Nico Hülkenberg se hned v první zatáčce po startu Velké ceny Belgie postaral o velké drama, když zezadu narazil do Fernanda Alonsa a ten přeletěl těsně kolem hlavy Charlese Leclerca, kterého možná zachránila nová ochrana kokpitu typu Halo.
Němec podcenil harmonikový efekt a do první zatáčky mezi vozy vlétl, jako kdyby jel kvalifikaci na opuštěné dráze. Příčinu však svádí na aerodynamické turbulence způsobené ostatními vozy.
"Je to zkrátka neuvěřitelné v prvním kole opět zjistit, jak jsou tyto vozy aerodynamicky citlivé. Když máte před sebou několik vozů, které se sejdou dohromady, kolik přilnavosti a přítlaku ztrácíte," popisuje pilot Renaultu.
WATCH: Super slow-mo and zoomed footage as Alonso's car bounces off the halo on Leclerc's car. Thank goodness it was on the car!#SkyF1 #F1 #BelgianGP #Halo pic.twitter.com/pr2lMo6HsY
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) August 26, 2018"Když jsem se dotkl brzd, ihned jsem zablokoval přední kola a pak jsem jen sklouzl do Alonsa. Zřejmě jsem to ze své strany špatně vyhodnotil, šel na brzdy příliš pozdě, byl jsem moc horlivý. Je to pro něj [Alonsa] frustrující, také pro Charlese i pro mě," pokračuje zklamaný Hülkenberg, jenž zničil po několika metrech závod sobě i ostatním pilotům.
Komisaři se po závodu tímto incidentem zabývali a rozhodli se Nica potrestat. Na startu Velké ceny Itálie tuto neděli poputuje o 10 míst dozadu a navíc dostává 3 trestné body - na kontě má tak za posledních 12 měsíců celkem 4. "Pilot uvedl, že situaci vyhodnotil zcela nesprávně a sám přiznal, že šlo o jeho chybu," uvádějí v oficiální zprávě (její originál zde).
Proč byl Grosjean v roce 2012 potrestán odlišně?Právě trestnými body vysvětlují odlišné posouzení incidentu Romaina Grosjeana v roce 2012, který ve Spa předvedl po startu podobný úlet, po němž těsně minul hlavu Fernanda Alonsa (opět) tehdy hájícího barvy Ferrari.
"Stojí za zmínku, že FIA v roce 2014 zavedla systém trestných bodů, které berou v úvahu předchozí prohřešky a mohou vést k zákazu startu v závodu, pokud pilot nasbírá za 12 měsíců 12 bodů. Tento systém nebyl v platnosti v době podobného incidentu v roce 2012," vysvětlují.
End of the race in the 1st corner. Frustrating.Never been a fan of the halo but I have to say that I was very happy to have it over my head today ! 📷: @f1gregoryheirman / @fotoformulak pic.twitter.com/QILqoVtjVh
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) August 26, 2018Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.