Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene komentuje vývoj souboje o titul. Všímá si poznámek Mercedesu, který doposud v hybridní éře po zavedení nových pohonných jednotek v roce 2014 dominoval.
Lewis Hamilton po prohře v Belgii minulý týden uvedl, že Ferrari používá nějaké triky. Později upřesnil, že neměl na mysli porušování pravidel, pouze to, že má Ferrari na svém motoru nějaké vychytávky, které jim umožnily rychle stáhnout ztrátu a dokonce se před Mercedes dostat.
"Nejsou na to zvyklí," komentuje Arrivabene v Miláně před víkendovou Velkou cenou Itálie kontrolované vítězství nad Mercedesem ve Spa. "My jsme byli potichu, dostávali jsme rány zleva i zprava a zvedli jsme se. My na to zvyklí jsme, oni ne."
"Čtu hodně článků popisující naše kluky, kteří tak dobře pracují na voze. Ale v týmu musím všem připomínat, že nejsme vpředu, že je naháníme, proto se musíme držet při zemi," vybízí šéf stáje z Maranella, která ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes 15 bodů a její Sebastian Vettel mezi jezdci na Hamiltona 17 bodů.
Fan forum!! Grazie Tifosi! ❤️ #ItalianGP #Seb5 #Kimi7 pic.twitter.com/DyvyQ0tEA4
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 30, 2018Ferrari se podle něj dokáže vyrovnat z ohromným tlakem, pod nímž o víkendu bude ze strany svých fanoušků: "Tento rok je tlak větší, protože jsme vyhráli předchozí závod. Ale tohle je závodění a my jsme na to zvyklí. Stále jsme mladým týmem a já vzhledem ke konci sezony nic nezaručuji, ale všichni si to přejí - a vy víte, co myslím," dodává Arrivabene, jenž se svým týmem touží po titulu.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.