drobné potíže. Nejpomalejší byl s Lando Norris zaskakující u McLarenu za Stoffela Vandoornea.
Úvodní trénink v Itálii začal v 11:00 hod za deště. Z nováčků se do něj zapojil pouze Norris s McLarenem místo Vandoornea. Teplota vzduchu dosahovala 18 °C, trať 21 °C, vlhkost 92,5 %.
Friday's first practice session in summary: pretty wet ☔️#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/HEpNnujdHQ
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Videosestřih 1. tréninku
Už po minutě jsme se dočkali problému u Ricciarda, jenž dostal novou specifikaci pohonné jednotky Renault: "Nemám žádný výkon, když sešlápnu plyn... dost nízký," hlásil při návratu do boxů.
Jeho týmový kolega Verstappen měl za zády zatím starší B-specifikaci. "Musíme večer rozhodnout, jestli to má smysl nasadit oběma jezdcům specifikaci C pro zbytek víkendu," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
📻 "I've got no power"Problems already for @danielricciardo!#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ssKY9SQcpH
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Podle Hülkenberga jezdícího na přechodných pneumatikách byly některé části okruhu celkem suché, moc se ale nejezdilo a přeháňky se očekávají po celý den, týmy mají navíc omezený počet sad intermediálek a pneumatik do deště. V sobotu a v neděli se má ale počasí nad Monzou umoudřit.
Tento týden vyšlo mj. najevo, že si Ferrari okruh minulý měsíc vyzkoušelo v rámci natáčecího dne, kdy do vozu posadilo Leclerca, jenž závodí za Sauber. Šlo o legální test pod dozorem FIA, navíc na nezávodních pneumatikách Pirelli s max. limitem 100 ujetých km. Za současných podmínek se data navíc nicméně mohou hodit.
Po 20 min přezul Hülkenberg, jenž si z Belgie kvůli způsobení hromadné nehody po startu přiváží trest v podobě odsunu o 10 míst zpět na roštu, na přechodné pneumatiky a kolo zvládl za 1:38,567 min. Renault využívá jeho penalizace a nasazuje mu opět nový motor, jde však o prověřenou, čerstvou B-specifikaci.
Time for the tifosi to get excited 🙌Vettel and Raikkonen both on track 🔴#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/I4Z3loadS2
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Z trůnu ho o pár min později sesadil Vettel, jemuž se na pneumatikách do deště povedlo zajet o 7 desetin sekundy rychleji (1:37,867 min), jeho týmový kolega Räikkönen (1:38,878) byl po půl hodině třetí před Sainzem (1:39,014), jenž se svým další pokusem na intermediálkách (1:37,424) dostal do čela.
Déšť začínal znovu houstnout, což doložil Verstappen smykem na výjezdu z Parabolicy, Ricciardo průjezdem štěrkem ve druhé zatáčce Lesmo či Vettel probržděním v druhé šikaně.
K ostrým kolům konečně vyrazily i Mercedesy a obsadily první dvě příčky: Hamilton s časem 1:36,545 min (317,6 km/h na speed trapu) a Bottas s 1:36,238 min (309,6 km/h), oba na intermediálkách. Za ně se prosadil Leclerc se Sauberem (1:36,648 min a 310,2 km/h), jenž na Hamiltona ztrácel jen desetinu vteřiny.
A spin for @Max33Verstappen 🔄📻 "All good, just a little drift!"#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/KxOKWrotK8
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Vettel opustil garáž a odebral se v polovině tréninku do motorhomu, Ferrari řeší problém na zádi jeho vozu a mění mu převodovku. Jde o náhradní díl a vzhledem k pátku nepůjde o penalizaci. Red Bullu se podařilo vyřešit potíže Ricciarda a mladý Australan už je zpět na trati. Horner v komentáři zatím těžko hodnotí výkonnostní rozdíl mezi oběma specifikacemi (B a C) motoru Renault.
Půl hodiny před koncem předvádí nejrychlejší kolo na přechodných gumách Verstappen - 1:35,665 min, podmínky se trochu zlepšily. Poslední je stále Norris s McLarenem, který na něj ztrácí 2,617 sekundy, navíc zatím ujel jen 9 kol. Potřeboval by získávat více zkušeností a jezdit. Alonso je s druhým oranžovým ovzem o 0,85 před ním na 14. místě.
A close up of @LandoNorris' 👃 😬#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/pBaeigpYlr
— Formula 1 (@F1) August 31, 2018Renault končí čtvrthodiny před koncem s tím, že se podmínky už nezlepší. Časy tomu ale nenasvědčují: na třetí příčku za svého týmového kolegu a Gaslyho (1:35,665) se daří postoupit Ricciardovi (1:35,899).
Dále se zlepšuje, ale v zaoceánském australsko-novozélandském souboji získává překvapivě navrch Hartley poháněný Hondou - 1:35,024, oba na přechodných pneumatikách. Na první příčku se v samotném závěru probojoval Sergio Pérez (1:34,000), Kimi Räikkönen (1:34,550) na nej ve svém nejlepším pokusu ztratil půl sekundy, Esteban Ocon s druhou Force Indií končí třetí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.