GP BELGIE - KVALIFIKACE; Sobotní měření ve Spa Francorchamps začal nejlepším časem Kimi Raikkonen. Finále na mokré dráze však ovládl lišák Hamilton, který překonal Vettela. Výborným výsledkem se dnes blýskl nový tým Racing Point Force India.
Kolem belgické dráhy je velké množství fanoušků v oranžových barvách. Ale ani jejich mohutná podpora nestačila Maxi Verstappenovi. Mladý holandský pilot zajel měřené kole sice bez viditelné chyby, ale na rychlejšího Räikkönena to nestačilo.
Hamilton při prvním pokusu probrzdil pravou přední pneumatiku, ale druhým měřeným kolem se spolehlivě dostal před Verstappena i Vettela ve druhém Ferrari.
Bottas stál dlouho v boxech, jeho letmé kolo bylo ale agresivní a na druhém mezičase dokonce nejrychlejší. nakonec ale stačilo až na druhé místo provizorní tabulky časů.
Top8 bylo následující: Räikkönen, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Grosjean, Ricciardo.
Do další části nepostoupili Sainz, Alonso, Sirotkin, Stroll, Vandoorne.
V úvodu 2. části to díky riziku deště vypadalo jako v poslední vteřiny kvalifikace, na dráze byli všichni favorité těsně za sebou s výjimkou Bottase a Hülkenberga.
Ke druhým pokusům nevyjeli piloti stáje Red Bull a ani Ericsson. Vettel překonal týmového kolegu. takže Top7 je následující: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Perez, Grosjean.
Do finálové části nepostoupili Gasly, Hartley, Leclerc, Ericsson, Hülkenberg.
Finálová část se odehrála na mokré dráze. Piloti do ní vyjeli optimisticky se slicky, ale po prvních smycích zajeli do boxů pro přechodné pneumatiky. Jediný Perez zkusil pokračovat a jen o pár desítek centimetrů minul svodidla a následoval své soupeře k mechanikům.
Ricciardo se snažil využít situace, dokud nebude dráha úplně mokrá, ale jeho jízda byla plná drobných chyb a o mnoho plynuleji jedoucí Verstappen ho ihned překonal rozdílem dvou vteřin.
Následně si připsal nejrychlejší kolo Räikkönen, ale následně zaúřadoval Vettel, který si dal na čas a v boxech bylo vidět mechaniky upravovat nastavení vozu.
Hamilton nejprve vyjel mimo dráhu až na trávu, ale přes zklamané pohledy šéfa Mercedesu nakonec zajel na osychající dráze fantasticky a o tři vteřiny Vettela překonal.
Německý pilot ve Ferrari se pokusil vzít 1. místo zase zpět, ale na stříbrný vůz to již nestačilo. Třetí a čtvrté místo získali piloti bývalého týmu Force India Ocon a Perez. Následují Grosjean a Räikkönen, který do závěru kvalifikace již s kroutící hlavou nevyjel. Sedmý čas zajel Verstappen, osmý týmový kolega Ricciardo, Top10 doplňují Magnussen a Bottas, jenž ve finálové části ale nezajel kvůli zítřejší penalizaci žádný čas.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.