GP BELGIE - KVALIFIKACE; Sobotní měření ve Spa Francorchamps začal nejlepším časem Kimi Raikkonen. Finále na mokré dráze však ovládl lišák Hamilton, který překonal Vettela. Výborným výsledkem se dnes blýskl nový tým Racing Point Force India.
Kolem belgické dráhy je velké množství fanoušků v oranžových barvách. Ale ani jejich mohutná podpora nestačila Maxi Verstappenovi. Mladý holandský pilot zajel měřené kole sice bez viditelné chyby, ale na rychlejšího Räikkönena to nestačilo.
Hamilton při prvním pokusu probrzdil pravou přední pneumatiku, ale druhým měřeným kolem se spolehlivě dostal před Verstappena i Vettela ve druhém Ferrari.
Bottas stál dlouho v boxech, jeho letmé kolo bylo ale agresivní a na druhém mezičase dokonce nejrychlejší. nakonec ale stačilo až na druhé místo provizorní tabulky časů.
Top8 bylo následující: Räikkönen, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Grosjean, Ricciardo.
Do další části nepostoupili Sainz, Alonso, Sirotkin, Stroll, Vandoorne.
V úvodu 2. části to díky riziku deště vypadalo jako v poslední vteřiny kvalifikace, na dráze byli všichni favorité těsně za sebou s výjimkou Bottase a Hülkenberga.
Ke druhým pokusům nevyjeli piloti stáje Red Bull a ani Ericsson. Vettel překonal týmového kolegu. takže Top7 je následující: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Perez, Grosjean.
Do finálové části nepostoupili Gasly, Hartley, Leclerc, Ericsson, Hülkenberg.
Finálová část se odehrála na mokré dráze. Piloti do ní vyjeli optimisticky se slicky, ale po prvních smycích zajeli do boxů pro přechodné pneumatiky. Jediný Perez zkusil pokračovat a jen o pár desítek centimetrů minul svodidla a následoval své soupeře k mechanikům.
Ricciardo se snažil využít situace, dokud nebude dráha úplně mokrá, ale jeho jízda byla plná drobných chyb a o mnoho plynuleji jedoucí Verstappen ho ihned překonal rozdílem dvou vteřin.
Následně si připsal nejrychlejší kolo Räikkönen, ale následně zaúřadoval Vettel, který si dal na čas a v boxech bylo vidět mechaniky upravovat nastavení vozu.
Hamilton nejprve vyjel mimo dráhu až na trávu, ale přes zklamané pohledy šéfa Mercedesu nakonec zajel na osychající dráze fantasticky a o tři vteřiny Vettela překonal.
Německý pilot ve Ferrari se pokusil vzít 1. místo zase zpět, ale na stříbrný vůz to již nestačilo. Třetí a čtvrté místo získali piloti bývalého týmu Force India Ocon a Perez. Následují Grosjean a Räikkönen, který do závěru kvalifikace již s kroutící hlavou nevyjel. Sedmý čas zajel Verstappen, osmý týmový kolega Ricciardo, Top10 doplňují Magnussen a Bottas, jenž ve finálové části ale nezajel kvůli zítřejší penalizaci žádný čas.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.