Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene komentuje vývoj souboje o titul. Všímá si poznámek Mercedesu, který doposud v hybridní éře po zavedení nových pohonných jednotek v roce 2014 dominoval.
Lewis Hamilton po prohře v Belgii minulý týden uvedl, že Ferrari používá nějaké triky. Později upřesnil, že neměl na mysli porušování pravidel, pouze to, že má Ferrari na svém motoru nějaké vychytávky, které jim umožnily rychle stáhnout ztrátu a dokonce se před Mercedes dostat.
"Nejsou na to zvyklí," komentuje Arrivabene v Miláně před víkendovou Velkou cenou Itálie kontrolované vítězství nad Mercedesem ve Spa. "My jsme byli potichu, dostávali jsme rány zleva i zprava a zvedli jsme se. My na to zvyklí jsme, oni ne."
"Čtu hodně článků popisující naše kluky, kteří tak dobře pracují na voze. Ale v týmu musím všem připomínat, že nejsme vpředu, že je naháníme, proto se musíme držet při zemi," vybízí šéf stáje z Maranella, která ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes 15 bodů a její Sebastian Vettel mezi jezdci na Hamiltona 17 bodů.
Fan forum!! Grazie Tifosi! ❤️ #ItalianGP #Seb5 #Kimi7 pic.twitter.com/DyvyQ0tEA4
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 30, 2018Ferrari se podle něj dokáže vyrovnat z ohromným tlakem, pod nímž o víkendu bude ze strany svých fanoušků: "Tento rok je tlak větší, protože jsme vyhráli předchozí závod. Ale tohle je závodění a my jsme na to zvyklí. Stále jsme mladým týmem a já vzhledem ke konci sezony nic nezaručuji, ale všichni si to přejí - a vy víte, co myslím," dodává Arrivabene, jenž se svým týmem touží po titulu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.