Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene komentuje vývoj souboje o titul. Všímá si poznámek Mercedesu, který doposud v hybridní éře po zavedení nových pohonných jednotek v roce 2014 dominoval.
Lewis Hamilton po prohře v Belgii minulý týden uvedl, že Ferrari používá nějaké triky. Později upřesnil, že neměl na mysli porušování pravidel, pouze to, že má Ferrari na svém motoru nějaké vychytávky, které jim umožnily rychle stáhnout ztrátu a dokonce se před Mercedes dostat.
"Nejsou na to zvyklí," komentuje Arrivabene v Miláně před víkendovou Velkou cenou Itálie kontrolované vítězství nad Mercedesem ve Spa. "My jsme byli potichu, dostávali jsme rány zleva i zprava a zvedli jsme se. My na to zvyklí jsme, oni ne."
"Čtu hodně článků popisující naše kluky, kteří tak dobře pracují na voze. Ale v týmu musím všem připomínat, že nejsme vpředu, že je naháníme, proto se musíme držet při zemi," vybízí šéf stáje z Maranella, která ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes 15 bodů a její Sebastian Vettel mezi jezdci na Hamiltona 17 bodů.
Fan forum!! Grazie Tifosi! ❤️ #ItalianGP #Seb5 #Kimi7 pic.twitter.com/DyvyQ0tEA4
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 30, 2018Ferrari se podle něj dokáže vyrovnat z ohromným tlakem, pod nímž o víkendu bude ze strany svých fanoušků: "Tento rok je tlak větší, protože jsme vyhráli předchozí závod. Ale tohle je závodění a my jsme na to zvyklí. Stále jsme mladým týmem a já vzhledem ke konci sezony nic nezaručuji, ale všichni si to přejí - a vy víte, co myslím," dodává Arrivabene, jenž se svým týmem touží po titulu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.