Nico Hülkenberg se hned v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie postaral o velké drama, když zezadu narazil do Fernanda Alonsa a ten přeletěl těsně kolem hlavy Charlese Leclerca, kterého možná zachránila nová ochrana kokpitu typu Halo.
Němec podcenil harmonikový efekt a do první zatáčky mezi vozy vlétl, jako kdyby jel kvalifikaci na opuštěné dráze. Příčinu však svádí na aerodynamické turbulence způsobené ostatními vozy.
"Je to zkrátka neuvěřitelné v prvním kole opět zjistit, jak jsou tyto vozy aerodynamicky citlivé. Když máte před sebou několik vozů, které se sejdou dohromady, kolik přilnavosti a přítlaku ztrácíte," popisuje pilot Renaultu.
WATCH: Super slow-mo and zoomed footage as Alonso's car bounces off the halo on Leclerc's car. Thank goodness it was on the car!#SkyF1 #F1 #BelgianGP #Halo pic.twitter.com/pr2lMo6HsY
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) August 26, 2018"Když jsem se dotkl brzd, ihned jsem zablokoval přední kola a pak jsem jen sklouzl do Alonsa. Zřejmě jsem to ze své strany špatně vyhodnotil, šel na brzdy příliš pozdě, byl jsem moc horlivý. Je to pro něj [Alonsa] frustrující, také pro Charlese i pro mě," pokračuje zklamaný Hülkenberg, jenž zničil po několika metrech závod sobě i ostatním pilotům.
Komisaři se po závodu tímto incidentem zabývali a rozhodli se Nica potrestat. Na startu Velké ceny Itálie tuto neděli poputuje o 10 míst dozadu a navíc dostává 3 trestné body - na kontě má tak za posledních 12 měsíců celkem 4. "Pilot uvedl, že situaci vyhodnotil zcela nesprávně a sám přiznal, že šlo o jeho chybu," uvádějí v oficiální zprávě (její originál zde).
Proč byl Grosjean v roce 2012 potrestán odlišně?Právě trestnými body vysvětlují odlišné posouzení incidentu Romaina Grosjeana v roce 2012, který ve Spa předvedl po startu podobný úlet, po němž těsně minul hlavu Fernanda Alonsa (opět) tehdy hájícího barvy Ferrari.
"Stojí za zmínku, že FIA v roce 2014 zavedla systém trestných bodů, které berou v úvahu předchozí prohřešky a mohou vést k zákazu startu v závodu, pokud pilot nasbírá za 12 měsíců 12 bodů. Tento systém nebyl v platnosti v době podobného incidentu v roce 2012," vysvětlují.
End of the race in the 1st corner. Frustrating.Never been a fan of the halo but I have to say that I was very happy to have it over my head today ! 📷: @f1gregoryheirman / @fotoformulak pic.twitter.com/QILqoVtjVh
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) August 26, 2018Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.