Nico Hülkenberg se hned v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie postaral o velké drama, když zezadu narazil do Fernanda Alonsa a ten přeletěl těsně kolem hlavy Charlese Leclerca, kterého možná zachránila nová ochrana kokpitu typu Halo.
Němec podcenil harmonikový efekt a do první zatáčky mezi vozy vlétl, jako kdyby jel kvalifikaci na opuštěné dráze. Příčinu však svádí na aerodynamické turbulence způsobené ostatními vozy.
"Je to zkrátka neuvěřitelné v prvním kole opět zjistit, jak jsou tyto vozy aerodynamicky citlivé. Když máte před sebou několik vozů, které se sejdou dohromady, kolik přilnavosti a přítlaku ztrácíte," popisuje pilot Renaultu.
WATCH: Super slow-mo and zoomed footage as Alonso's car bounces off the halo on Leclerc's car. Thank goodness it was on the car!#SkyF1 #F1 #BelgianGP #Halo pic.twitter.com/pr2lMo6HsY
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) August 26, 2018"Když jsem se dotkl brzd, ihned jsem zablokoval přední kola a pak jsem jen sklouzl do Alonsa. Zřejmě jsem to ze své strany špatně vyhodnotil, šel na brzdy příliš pozdě, byl jsem moc horlivý. Je to pro něj [Alonsa] frustrující, také pro Charlese i pro mě," pokračuje zklamaný Hülkenberg, jenž zničil po několika metrech závod sobě i ostatním pilotům.
Komisaři se po závodu tímto incidentem zabývali a rozhodli se Nica potrestat. Na startu Velké ceny Itálie tuto neděli poputuje o 10 míst dozadu a navíc dostává 3 trestné body - na kontě má tak za posledních 12 měsíců celkem 4. "Pilot uvedl, že situaci vyhodnotil zcela nesprávně a sám přiznal, že šlo o jeho chybu," uvádějí v oficiální zprávě (její originál zde).
Proč byl Grosjean v roce 2012 potrestán odlišně?Právě trestnými body vysvětlují odlišné posouzení incidentu Romaina Grosjeana v roce 2012, který ve Spa předvedl po startu podobný úlet, po němž těsně minul hlavu Fernanda Alonsa (opět) tehdy hájícího barvy Ferrari.
"Stojí za zmínku, že FIA v roce 2014 zavedla systém trestných bodů, které berou v úvahu předchozí prohřešky a mohou vést k zákazu startu v závodu, pokud pilot nasbírá za 12 měsíců 12 bodů. Tento systém nebyl v platnosti v době podobného incidentu v roce 2012," vysvětlují.
End of the race in the 1st corner. Frustrating.Never been a fan of the halo but I have to say that I was very happy to have it over my head today ! 📷: @f1gregoryheirman / @fotoformulak pic.twitter.com/QILqoVtjVh
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) August 26, 2018
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.