Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene komentuje vývoj souboje o titul. Všímá si poznámek Mercedesu, který doposud v hybridní éře po zavedení nových pohonných jednotek v roce 2014 dominoval.
Lewis Hamilton po prohře v Belgii minulý týden uvedl, že Ferrari používá nějaké triky. Později upřesnil, že neměl na mysli porušování pravidel, pouze to, že má Ferrari na svém motoru nějaké vychytávky, které jim umožnily rychle stáhnout ztrátu a dokonce se před Mercedes dostat.
"Nejsou na to zvyklí," komentuje Arrivabene v Miláně před víkendovou Velkou cenou Itálie kontrolované vítězství nad Mercedesem ve Spa. "My jsme byli potichu, dostávali jsme rány zleva i zprava a zvedli jsme se. My na to zvyklí jsme, oni ne."
"Čtu hodně článků popisující naše kluky, kteří tak dobře pracují na voze. Ale v týmu musím všem připomínat, že nejsme vpředu, že je naháníme, proto se musíme držet při zemi," vybízí šéf stáje z Maranella, která ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes 15 bodů a její Sebastian Vettel mezi jezdci na Hamiltona 17 bodů.
Fan forum!! Grazie Tifosi! ❤️ #ItalianGP #Seb5 #Kimi7 pic.twitter.com/DyvyQ0tEA4
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 30, 2018Ferrari se podle něj dokáže vyrovnat z ohromným tlakem, pod nímž o víkendu bude ze strany svých fanoušků: "Tento rok je tlak větší, protože jsme vyhráli předchozí závod. Ale tohle je závodění a my jsme na to zvyklí. Stále jsme mladým týmem a já vzhledem ke konci sezony nic nezaručuji, ale všichni si to přejí - a vy víte, co myslím," dodává Arrivabene, jenž se svým týmem touží po titulu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.